کد خبر: ۲۷۱۱۶۶
زمان انتشار: ۱۳:۱۹     ۲۷ آبان ۱۳۹۳
کوچک‌زاده در تذکر آیین‌نامه‌ای:
نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس با تأکید بر اینکه رئیس‌جمهور باید مشاور فرهنگی خود را مهار کند، گفت: لباس آشنا در قد و قواره وی نیست.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، مهدی کوچک زاده در نشست علنی امروز (سه‌شنبه 27 آبان ماه) مجلس شورای اسلامی، در تذکر آیین نامه ای گفت: براساس بند 2 ذیل تبصره ماده 55 آیین نامه داخلی مجلس دو موضوع را مطرح می کنم، رسیدگی به عملکرد بودجه سالانه مجلس و ارائه گزارش آن حداکثر تا پایان شهریور ماه سال بعد جهت اطلاع نمایندگان چاپ می شود که بنده تا کنون ندیدم گزارشی از عملکرد بودجه مجلس در اختیار نمایندگان قرار گیرد.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: گزارشی از عملکرد بودجه که تحت نظر آقای تاجگردون است باید تاکنون چاپ می شد و بنده فکر می‌کردم که وی خواهان ریاست بر کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات است مقررات را به طور جدی رعایت می کند اما در این دوره هم در خصوص عملکرد بودجه مجلس برای نمایندگان گزارشی ارائه نشده است.

وی تصریح کرد: اما نکته بعد این است که ما از هیأت رئیسه مجلس تقاضا داریم که شأن و جایگاه مجلس را مورد دقت قرار دهند بنده قبل از رأی گیری و قبل از اعلام نتایج رأی وزیر پیشنهادی علوم این موضوع را مطرح نکردم تا نمایندگان نظر کارشناسی خود را اعلام کنند اما شایسته نیست رئیس جمهور که محور بحث‌هایشان تذکر به اخلاق بود مشاور خود را رها کرده و مهار نکند.

کوچک زاده گفت: آشنا مشاور رئیس جمهور قبل از تمام جلسات رأی اعتماد به وزرای پیشنهادی علوم یک دسته گلی به آب می‌دهد و یک بار می‌گوید مجلس تسلیم باج خواهان می شود و بار دیگر عنوان می کند که مجلس در حدی که در مذاکرات دخالت کند نیست و باید گفت که آقای آشنا شما لباسی که بر تن دارید در حد و قواره تان نیست برای همین حرف های بزرگ تر از دهانت به مجلس می زنی.

وی تأکید کرد: شأن مجلس این نیست که مشاور دسته چندم رئیس جمهور بگوید که مجلس حق دخالت در مذاکرات را ندارد و بهتر است رئیس جمهور که تذکر به رعایت اخلاق می دهد مشاور خود را مهار کند.

ابوترابی فرد در پاسخ به تذکر اول کوچک زاده گفت:‌ گزارش عملکرد سالانه بودجه مجلس ظاهرا در دستور کار کمیسیون برنامه و بودجه است و در آیین‌نامه نیز به این مهم تأکید شده که حداکثر تا پایان شهریور ماه سال بعد این گزارش ارائه شود که خوشبختانه این گزارش می تواند دولت را در تکمیل بودجه پیشنهادی سال بعد کمک کند.
اخبار ویژه
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۱
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها