کد خبر: ۲۴۲۰۹۷
زمان انتشار: ۲۱:۴۶     ۲۰ مرداد ۱۳۹۳

چای سبز به عنوان یک دارو برای هزاران سال مورد استفاده قرار می‌گرفته است. منشاء آن در چین است، اما این نوشیدنی به طور گسترده‌ای در سراسر دنیا و خصوصا قاره آسیا مورد استفاده قرار می‌گیرد.

به گزارش "دیدار وب" و به نقل از سایت lifehack، بسیاری از چای سبز برای کاهش فشار خون و گروهی دیگر برای جلوگیری از ابتلا به سرطان استفاده می‌کنند. با توجه به مطالعات صورت گرفته، چای سبز نسبت به چای سیاه دارای مزایای بیشتری برای سلامت است. 

چای سبز با حداکثر مقدار آنتی اکسیدان‌ها و مواد پلی فنول دارای مزایای فراوانی است که شما ممکن است از آن آگاه نباشید. در اینجا لیستی از برخی از فواید شگفت‌انگیز چای سبز را مشاهده می‌کنید.

کلسترول. چای سبز کلسترول بد را در خون کاهش می‌دهد و نسبت کلسترول خوب به کلسترول بد را افزایش می‌دهد.

آلزایمر و پارکینسون. چای سبز سلول‌های مغزی را از مرگ محافظت کرده و باعث ترمیم سلول‌های مغزی آسیب‌دیده می‌شود.

پوسیدگی دندان‌ها. مطالعات نشان می‌دهد که آنتی اکسیدان‌های شیمیایی "کاتچین" در چای سبز می‌تواند باکتری‌ها و ویروس‌هایی که باعث عفونت گلو، پوسیدگی دندان‌ها و سایر مشکلات دهان و دندان می‌شوند را از بین ببرد.

فشار خون. مصرف مرتب چای سبز به کاهش خطر ابتلا به فشار خون بالا منجر می‌شود.

ضد ویروس و ضد باکتری. ترکیب‌های موجود در چای سبز ضد باکتری و ضد ویروس بوده و برای درمان عوارض قوی بیماری‌هایی از قبیل آنفلوآنزا و سرطان موثر است. در برخی از مطالعات نشان داده شده است که چای سبز به جلوگیری از گسترش بسیاری از بیماری‌ها کمک می‌کند.

ضد سرطان. تحقیقات متعدد نشان داده است که چای سبز در پیشگیری از سرطان‌ها از جمله سرطان پروستات، پانکراس، پستان، روده بزرگ، مری، مثانه، ریه و معده سودمند است. کاتیچین‌های موجود در چای سبز از جهش سلولی جلوگیری کرده و با غیرفعال کردن برخی از مواد سرطان‌زا، شکل‌گیری و رشد تومور را کاهش می‌دهد.

مراقبت از پوست. چای سبز ظاهرا می‌تواند به کاهش چین و چروک و علایم پیری کمک کند. این خاصیت به خاطر آنتی اکسیدان و ضد التهاب بودن آن است. مطالعات روی انسان‌ها و حیوانات نشان داده‌اند که اگر چای سبز به صورت موضعی به‌کار ‌رود، می‌تواند اثرات تخریبی نور خورشید را کاهش دهد.

دیابت. چای سبز ظاهرا با تنظیم میزان قند خون به کاهش افزایش قند خون بعد از خوردن غذا کمک می‌کند.

بیماری‌های قلبی. چای سبز با کاهش سطح کلسترول، به جلوگیری از بیماری‌های قلبی و سکته مغزی کمک می‌کند. حتی پس از حمله قلبی نیز باعث جلوگیری از مرگ سلولی و تسریع بهبود سلول‌های قلبی می‌گردد.

ورم مفاصل. چای سبز می‌تواند به پیشگیری و کاهش خطر ابتلا به آرتریت روماتوئید کمک کند. چای سبز با خواص سودمندی که دارد، با مسدود کردن آنزیمی که غضروف را از بین می‌برد از غضروف‌ها محافظت می‌کند.

سیستم ایمنی. پلی فنول و فلاونوئید موجود در چای سبز با تقویت سیستم ایمنی بدن، به سلامتی شما کمک کرده و بدنتان را در مبارزه با عفونت‌ها قوی‌تر می‌کند.

سرماخوردگی و آنفولانزا. چای سبز مانع از ابتلای شما به سرماخوردگی یا آنفولانزا می‌شود. ویتامین C موجود در چای سبز به شما در درمان آنفولانزا و سرماخوردگی کمک می‌کند.

مزایای دیگر چای سبز: سلول‌های سالم، سلامت مغز و استرس کمتر.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها