يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۲۵۶۱۰۱
زمان انتشار: ۱۱:۳۸     ۰۸ مهر ۱۳۹۳
مدافع ملی‌پوش استقلال گفت: «پلاک را نشان دادم تا بگویم شهدا هنوز زنده هستند و مردم ایران​زمین همیشه به یادشان خواهند بود.»

به گزارش پایگاه 598 به نقل از جام نیوز، در اصفهان وقتی با گل خود بازی را به تساوی کشید پلاک یکی از شهدای جنگ تحمیلی را از گردن درآورد تا گلش را به شهدا تقدیم کند چون اعتقاد دارد هرچه دارد از این شهدا و برکات حضورشان در جبهه‌هاست و باید به سهم خود از مقام شامخ آنها در هفته دفاع مقدس قدردانی می‌کرد.

 

همین بهانه خوبی بود تا با هاشم بیگ‌‌زاده گفتگویی انجام بدهیم.

 

* با کاری که در اصفهان انجام دادی حسابی در صدر اخبار قرار گرفتی.

- چطور؟!

 

* سازمان بسیج کشور تصمیم گرفته از تو به خاطر حرکتت در بازی با ذوب‌آهن تقدیر کند.

- من آن کار را تنها به خاطر دلم کردم چون خیلی وقت بود می‌خواستم به سهم خودم از مقام شهدای بزرگوار جنگ تحمیلی قدردانی کنم که خدا این توفیق را به من داد تا افتخارش نصیب من هم بشود.

 

* پلاکی که در دست داشتی برای کدام شهید بود؟

- ماجرای پلاک از لحظه ورود ما به فرودگاه اصفهان رقم خورد. وقتی وارد فرودگاه شدیم دیدم عکس‌ها و پلاکاردهایی به مناسبت هفته دفاع مقدس بر در و دیوار فرودگاه زده شده که حال و هوای تمام حاضران را عوض می‌کند. با اجازه از یکی از پاسداران حاضر در نمایشگاه رفتم و این پلاک که برای یکی از شهیدان گمنام بود را برداشتم به این نیت که با کمک مقام شامخ آنها نزد پروردگار مقابل ذوب‌آهن گل بزنم و پلاک را نشان بدهم تا بگویم شهدا هنوز زنده هستند و مردم ایران​زمین همیشه به یادشان خواهند بود.

 

* مگر می‌دانستی گل می‌زنی؟

- نه چون اصلاً پیشگوی خوبی نیستم (باخنده) اما واقعیتش این بود که خیلی حس متفاوتی نسبت به تمام بازی‌های قبلی داشتم و منتظر هدیه‌ای از سوی شهدای عزیزمان بودم که آن گل از راه رسید. انگار چیزی درونی به من می‌گفت هاشم تو مقابل ذوب‌آهن گل می‌زنی پس به فکر شهدا در این هفته عزیز باش که لطف خدا شامل حالم شد تا شرمنده این عزیزان نشوم. البته باید اعتراف کنم اصلاً دنبال رسانه‌ای شدن این نیت قلبی و سر و صداهای بعد از آن نبودم اما بالاجبار ماجرا با پوشش وسیعی روبه‌رو شد. باور کنید این کار را برای تقدیر و قدردانی انجام ندادم و تنها به خاطر دلم پلاک را در دست گرفتم چون دوستانی دارم که به یادگار از آن دوران دفاع مقدس برای‌مان مانده‌اند و کمتر کسی به آنها بها می‌دهد. همنشینی با این دوستان، دنیایی برای من به ارمغان آورده که... بگذریم من آن کار را به عشق شهدای عزیز و دلم انجام دادم و از سازمان بسیج کشور هم تشکر می‌کنم که این تصمیم را گرفته اما منِ هاشم بیک‌‌زاده نباید مورد تقدیر قرار بگیرم بلکه کسانی باید مورد قدردانی قرار بگیرند که از جوانی، خانواده و... گذشتند تا ایران و ایرانی سربلند و بااقتدار بماند، کسانی که الان در یک گوشه افتاده‌اند و کسی سراغ‌شان را نمی‌گیرد.

 

* عکسی که از عملیات رمضان روی اینستاگرام گذاشتی را از کجا آوردی؟

- اینکه از کجا آمده مهم نیست، مهم واقعیت‌های دردناک و پنهان از ماجرای آن شب عملیات بود که باید از آن درس مردانگی و گذشت بگیریم. خوشحالم این لیاقت را داشتم تا کمی از بزرگواری این شهدای عزیز را یادآوری کنم گرچه مردم ایران همواره قدردان مقام شامخ شهدا و جانبازان هستند و بزرگی آنها را فراموش نمی‌کنند.

 

* کمی هم از استقلال صحبت کنیم. سه بازی، سه شکست وضعیت شما را بحرانی کرد.

- نمی​دانم چه بگویم اما هیچ کار خدا بی‌حکمت نیست و شک ندارم در این شکست‌های متوالی هم حکمتی وجود دارد که بعدها به آن پی خواهیم برد، درست مثل تمام بردهایی که ما در هفته‌های ابتدایی به ‌دست ‌آوردیم و الان دوم جدول هستیم. اطمینان دارم روزهای خوب استقلال به زودی می‌رسد و این بدشانسی از اردوی تیم ما رخت می‌بندد و می‌رود.

 

* مشکل کجاست که این نتایج رقم می‌خورد؟

- مشکل جدی نداریم جز اینکه با گذشت 10 هفته هنوز نتوانسته‌ایم کل پتانسیل تیم را در یک بازی داشته باشیم و همواره اسیر مصدومیت‌ها و غیبت‌های مهره‌های کلیدی تیم بودیم اما با این وجود من هیچ نگرانی ندارم و اگر نخندید با اطمینان می‌گویم که استقلال قهرمان لیگ چهاردهم می‌شود.

 

* در بازی‌های قبلی حق شما باخت نبود؟

- مقابل فولاد و نفت هم مثل بازی با ذوب‌آهن نباید می‌باختیم اما باختیم چون چوب بی‌دقتی خودمان را خوردیم که از فرصت‌ها سود نبردیم و با کوچک‌ترین حمله حریف هم وادادیم تا دروازه استقلال باز شود. هرچه بود گذشت و الان هم استقلال با یک برد دوباره به روزهای اوج خود برمی‌گردد و تمام انتقادات جای خود را به تعریف و تمجید می‌دهد.

 

* در بازی با ذوب‌آهن دوباره دفاع وسط بازی کردی.

- کمبود بازیکن داریم و کادرفنی برای تکمیل لیست 18 نفره‌‌اش هم مشکل دارد چه رسد به اینکه بخواهد از هر بازیکنی در پست تخصصی‌‌اش سود ببرد. نمی‌دانم اما هیچ بعید نیست همین جابه‌جایی نفرات و تغییر پست‌ها روی عملکرد استقلال هم تأثیر منفی گذاشته باشد چون تمرکز بچه‌ها را به​هم می‌زند.

 

* شما در سه بازی 9 امتیاز از دست دادید تا فاصله با سایر رقبا کمتر و کمتر شود به خصوص با پرسپولیس!

- قبول دارم کارمان در راه قهرمانی سخت‌تر می‌شود اما این اتفاق را باید به فال نیک هم گرفت چون کم شدن فاصله‌ها تنور رقابت را داغ‌تر می‌کند و این کیفیت لیگ و بازی‌ها را بالاتر می‌برد. شاید الان اختلاف امتیازات با سایر مدعیان کمی طرفداران استقلال را نگران کند اما شک ندارم با کمی حوصله، صبر و تلاش می‌توان دوباره همان تیم مدعی را دید.

 

* شاید نگرانی طرفداران استقلال این باشد که وضعیت ابتدای فصل پرسپولیس گریبان تیم آنها را هم بگیرد.

- نه، ما به حال و روز پرسپولیس دچار نمی‌شویم گرچه همان تیم الان با یکی، دو برد خودش را به جمع مدعیان نزدیک کرده و خوشحالم که دوباره اوج گرفته‌اند. ما کاری به پرسپولیس یا تیم‌های دیگر نداریم و تنها روی استقلال و موفقیت‌های آتی‌‌اش تمرکز کردیم تا از زیر بار این انتقادات و ایرادهایی که می‌گیرند خارج شویم.

 

* بازی با ملوان را چطور می‌بینی؟

- بازی آسانی نخواهد بود و اینکه بگوییم چون آنها در انتهای جدول هستند پس استقلال از پیش برنده است یک اشتباه بچگانه است چون ذوب‌آهن هم هفته قبل تیمی انتهای جدولی بود که آمد و استقلال را با خوش​شانسی برد. مطمئنم اگر روز خوب‌مان باشد هر سه امتیاز بازی با ملوان را می‌گیریم و از طرفداران هم می‌خواهم به ورزشگاه بیایند و با حمایت‌های خود به ما در این راه کمک کنند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها