کد خبر: ۲۴۴۲۰
زمان انتشار: ۱۳:۰۴     ۰۴ آبان ۱۳۹۰

عضو شوراي مركزي جمعيت ايثارگران انقلاب اسلامي با بيان اينكه افرادي مانند لاريجاني، قاليباف و باهنر اصولگرا هستند اما شاگرد اول تبعيت از ولايت نيستند، گفت: اين‌ها معتقدند كه در برخي كارها مي‌توان از نيروهاي اصلاحات نيز استفاده كرد ولي ما مي‌گوييم جريان فتنه و برانداز خط قرمز هستند.

عليرضا سربخش با حضور در غرفه رجانيوز در هجدهمين نمايشگاه بين‌المللي مطبوعات در مورد اينكه برخي گروه‌هاي اصولگرا بر خلوص تأكيد دارند و طيف ديگري وحدت را اصل مي‌دانند و معتقد به تنازل از خلوص هستند، گفت: نبايد به اين دليل كه كدام گروه خلوص بيشتري دارد، محدوده اصولگرايي را تنگ و به يك اصولگرايي خاص محدود كرد.

وي با تأكيد بر اينكه در عين حال، بايد بر محورهاي عقلانيت، عدالت، معنويت ذيل مكتب امام(ره) كه مورد تأكيد رهبر معظم انقلاب قرار گرفت، پافشاري كنيم، ادامه داد: در اين چارچوب بايد حرف‌هاي خود را با مردم مطرح كنيم تا سره از ناسره شناخته شود و تعيين درجه خلوص برعهده مردم گذاشته شود.

عضو شوراي مركزي جمعيت ايثارگران افزود: وحدت بسيار مهم و تعيين كننده است و بايد به‌عنوان گزينه اصلي و نقطه تمركز بر روي آن تأكيد شود و براي دستيابي به آن از برخي خواسته‌ها و شرايط عالي نيز مي‌توان صرف‌نظر كرد.

وي اظهار اميدواري كرد كه جبهه پايداري انقلاب اسلامي نيز در ماه‌هاي آينده در اثر نشست‌ها و رايزني‌ها به اين قالب بپيوندد و شاهد وحدت بيشتر جريان اصولگرا باشيم.

سربخش در مورد ايراد جبهه پايداري انقلاب اسلامي به حضور افرادي مانند آقايان لاريجاني، قاليباف و باهنر در مركزيت تصميم‌گيري براي اصولگرايان گفت: اين افراد اصل ولايت را قبول دارند و زير سؤال نبرده‌اند اما شاگرد اول تبعيت از ولايت نيستند.

وي ادامه داد: اين‌ها معتقدند كه مي‌شود نظر ولايت را در مواردي تغيير داد اما اصل ولايت را قبول دارند.

عضو شوراي مركزي جمعيت ايثارگران خاطرنشان كرد: لاريجاني، قاليباف و باهنر اصولگرا هستند اما معتقدند كه براي انجام برخي از كارها مي‌توان نيروهاي اصلاحات را نيز در كنار خود قرار داد و حفظ كرد و در عين حال، اصل ولايت را نيز زير سؤال نبرد.

وي افزود: در عين حال، ما مي‌گوييم كه جريان فتنه و افرادي كه به‌دنبال براندازي بودند، خط قرمز ماست و نبايد از خط قرمزها كوتاه آمد ولي در ساير موارد مي‌توان به توافق رسيد.

سربخش كه مديرمسئول مجله "سينما رسانه" نيز هست، در بخش ديگري از گفت‌وگو در مورد اين مجله سينمايي گفت: در حال حاضر حدود 40 نشريه سينمايي به‌طور تخصصي فعال هستند اما جاي خالي يك نشريه كه با نگاه ارزشي و انقلابي مقولات را دنبال كند،‌ خالي بود.

وي در پاسخ به اين سؤال كه برخي معتقدند سينما ذاتاً طوري است كه هر محتوايي در آن ريخته شود، مسموم خواهد شد و افرادي هم كه در اين حوزه وارد مي‌شوند، بعد از مدتي تغيير ماهيت مي‌دهند، گفت: برخي سينما ابزار ماهيت اومانيستي مي‌دانند، چرا كه به ظاهر مي‌پردازد و نمي‌توان با آن حرف ديني زد.

مديرمسئول "سينما رسانه" اضافه كرد: كار كردن در حوزه سينما مانند غلط خوردن يك بشكه در سرازيري است كه اگر جنبه مبتذل داشته باشد، خود به‌خود با سرعت جلو مي‌رود و احتياجي به مصرف كردن انرژي ندارد اما اين‌طور نيست كه سينما صرفا در خدمت اين جريان باشد و مي‌توان از آن در خدمت دين نيز استفاده كرد.

وي با بيان اينكه كار ديني در حوزه سينما سخت است اما محال نيست، ادامه داد: كارگردان و فيلمنامه نويس مسلمان كار سختي دارند و مانند حركت دادن بشكه به سمت سربالايي است اما مي‌توان در اين زمينه نيز كارهاي ماندگاري كرد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۱
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۹:۱۰ - ۰۴ آبان ۱۳۹۰
۰
۰
ببخشید . جدا عذر میخواهم . ولی اگر خدایی نکرده زبانم لال ، نظام در موقعیت ضعف قرار بگیرد ، این آقایان به طرفی که قویتر است میروند و کار ندارند که ولایت کدام طرف باشد .
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها