کد خبر: ۲۶۹۸۹۴
زمان انتشار: ۱۸:۲۰     ۲۲ آبان ۱۳۹۳
خبرگزاری تسنیم: در راستای سیاست تحریم آمریکا علیه ایران، خانواده های ۸۰ سرباز آمریکایی کشته شده در عراق علیه ۵ بانک اروپایی به اتهام انتقال پول به ایران و نقش این پول ها در تامین مالی حملات شبه نظامیان عراقی به نیروهای آمریکایی اقامه دعوا کردند.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از گاردین، خانواده های حدود 80 سرباز آمریکایی کشته شده در عراق به همراه چند کهنه سرباز آمریکایی که در اثر انفجار بمب های کنار جاده ای مجروح شده اند، علیه 5 بانک اروپایی به اتهام انتقال پول به ایران اقامه دعوی کردند. شاکیان ادعا می کنند این پول ها برای تامین مالی حملات علیه نیروهای آمریکایی در عراق مورد استفاده قرار گرفته است.

بیش از 200 نفر در یک شکایت واحد که روز دوشنبه نزد دادگاه منطقه ای آمریکا در بروکلین نیویورک اقامه شد، علیه بانک های بارکلیز، کردیت سوئیس، اچ اس بی سی، استاندارد چارترد و رویال بانک اسکاتلند، طرح دعوی کردند.

این دعوی به استناد قانون مبارزه با تروریزم سال 1992 آمریکا مطرح شده و ادعا شده است که این بانک ها از طریق پنهان کردن انتقال الکترونیکی پول از آمریکا به ایران، تحریم های بین المللی علیه تهران را نقض کرده اند. شاکیان مدعی اند حدود 100 میلیون دلار از این پول به صورت جداگانه توسط بانک های ایرانی به حساب گروه های پیکارجوی عراقی منتقل شده و برای انجام حملات علیه نیروهای آمریکایی مورد استفاده قرار گرفته است.

گری اوسن، وکیل این پرونده گفت: مدعای اصلی این شکایت این است که «ایران، تعدادی از گروه های ویژه ای از شبه نظامیان شیعه را که حملاتی علیه نیروهای آمریکایی انجام داده اند را تامین مالی، آموزش و مسلح کرده است.»

هیچکدام از این بانک ها هنوز واکنشی نسبت به این پرونده نشان نداده اند. پیش بینی می شود که ارائه پاسخ رسمی این بانک ها به دادگاه چند هفته یا حتی چند ماه طول بکشد. در صورتی که قضات فدرال اجازه پیگیری این پرونده را بدهند، روند رسیدگی احتمالا سال ها به طول خواهد انجامید.
به گفته اوسن، بخش عمده اطلاعات استفاده شده در این شکایت، از اسنادی گرفته شده است که در جریان تحقیق وزارت داددگستری آمریکا در مورد ادعای نقض تحریم ها از سوی این بانک ها جمع آوری شده است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها