کد خبر: ۲۴۸۶۱۳
زمان انتشار: ۱۳:۳۳     ۱۶ شهريور ۱۳۹۳
مشاور رسانه ای رییس جمهور:
مشاور رسانه‌ای رئیس جمهور گفت: دولت از نقد رسانه‌ها استقبال می‌کند.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از خبرگزاری فارس از مشهد، محمدرضا صادق دقایقی پیش در جمع خبرنگاران در ارتباط با برنامه رئیس جمهور برای انتخاب وزیر علوم اظهار کرد: دولت از ظرفیت قانونی خود برای معرفی وزیر علوم استفاده می‌کند و در وقت قانونی وزیر خود را به مجلس معرفی می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: دولت تمام تلاش خود را برای فضای باز رسانه‌ای در یک‌سال اخیر انجام داده است و از نقد و انتقاد استقبال می‌کند.

مشاور رسانه‌ای رئیس جمهور افزود: مباحث بافت پیرامون حرم رضوی و سیاست دولت در قبال این موضوع و حاشیه‌نشینی در جلسه امروز هیات دولت در مشهد بررسی و رسیدگی می‌شود.

صادق در ارتباط با رویکردهای دولت یازدهم برای سرمایه‌گذاری در کشور و به ویژه استفاده از ظرفیت‌های گردشگری در مشهد اظهار کرد:‌ بالفعل کردن ظرفیت‌های گردشگری مشهد در دستور کار دولت قرار دارد که معاون صنایع‌دستی در ارتباط با این موضوع ورود پیدا می‌کند.

وی در ارتباط با نحوه انتقال مطالب به دولت و رئیس جمهور گفت: همان‌طور که در جریان هستید در سفرهای استانی دولت یازدهم یک سامانه‌ای اعلام می‌شود که این سامانه در طول سال کار می‌کند اما در طی سفر استانی مردم نیز می‌خواهند نقطه نظرات خود را بیان کنند که نامه‌هایی را در این راستا می‌دهند و خوشبختانه این سامانه توانسته متناسب با آنچه که امکان‌پذیر است جمع‌آوری مطالب را برای رسیدگی داشته باشد.

مشاور رسانه‌ای رئیس جمهور عنوان کرد: ‌اساسا مشی دولت تدبیر و امید این نیست که یک فعلی را با ضرب و تعدیل انجام دهد و آرامش در پرهیز از افراط و تفریط به وجود می‌آید بنابراین باید به یک سری از مسائل فرصت دهیم تا در یک بازه زمانی برطرف شود.

صادق در پاسخ به سئوال خبرنگار فارس مبنی بر تغییر رویکرد دولت در ارتباط و تعامل با حضور خبرنگاران در جلسات هم‌چون مراسم تودیع و معارفه سرپرست وزارت علوم و رفتار گزینشی آن اظهار کرد: ‌این موضوع را گمانه‌زنی قلمداد می‌کنم و می‌گویم رویکرد دولت این گونه نیست، بعد از اینکه دعوت جلسه تودیع و معارفه وزیر علوم صورت گرفته بود بنده از روابط عمومی این سئوال را پرسیدم که چرا برخی از رسانه‌ها در این جلسه حضور ندارند و بنده تاکید می‌کنم که دولت تغییر رویکردی در تعامل رسانه‌ها ندارد.

وی در ارتباط با راه‌اندازی شبکه ملی زیارت خاطرنشان کرد: اصولا دولت کمک به شبکه‌های صدا و سیما را در یک‌سال گذشته داشته و به طور مشخص برای شبکه ملی زیارت که کارکرد موثری در استان خراسان‌رضوی دارد مسئولان صدا و سیما باید پاسخگو باشند.

مشاور رسانه‌ای رئیس جمهور در ارتباط با خدماتی که دولت انجام می‌دهد و چشمگیر است اما به خوبی معرفی نشده و این امر با اطلاع‌رسانی ضعیف دولت آیا همراه است، تصریح کرد: ‌اگر شما رسانه‌ها معتقد هستید خدماتی در دولت یازدهم انجام شده یعنی این موضوع در جامعه منتشر شده است.

صادق تاکید کرد:‌ دولت نمی‌خواهد کار عملیات روانی را برای اقداماتی که انجام می‌دهد داشته باشد و بارها توسط رئیس جمهور تاکید شده که رسانه‌ها تنها به اطلاع‌رسانی در مورد اقدامات نپردازند بلکه نقد به دولت نیز داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: دولت نمی‌خواهد از ابزار رسانه‌ به گونه‌ای استفاده کند که از کاه کوه بسازد اما در برخی از رسانه‌ها این رفتار انجام می‌شود که مطلوب نیست.

مشاور رسانه‌ای رئیس جمهور در ارتباط با اینکه آیا درست است که برخی اخبار درون دولت توسط رسانه‌های مخالفت شود، گفت: اینکه اخبار درون دولت را رسانه‌ای دیگر همچون مخالف بخواهد ارائه دهد این گونه نیست،‌ دولت فرصت‌های برابر را برای تمام رسانه‌ها فراهم می‌کند و همیشه این درخواست را داشته‌ایم تا اخبار از مصادیق خود منتشر شوند.

وی عنوان کرد:‌ برخی از رسانه‌ها اخباری را منتشر کرده‌اند که تناقض داشته اما بدانید رسانه‌ای که اخبار خود را با صحت و دقت منتشر می‌کند قطعا از مخاطبان بیشتری برخوردار بوده و اطمینان بیشتری می‌توان به آن رسانه کرد.

مشاور رسانه‌ای رئیس جمهور افزود: ‌اگر ما به مسئولیت حرفه‌ای خود به درستی عمل کنیم قطعا مصونیت حرفه‌ای نیز خواهیم داشت. در کار خبر ممکن است تداخلی نیز بین سرعت و دقت به وجود آید و از ابتدای انقلاب تا کنون دیده‌ایم که افرادی که به مسئولیت حرفه‌ای خود توجه کافی و وافی دارند همواره موفق‌تر بوده‌اند.

صادق بیان کرد: در سفرهای استانی اعتقاد داریم که نواقصی وجود دارد و در جلسه گذشته دبیرخانه شورای هماهنگی دولت عهده‌دار این وظیفه شد که برای جریان سفرهای استانی برنامه‌ریزی بهتری انجام شود.

وی با تاکید بر اینکه شخصیت رسانه‌های محلی در دستور کار دولت قرار دارد، اظهار کرد:‌ در 7 سفر استانی گذشته مشاهده می‌کنید که مصاحبه پایانی رئیس جمهور با رسانه‌های محلی برگزار شده که این موضوع تقویت رسانه‌های محلی را نشان می‌دهد.

صادق در ارتباط با با تغییر مدیریت در سطح استان‌ها و شهرستان‌ها گفت: رئیس جمهور از نخستین مصاحبه‌ای که داشتند پاسخ دادند که ما کلید داریم و داس نداریم و این تدبیر که با شایسته‌سالاری مسئولان انتخاب شوند در دستور کار دولت همیشه بوده است در حقیقت دولت می‌خواهد تا شاخصه‌های شایسته‌سالاری‌، وفادار بودن به نظام مسئولان در سطح استان و شهرستان‌ها انتخاب شوند.

وی خاطرنشان کرد: افرادی که صرفا به سیاست‌ورزی مبادرت می‌کنند و همه موارد را از نگاه جناحی می‌بینند حق مردم و کشور را ضایع می‌کنند اما در هر صورت برخی تغییرات لازم است.

مشاور رسانه‌ای رئیس جمهور در ارتباط با بیمه خبرنگاران تصریح کرد: خبرنگاران نیز که در اقصی ‌نقاط کشور فعالیت می‌کنند در وهله نخست باید خود رسانه آن مجموعه را بیمه کند و دولت توسط وزارت ارشاد و معاونت مطبوعاتی این موضوع را دنبال می‌کند و باید طوری این اقدام انجام شود که با کمک دولت خبرنگاران از بیمه تکمیلی نیز برخوردار شوند.

صادق در ارتباط با نقدپذیری در دولت یازدهم عنوان کرد: این موضوع که اگر کسی انتقاد داشته باشد به جلسات دولت دعوت نمی‌شود کاملا کذب است و دولت از انتقاد کردن کاملا استقبال می‌کند.

وی در ارتباط با تعطیلی کارگروه زیارت گفت: در ارتباط با تعطیلی کارگروه زیارت چیزی نمی‌دانم ولی این موضوع را پیگیری می‌کنم.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۱
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها