أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۲۴۹۱۳۱
زمان انتشار: ۰۹:۵۶     ۱۸ شهريور ۱۳۹۳
آیت‌الله علوی گرگانی:
آیت‌الله علوی گرگانی گفت: دریافت سود از مشتری به‌نام دیر کرد از سوی بانک‌ها، ظلم فاحش و فلج‌کننده معیشت مردم است.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از خبرگزاری حوزه؛ آیت‌الله علوی گرگانی در دیدار مسئول شعب بانک سپه استان قم که در دفتر معظم له برگزار شد با اظهار تاسف از دریافت دیرکرد بانک‌ها  اظهار داشت: دریافت سود از مشتری بنام دیر کرد، ظلم فاحش و فلج‌کننده معیشت مردم است .
ایشان افزودند: درکجای اسلام تاخیر دریافت سود از مردم وارد شده است که بانک‌‌ها با عناوین شرعی دریافت می‌کنند.
این استاد خارج فقه حوزه علمیه قم تاکید کرد: دریافت سود‌های کلان به خاطر تعطیلی‌‌ها که اعلام می‌شود،از مردم با هیچ منطقی سازگار نیست . معظم له با بیان اینکه مسائل مالی یکی از مهمترین دغدغه‌های مردم است تاکید کردند: بانکداری به این نیست که تنها آرم الله را بر سر درب بانک‌ها بزنند، بلکه باید معتقد به آنچه که خدا  و پیامبرش(ص) بیان کرده‌اند باشند و بانکداری در نظام جمهوری اسلامی باید طبق دستورات اسلام باشد .
حضرت آیت‌الله علوی گرگانی با اشاره به سخنان امام راحل در دخالت غربی‌‌ها در اقتصاد بیان داشتند: غربی‌‌ها شاید خیلی غلط‌‌ها در رابطه با دریافت دیر کرد و سود تاخیر از مردم داشته باشند،  آیا ما هم باید رویه غربی‌ها  را برویم؛ این اصلا با قوانین شرعی کشور سازگار نیست . ایشان با بیان اینکه همه مراجع دریافت دیرکرد بانک‌‌ها را حرام می‌دانند تاکید کرد: در هیچ کجای اسلام گفته نشده که سود در سود بگیرید، زیرا حرام محض است .
این مرجع تقلید افزود: انتظار مراجع و علما از دست‌اندرکاران اجرایی  تبعیت  مواعظ اخلاقی و اوامر دینی و شرعی است .
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها