کد خبر: ۲۶۶۸۳
زمان انتشار: ۱۷:۴۲     ۲۵ آبان ۱۳۹۰
مراسم گراميداشت سومين روز شهادت شهداي غدير (شهداي حادثه اخير در سازمان خودکفايي سپاه) روز چهارشنبه در حسينيه عاشقان ثارالله ستاد فرماندهي کل سپاه برگزار شد.

شهادت توفيق الهي و مايه برکت و عروج برتر است


به گزارش ايسنا سردار سرلشکر يحيي صفوي دستيار و مشاور عالي فرمانده معظم کل قوا پيام تسليت حضرت آيت‌الله خامنه‌اي رهبر معظم انقلاب اسلامي را در اين مراسم به اين شرح قرائت كرد: «بسم الله الرحمن الرحيم. انا لله و انا اليه راجعون. حادثه خونين در يکي از مراکز پشتيباني سپاه پاسداران انقلاب اسلامي که به شهادت جمعي از عناصر ممتاز آن سازمان و در پيشاپيش آنان سردار عالي قدر، دانشمند برجسته و پارساي بي ادعا، سردار حسن مقدم انجاميد، واقعيتي تلخ و اندوهبار بود.



آن جان بر کفان نستوه با سينه گشاده و عزم راسخ همواره به پيشباز خطر شتافته و در دوران دفاع مقدس و پس از آن، هرگز احساس خستگي به خود راه ندادند. شهادت، بي شک برترين آرزوي آنان بود. ليکن فقدان مردان بزرگ در هر کشور و جامعه‌ئي براي آن مردم و آن کشور خسارت و تأسف بار است. ما همه در غم اين عزيزان با خانواده‌هاي گرامي آنان شريک و همدرديم. خدا را شکر که محصول تلاش‌هاي آنان هم اکنون در اختيار مردان جهاد است و تربيت شدگان آن مجموعه، از کفايت لازم براي ادامه آن خط نوراني برخوردارند.



عزيزان من؛ اميدوار به تفضل بي انقطاع حضرت حق، و با استمداد از ارواح شهيدانتان، تلاش و همت را دو چندان کنيد تا همه بيش از پيش بدانند که شهادت براي ما توفيق الهي و مايه برکت و عروج برتر است.

تسليت صميمانه خود را به بازماندگان و دوستان و همکاران اين شهدا تقديم مي‌دارم.»

انفجار اخير هيچ ربطي به اسراييل و آمريكا ندارد

همه تهديدات آمريكا ناشي از جيغ و فرياد ناتواني آنان است

رييس ستاد كل نيروهاي مسلح گفت: براي تنفيذ اختيار و اعطاي پست به شهيد تهراني‌مقدم هيچ‌كس فكر نمي‌كرد؛ چراكه ايشان همه‌ مسووليت‌ها را با شايستگي و توانايي مي‌پذيرفت و به عنوان يك بسيجي واقعي به بهترين نحو آن‌ها را انجام مي‌داد.



به گزارش ايسنا سردار سرلشكر حسن فيروزآبادي نيز در حاشيه‌ اين مراسم در جمع خبرنگاران تصريح كرد: شهيد تهراني‌مقدم يك الگوي اخلاق تمام‌عيار و به عنوان يك بسيجي واقعي، سرباز انقلاب و رهبري بود.



وي با اشاره به تهديدات آمريكا و اسراييل اظهار كرد: اسراييل در شرايط بسيار سخت و حساسي قرار دارد و بيداري و اقتدار نظام اسلامي، فرياد ناتواني اسراييل را بلند كرده است و آمريكا نيز گرفتار جنبش ضدسرمايه‌داري وال استريت است؛ بنابراين همه اين تهديدات و صحبت‌ها جيغ و فرياد ناتواني آنان است.



وي افزود: اين حادثه و انفجار اخير هيچ ربطي به اسراييل و آمريكا ندارد، جز اين‌كه محصول تحقيقاتي كه در پي آن‌ها اين حادثه رخ داده مي‌توانست مشت محكمي بر دهان اسراييل و رژيم غاصب آن باشد كه مدتي كوتاه براي چند روزي به تاخير افتاد ولي قطعا نيروها و همسنگران شهيد حسن تهراني‌مقدم اين راه را ادامه خواهند داد و ثمره‌ تلاش‌هاي او مشتي بر دهان اسراييل خواهد بود.


رييس ستاد كل نيروهاي مسلح خاطرنشان كرد: اين جيغ‌ها و فريادها هيچ خللي در توان و قدرت انقلاب اسلامي ايجاد نمي‌كند و هيچ‌گاه نبايد فريب آن را خورد. اين جيغ‌ها و تهديدها 30 سال است كه هر روز از سر عجز و ناتواني بلندتر سر داده شده و مردم ايران نيز بي‌پايه و اساس بودن آن را به خوبي درك كرده‌اند. با نابودي جبهه ابرسرمايه‌داري و رژيم صهيونيستي اين جيغ‌ها نيز ساكت خواهد شد.



اين حوادث خللي در مسير انقلاب ايجاد نمي‌كند

رييس مجلس شوراي اسلامي در حاشيه مراسم يادبود شهداي غدير، شهيد حسن تهراني‌مقدم را از چهره‌هاي تابناك دفاع مقدس معرفي كرد و گفت: اين شهيد در طول اين دوران، رشادت‌هاي فراواني را از خود نشان داد.

به گزارش ايسنا، علي لاريجاني در اين مراسم در جمع خبرنگاران، اظهار كرد: شهيد تهراني‌مقدم، افرادي زيادي را تربيت كرد و ياران ايشان كه حاصل دسترنج و تلاش ايشان بودند راه ايشان را ادامه خواهند داد.



وي با اشاره به جوسازي‌هاي اخير دشمنان در مورد حادثه انفجار گفت: دشمن پيش از آن‌كه اصل ماجرا را بداند و در مورد آن گزارش بدهند، داستان‌سرايي مي‌كند و به دنبال سوءاستفاده از اين اتفاق، به نفع خودش است اما اين‌ها مهم نيست و جمهوري اسلامي پاسخ آن‌ها را خواهد داد.

وي گفت: دشمنان بايد بدانند كه اين حوادث هيچ خللي در مسير انقلاب ايجاد نخواهد كرد و قطعا ياران اين شهيد راه وي را ادامه خواهند داد.


لاريجاني خاطرنشان كرد: لازم است مسوولان، ملاحظات ايمني را قوي‌تر كنند تا شاهد تكرار چنين حوادثي نباشيم.

سپاه و ملت ايران آمادگي جهادي و روحيه حماسي خود را زنده نگهدارند

به گزارش ايسنا دستيار و مشاور عالي فرماندهي معظم کل قوا در حاشيه اين مراسم در جمع خبرنگاران با تشريح ابعاد شخصيتي و خدمات شهيد عالي مقام سرلشکر شهيد حسن تهراني‌مقدم، گفت: سردار مقدم بنيانگذار توپخانه سپاه پاسداران و بنيانگذار سيستم‌هاي نظامي و فرمانده‌اي دانشمند، عارف و مخلص و مجاهدي بزرگ بود.



سرلشكر صفوي ادامه داد: هشت سال دفاع مقدس و بيست و سه سال پس از آن دوران امتحانات عظيمي بود که او با عزم و اراده پولادين با عشق و ارادت به رسول خدا و عترت طاهرينش، خصوصا حضرت فاطمه زهرا(س) و اميرالمومنين(ع)، در جهت رسيدن به جهاد خودکفائي و اقتدار نظامي سپاه قدم‌هاي بزرگ و آرماني سترگي برداشت.


وي افزود: سرلشکر شهيد حسن تهراني‌مقدم و همکارانش در سازمان جهاد خودکفائي سپاه همچون دوران دفاع مقدس، شبانه‌روز مجاهدتي مخلصانه را براي ارتقاء قدرت نظامي و دفاعي کشور سامان مي‌دادند و خداوند اين‌گونه مقدر ساخته بود که خلعت زيباي شهادت را در ايام عيد غدير به قامت استوار آنان بپوشاند.



دستيار و مشاور عالي فرماندهي معظم کل قوا افزود: خانواده‌هاي محترم شهيد حسن مقدم و ديگر شهيدان به خوبي مي‌دانند که شهادت عزت ابدي و براي اين شهيد و ديگر شهيدان پيوستن به قافله سالار شهيدان حسين ابن علي (ع) مي‌باشد. براي خانواده‌هاي اين عزيزان صبر و استقامت را مسالت داريم و براي دوستان و همرزمان او ادامه راه نوراني و آرمان و اهداف بزرگ و راهبردي او را خواستاريم.

صفوي در پايان گفت: اميدوارم سپاه پاسداران انقلاب اسلامي و ملت بزرگ ايران با درک شرايط کنوني، آمادگي جهادي و روحيه حماسي و دفاع همه جانبه خود را زنده نگه دارند؛ زيرا دشمنان فرامنطقه‌اي ما از اين عزم و اراده و اقتدار و روحيه جهادي و حماسي ملت ما مي‌ترسند.



استكبار بداند هر قطره از خون شهدا، آن‌ها را يك گام به مرگ نزديك‌تر مي‌كند

وزير دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح گفت: سردار شهيد حسن تهراني‌مقدم پايه‌گذار طرح‌هاي بزرگي در سپاه پاسداران بود و به طور دائم به دنبال افق‌هاي جديد بود.

به گزارش ايسنا سردار سرتيپ احمد وحيدي در حاشيه مراسم سومين روز شهادت شهداي غدير در جمع خبرنگاران تصريح كرد: اين شهيد والامقام با اتكال به خداوند و دانش بالاي نظامي با يك حركت شبانه‌روزي و دائم مجموعه جهاد خودكفايي سپاه را به حركت وادار مي‌كرد و به عنوان يك فرمانده بزرگ خدمات شايسته‌اي را به سپاه اسلام انجام داده بود.



وي افزود: شهيد تهراني‌مقدم نيز مانند ساير شهدا با حيات طيبه دائمي خود در اين دنيا و در جهاني ديگر نقش سازنده‌اي را ايفا كرد.

وزير دفاع با اشاره به ابراز رضايت اسراييل و استكبار از انفجار اخير گفت: اين امر موضوع تازه‌اي نيست كه كساني كه از انسانيت و بشريت بويي نبرده‌اند و خود مسوول به شهادت رساندن انسان‌هاي فراواني در دنيا بودند از اتفاقات اين‌چنيني خوشحالي كنند، ولي بايد بدانند هر قطره از خون اين شهدا آن‌ها را يك گام به مرگ نزديك‌تر مي‌كند و اقتدار نظام جمهوري اسلامي نيز نزديك شدن آنان را به مرگ قطعي خواهد كرد.

 دشمنان نمي‌توانند خط و مسير اقتدار نيروهاي اسلام را قطع كنند

به گزارش ايسنا در اين مراسم حجت‌الاسلام والمسلمين طائب نيز گفت: دشمنان هرچه تلاش كنند نمي‌توانند خط و مسير اقتدار نيروهاي اسلام و آناني كه نزد خداي خويش روزي مي‌گيرند را قطع كنند و هيچگاه از حضور آن‌ها آگاه نخواهند شد.

وي تصريح كرد: انسان‌هاي بزرگ اسير جسم هستند و جسم آنان براي آن‌ها محدوديت‌هايي ايجاد مي‌كند، اما دشمنان تصور مي‌كنند كه با از ميان برداشتن آنان به اهداف خود مي‌رسند در حالي كه هرگز و هيچ‌گاه اين‌طور نخواهد شد.

به گزارش ايسنا شخصيت‌هايي از جمله علي لاريجاني رييس مجلس شوراي اسلامي، حجت‌الاسلام والمسلمين ابوترابي، سردار جعفري فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامي، سردار فيروزآبادي رييس ستادكل نيروهاي مسلح، سردار احمد وحيدي وزير دفاع، امير پوردستان فرمانده نيروي زميني ارتش، تقي‌پور وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات، باهنر نايب رييس مجلس شوراي اسلامي و همچنين حجت‌الاسلام والمسلمين محمدي گلپايگاني رييس دفتر مقام معظم رهبري و جمعي ديگر از مسوولان لشكري و كشوري و همچنين نمايندگان مجلس شوراي اسلامي حضور داشتند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها