کد خبر: ۲۶۸۱۷
زمان انتشار: ۱۳:۴۰     ۲۶ آبان ۱۳۹۰
به گزارش سرویس حوزه ومراجع پایگاه 598،حضرت آیت الله مکارم شیرازی، بر ضرورت حل مشکلات معیشتی و درسی طلاب و روحانیان حوزه های علمیه تاکید کرد و گفت: اگر مشکلات معیشتی حل نشود طلبه خوب درس نمی خواند و در این صورت بازدهی مطلوبی نیز نخواهد داشت.


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله ناصر مکارم شیرازی از مراجع تقلید، در دیدار رییس و نمایندگان مجمع طلاب و فضلای حوزه علمیه قم که در دفتر این مرجع تقلید برگزار شد، با تبریک ایام عید سعید غدیر خم، خاطرنشان کرد: باید کاری کنیم که در روز قیامت در کنار حوض کوثر از دست مبارک آن حضرت سیراب شویم.

وی در ادامه سخنان خود با بیان اینکه طلاب مشکلاتی دارند که می توان با برنامه ریزی مناسب در راستای حل آن گام برداشت، گفت: امور تحصیلی و درسی، اخلاق و معیشت از مهم ترین این مشکلات است که مجمع نمایندگان می تواند نقش مهمی را در این راستا ایفا نماید.

این مرجع تقلید خطاب به نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم با بیان اینکه باید به مشکلات درسی طلاب برسید و به حل آن کمک کنید و طلاب را نست به خوب درس خواندن، خوب مطالعه کردن و خوب مباحثه کردن تشویق نمایید، گفت: به طلاب توصیه کنید وقت خود را به بطالت سپری نکنند و از فرصت جوانی برای افزایش سرمایه علمی خود بهره بگیرند.

رمز موفقیت طلاب استفاده درست از سرمایه عمر است
حضرت آیت الله مکارم شیرازی رمز موفقیت طلاب را در بهره گیری درست از سرمایه عمر و جوانی ذکر و تاکید کرد: راز و رمز موفقیت مراجع تقلید و بزرگان نیز در همین مساله است که از وقت خود به درستی بهره گرفتند.

وی تاکید کرد: باید آسیب هایی که به دروس مترتب می شود در یک همایش بررسی شود و تا جایی که امکان دارد برای حل آن برنامه ریزی لازم صورت گیرد.

این مرجع تقلید خاطرنشان کرد: یکی از مشکلات این است که طلاب امروز مثل سابق درس نمی خوانند در حالی که باید نسبت به درس و بحث اهتمام بیشتری داشته باشند، نمایندگان طلاب در مجمع می توانند به گونه ای برنامه ریزی کنند که شور و شوق سابق در درس خواندن به حوزه های علمیه برگردد.

اعتدال در مسائل سیاسی مورد توجه باشد

وی همچنین خاطرنشان کرد: ما نمی گوییم طلاب از سیاست به دور باشند اما برای هر کاری سرمایه ای لازم است، در مسائل سیاسی خط اعتدال را فراموش نکنید چراکه امام راحل رضوان الله تعالی علیه و مقام معظم رهبری این مسیر را داشته و دارند و شما سعی کنید روی خط اعتدال پیش روید.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی خواستار توجه ویژه به مباحث اخلاقی در حوزه های علمیه شد و با تاکید بر انس بیش از پیش طلاب با قرآن و مفاهیم غنی آن، بیان داشت: باید کلاس های درس اخلاق در حوزه گذاشته و از اساتید نیز خواسته شود در جلسات عمومی و خصوصی تذکرات اخلاقی لازم را ارائه دهند چراکه اگر روحانی دچار انحراف اخلاقی شد آثار آن زیانبار خواهد بود زیرا مسؤولیت سنگین تری دارد.

وی مسائل معیشتی طلاب و روحانیان را از دیگر مشکلات آنان دانست و با تاکید بر برنامه ریزی جهت رفع این مشکلات، افزود: طلاب و روحانیان یک سری نیازهای جدی و واقعی دارند که باید برای حل آن فکری کرد و در جهت رفع آن گام برداشت و مشکلات معیشتی آنان را در حد توان حل کرد.

این مرجع تقلید اظهار داشت: ما نیز تا جایی که می توانیم نسبت به این مساله اقدام می کنیم، رهبر معظم و بزرگوار انقلاب نیز عنایت خاصی به این مسائل دارند و بی سر و صدا کارهای قابل توجهی می کنند و این وظیفه همه مراجع است.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی خطاب به اعضای مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم تاکید کرد: شما نیز باید طلابی که دچار مشکلات معیشتی و مالی هستند را شناسایی و در جهت حل مشکلات آنان کمک کنید چراکه اگر این مشکلات حل نشود طلبه خوب درس نمی خواند و در این صورت بازدهی مطلوبی نیز نخواهد داشت.

وی در عین حال گفت: متاسفانه برخی از افراد نیز هستند که مقید به تشریفات و تجملات شده اند و این فرهنگ غلط به درون زندگی آنان نیز نفوذ کرده است در حالی که باید توجه داشت اینها افتخار نیست بلکه افتخار در ساده زیستی است.

این مرجع تقلید اظهار داشت: افتخار ما در این است که بتوانیم در زندگی ساده زیستی داشته باشیم و همچون طبقه متوسط مردم و جامعه زندگی کنیم.

این مرجع تقلید در بخش پایانی سخنان خود توصیه هایی به طلاب و روحانیان ارائه کرد و گفت: طلاب و روحانیان اگر پشتکار، نظم و خلوص نیت در کار داشته باشند موفق می شوند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها