کد خبر: ۲۶۹۹۸۴
زمان انتشار: ۲۳:۱۳     ۲۲ آبان ۱۳۹۳
تفاهم‌نامه همکاری استانداری‌های ناحیه رویشی زاگرس با سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور، امروز در استان ایلام با حضور استانداران ۱۲ استان ناحیه رویشی زاگرس و رئیس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور به امضا رسید.

به گزارش پایگاه 598 به نقل از خبرگزاری فارس: امضای تفاهم‌نامه همکاری استانداری‌های ناحیه رویشی زاگرس با سازمان جنگل‌ها

امروز تفاهم‌نامه همکاری استانداری‌های ناحیه رویشی زاگرس با سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور در زمینه مدیریت پایدار منابع طبیعی زاگرس، با تأکید بر حفاظت از جنگل‌ها با حضور استانداران ناحیه رویشی زاگرس و رئیس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور به امضاء رسید.

براساس این گزارش، این تفاهم‌نامه فی‌مابین استانداری‌های منطقه رویشی زاگرس و سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور در راستای دستیابی به «ایجاد هماهنگی، هم‌افزایی و توسعه همکاری همه‌جانبه؛ جهت توقف روند زوال جنگل‌های زاگرس و دستیابی به توسعه پایدار منابع طبیعی زاگرس» منعقد شد.

مدت اجرای تفاهم‌نامه سه سال از زمان امضای آن بوده که با بازنگری و به روزرسانی قابلیت تمدید در دوره‌های زمانی بعدی را دارا است. این تفاهم‌نامه در تاریخ 22 آبان‌ماه سال جاری در 13 نسخه تهیه و به امضای طرف‌های ذیربط رسید که هریک از اعتبار و ارزش واحدی برخوردار است.

در این تفاهم‌نامه، مستندات و تکالیف قانونی، تعهدات استانداری‌ها و تعهدات سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری عنوان شده است.

تغییرات اقلیمی و مخاطرات محیط‌زیستی و همچنین دخالت‌های غیراصولی انسان در بهره‌برداری بیش از حد توان اکولوژیک از سرزمین و نگرانی از عوامل تهدیدکننده و تخریب منابع طبیعی در منطقه زاگرس به دلیل بهره‌برداری غیراصولی و نیز شناخت، پیشگیری و کنترل عوامل تهدیدکننده منابع طبیعی و تلاش در جهت حفظ، احیاء، توسعه و بهره‌برداری پایدار از این منابع، همکاری همه‌جانبه تمامی دستگاه‌ها و مشارکت مردم را می‌طلبد.

براساس این گزارش، ناحیه رویشی زاگرس با حدود 30 میلیون هکتار وسعت و 40 درصد تولید آب کشور نقش مهمی در پایداری محیط زیست کشور ایفا می‌کند.

جنگل‌های منطقه زاگرس در سالیان اخیر به دلایل مختلف از جمله بهره‌برداری بی‌رویه، فشار دام، کاهش بارندگی و سایر عوامل در سطح وسیعی دچار خشکیدگی ناشی از طغیان آفات و بیماری‌ها گردیده است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها