يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۲۵۶۹۰۹
زمان انتشار: ۱۰:۲۷     ۱۰ مهر ۱۳۹۳
گیاهان بسیاری با خواص دارویی و بهداشتی - ضد التهاب، ضد عفونت، خلط‌ آور، ضد باکتری، ضد سرما خوردگی، تب بر و ... - وجود دارند. در ادامه با بهترین و بدترین داروهای گیاهی برای درمان سرما خوردگی آشنا می شوید.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از قدس آنلاین، اگر دوست ندارید ماهی بخورید، می توانید مصرف مکمل های اسید های چرب امگا ۳ - تقویت کننده سیستم ایمنی بدن - را در رژیم غذایی تان بگنجانید. به گفته متخصصان مدرسه پزشکی و تغذیه کالج سلطنتی بریتانیا، مکمل های امگا ۳، سبب افزایش فعالیت سلول های بیگانه خوار - سلول هایی که با خوردن باکتری ها به جنگ آنفولانزا می روند - می شوند.

نتایج بررسی پژوهشگران دانشگاه لیدز نشان داده مکمل های امگا ۳، از بینی و ریه ها در مقابل التهاب حفاظت می کنند. مکمل های امگا ۳ خریداری کنید که حاوی دست کم یک گرم EPA و DHA باشند.

*گون

دکتر اندرو وییل، استاد داروسازی دانشگاه بیرمنگام معتقد است، ریشه این گیاه چینی، گلبول های سفید خون را تحریک می کنند تا وظیفه شان را به نحو احسن انجام دهند. با این وجود، ریشه این گیاه را باید بین شش تا هشت هفته مصرف کرد تا تاثیر گذار شود.

* اکیناسه ( گیاهی گلدار از خانواده گل آفتاب گردان )

مصرف این گیاه دارویی می تواند زمان سرما خوردگی را به شدت کاهش دهد. عوارض جانبی مصرف این گیاه دارویی عبارتند از: خس خس سینه، اسهال و تغییر رنگ و بافت پوست.

*ویتامین د

دانشمندان دانشگاه هاروارد پی بردند، این نوع ویتامین در تقویت سیستم ایمنی بدن و پیشگیری از ابتلا به سرما خوردگی موثر است. افرادی که از کمبود ویتامین د رنج می برند ۳۶ درصد بیشتر از اشخاصی که چنین نیستند به عفونت های دستگاه فوقانی تنفسی مبتلا می شوند. مقادیر کافی ویتامین د می تواند به تولید cathelicidin، نوعی پروتئین که ویروس ها را از میان می برد، کمک کند. دکتر کارلوس کامارگو، استاد دانشگاه هاروارد گفت:" افراد می توانند نیاز بدن شان به ویتامین د را از مواد غذایی و نور آفتاب تامین کنند. اگر می خواهید مکمل ویتامین د را در رژیم غذایی تان بگنجانید نباید بیش از هزار واحد در روز مصرف کنید.

* مکمل های حاوی جین سنگ

مکملی که حاوی گیاه دارویی جینگ سین است برای درمان سرما خوردگی ایده آل است.

یافته های متخصصان مرکز بیماری های عفونی دانشگاه کنتیکت نشان داده، افرادی که در روزهای سرد دو عدد مکمل حاوی جین سنگ بخورند در مقابل ابتلا به سرما خوردگی و آنفولانزا مقاوم تر هستند.

*روی

نتایج مطالعه بر روی این ماده معدنی متضاد است. دکتر دیوید ال کاتز، مدیر مرکز مطالعات پیشگیری از ابتلا به بیماری های عفونی دانشگاه ییل گفت:" مصرف روزانه ۳۰ میلی گرم مکمل روی در روزهای سرد پاییز و زمستان می تواند مدت سرماخوردگی را به نصف روز کاهش دهد."

اما نباید مکمل های این ماده معدنی را بیش از اندازه مصرف کرد. در حالی که کمبود این ماده معدنی می تواند در تولید گلبول های سفید خون اخلال ایجاد کند، مصرف بیش از ۵۰ میلی گرم در روز نیز می تواند سیستم ایمنی بدن را تضعیف و جذب سایر مواد معدنی را مختل کند.

* ویتامین ث

مواد غذایی مانند فلفل قرمز و مرکبات سرشار از ویتامین ث هستند. مصرف بیش از اندازه مواد غذایی سرشار از ویتامین ث تاثیری بر تندرستی بدن نمی گذارند. نتایج بیش از ۳۰ پژوهش در سال ۲۰۰۷ نشان داد، مکمل های ویتامین ث در شرایط عادی از ابتلا به سرماخوردگی پیشگیری نمی کنند. باید به خاطر داشته باشید مصرف بیش از اندازه مکمل های ویتامین ث سبب ایجاد سنگ کلیه، ناراحتی معده و خون ریزی داخلی در کودکان می شود.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها