کد خبر: ۲۴۹۰۵۶
زمان انتشار: ۲۰:۵۹     ۱۷ شهريور ۱۳۹۳
معاون امنیتی وزیر کشور گفت: ما همه سناریوهای متصور در رابطه با داعش در عراق را مورد بررسی قرار دادیم، پیامدها و فرصت‌های ناشی از هر سناریو را در ارتباط با امنیت کشور مورد بحث قرار داده‌ و خود را برای هر وضعیتی آماده کردیم.
 به گزارش خبرنگار حوزه دولت خبرگزاری تسنیم، سردار حسین ذوالفقاری معاون  امنیتی- انتظامی وزیر کشور در حاشیه نشست معاونین سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری‌های سراسر کشور، در جمع خبرنگاران در خصوص نتایج این نشست گفت: همایش امروز پس از تشکیل دولت یازدهم، اولین همایش معاونین سیاسی، اجتماعی و امنیتی استانداران سراسر کشور است که با هدف تدوین وضعیت سیاسی امنیتی کشور، چالش‌های پیش رو و اعلام برنامه‌ها و راهبردهای دبیرخانه شورای امنیت کشور در ارتباط با مسائل امنیتی، انتظامی کشور تشکیل شد. برای این موضوع از مسئولان و مقامات مختلفی برای شرکت در این جلسه دعوت کردیم.

وی گفت: ما در حوزه امنیتی، انتظامی وزارت کشور چند موضوع محوری داریم. موضوع اول احصا چالش‌های اساسی و اولویت‌های امنیتی کشور است که در این رابطه به جمع‌بندی و برآورد رسیده‌ایم.

ذوالفقاری با بیان اینکه موضوع تهدیدات امنیتی که در سراسر کشور وجود دارد، از مسائل اساسی ماست، اظهار داشت: ما در یکی دو ماه اخیر همه سناریوهای متصور در رابطه با داعش  در عراق را مورد بررسی قرار دادیم، پیامدها و فرصت‌های ناشی از هر سناریو را در ارتباط با امنیت کشور مورد بحث قرار دادیم، راهکارهای هر بخش را مشخص کردیم و با رصد وضعیت پیرامونی و اوضاع داخلی، خود را برای هر وضعیتی آماده کردیم.

معاون امنیتی، انتظامی وزیر کشور با اشاره به بحران آب در سراسر کشور، تصریح کرد: این وضعیت در دستور کار شورای امنیت کشور قرار دارد، تا بتوانیم با مدیریت این مساله و ایجاد شرایط مطلوب در حوزه مدیریت وزارت نیرو و سایر بخش‌های متولی باید در حوزه زیربنایی انجام شود و تلاش می‌کنیم فضا را به‌ گونه‌ای مدیریت کنیم تا مشکلی در این بخش به وجود نیاید.

وی در ارتباط با شوراهای تامین استان‌ها اظهار داشت: تلاش‌مان بر این است که دستگاه‌های عضو شورای امنیت کشور از هماهنگی و انسجام بیشتر در اقدامات و هم‌افزایی در تامین امنیت کشور برخوردار باشند، تا از توانایی‌های آنها بهره‌مند شویم. در این رابطه چند اقدام عملی انجام داده‌ایم که یکی از آنها ارزیابی شورای تامین استان‌ها که یک بار در هر سال انجام می‌شود و شاخص‌هایی هم برای آنها در نظر گرفته‌ایم.

ذوالفقاری با بیان اینکه موضوع دیگر افزایش توانمندی اعضای شورای تامین استان‌ها و شهرستان‌هاست، تصریح کرد: این کار براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده به موقع انجام خواهد شد.

معاون امنیتی وزیر کشور در ارتباط با انتشار افکاری مبنی بر ورود تعدادی از اعضای گروهک تروریستی داعش به کشور اظهار داشت: ما از مسیرهای مختلف با عناصری مواجه هستیم که تعداد اندکی از این افراد با هدف پیوستن به گروه داعش تردد و ورود غیرمجاز به داخل کشور داشته‌اند و حتی افرادی که با مجوز و در دست داشتن ویزا وارد کشور شده بودند و از همان مرزی وارد شدند، تحت شناسایی و کنترل دستگاه‌های اطلاعاتی هستند. دستگاه‌های اطلاعاتی در حال بررسی این موضوع هستند که این افراد در داخل کشور رسوخ کرده‌اند یا به کشور ثالثی نقل مکان کرده‌اند. قطعا در شرایط فعلی ما بر تمام حوزه‌های مختلف کشور، اشراف اطلاعاتی داریم و خصوصا تردد اتباع خارجی از جدی‌ترین موضوعاتی که آنها را مدنظر قرار می‌دهد.

وی در پاسخ به سوالی پیرامون احتمال تهدید امنیت ایران از سوی گروهک تروریستی داعش تصریح کرد: به‌طور کلی داعش در وضعیتی نیست که بتواند تهدیدی برای امنیت کشور ما باشد و ارزیابی ما از شرایط کشور و شرایط داعش اینگونه است اما در عین حال در مسائل امنیتی باید جزئی‌ترین موضوعاتی مورد توجه جدی واقع شود. ما برای برخورد با هر وضعیتی که بخواهد مورد استفاده گروهک‌های تروریستی از جمله داعش قرار گیرد، خود را آماده کرده‌ایم و کنترل‌ها و نظارت‌ها به‌طور جدی ادامه دارد.

ذوالفقاری در ارتباط با انتشار اخبار ضدونقیض درباره هواپیمای آمریکایی فرودآمده در بندرعباس گفت: این موضوع خاص بود و مسئله امنیتی و سیاسی در کار نبود حتی در همان لحظه‌های نخست پس از بررسی‌های لازم اعلام شد که این هواپیما می‌تواند ادامه مسیر دهد. اما به دلیل اینکه ساعت و زمان پرواز گروه پروازی به پایان رسیده بود، اعلام کردند که به لحاظ قانونی نمی‌توانیم پرواز کنیم و صرفا تاخیر به همین دلیل بود؛ یا باید استراحت می‌کردند تا مجوز قانونی لازم برای پرواز را اخذ کنند یا باید گروه پروازی دیگری می‌آمد و هواپیما را به حرکت در می‌آورد.

معاون امنیتی وزیر کشور در ارتباط با برخی شایعات مبنی بر جمع‌آوری کمک‌های مالی برای گروهک تروریستی داعش در غرب کشور تصریح کرد: ما در داخل کشور عمدتاً با شایعات و عملیات روانی عده محدودی در خصوص داعش روبه‌رو هستیم و گرنه افراد یا گروه‌های خاصی تلاشی برای همکاری با داعش در داخل کشور ندارند. افراد بسیاری هم که اظهار نظر کرده‌اند بنا به گفته یک فرد یا شنیده‌هایشان این مطالب را بیان کردند. ما تمام مطالب و اطلاعاتی را که در داخل کشور در ارتباط با داعش وجود داشته است، رصد کرده‌ایم که هم‌اکنون در دستور کار شورای امنیت کشور قرار دارد و افراد نادری بودند که نه به واسطه هواداری بلکه به دلیل نگرانی تهدید امنیت کشور،  به دنبال تطهیر برخی اقدامات داعش بودند.

وی اضافه کرد: بررسی‌های اطلاعاتی ما نشان می‌دهد که هیچ گروه سازمان یافته‌ای در حمایت از داعش در داخل کشور فعالیت جدی ندارد و بخش عمده‌ای از مسائلی که مطرح می‌شود شایعات است.

ذوالفقاری درباره اعتبارات مرزها اظهار داشت: ما در جلسه امروز 39 درصد از اعتبارات سال 93  برای اقداماتی که باید در کنترل مرزها صورت گیرد به نیروهای انتظامی، سپاه و استانداری‌های کشور اختصاص دادیم که در نوع خود اقدام جدیدی است. ما هر ساله  بعد از آبان‌ماه نخستین تخصیص‌های سال را دریافت می‌کردیم اما خوشبختانه امسال در همان ابتدای امسال اعتبارات سال 92 در حوزه مرزها دریافت کردیم. فکر می‌کنم براساس روندی که داریم و براساس اقدامات انجام شده ما تا 2-3 ماه آینده در خصوص مرزهای جنوب شرق کشور  به وضعیت مناسبی خواهیم رسید و در مناطقی که اقدامات و زیرساخت‌ نداشتیم اقدامات لازم و تکمیلی انجام خواهد شد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها