أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۲۷۱۹۱۷
زمان انتشار: ۲۰:۵۹     ۲۹ آبان ۱۳۹۳
در حالی که 8 ماه از تحریم‌های غرب علیه روسیه می‌گذرد مسولان ارشد این کشور این تحریمها را بی‌تاثیر و ضربه یک تریلیون دلاری به اقتصاد اتحادیه اروپا و اوکراین عنوان می‌کنند.


به گزارش پایگاه 598 به نقل از فارس ؛ روابط روسیه و غرب در رابطه با اوضاع اوکراین روبه تیرگی گراییده است. آمریکا و اتحادیه اروپا در واکنش به پیوستن کریمه به روسیه در نتیجه همه پرسی ماه مارس امسال و نیز در رابطه با رویدادهای بعدی شرق اوکراین، تحریم‌هایی را علیه تعدادی از سیاستمداران، نمایندگان پارلمان، کارآفرینان و شرکت‌های روسیه اعمال کردند.

از جمله اتحادیه اروپا و آمریکا از اول اوت صادرات تجهیزات برای اکتشاف و استخراج نفت در اعماق آب، کار در قطب شمال و معادن نفت شیل به روسیه را ممنوع کردند.  حال واگذاری خدمات برای اجرای چنین طرح هایی ممنوع است. محدودیت های اتحادیه اروپا تمام صنعت نفت و گاز روسیه را در بر می گیرد اما آمریکا  بطور مشخص شرکت های "گازپروم"، "گازپروم نفت"، "روس نفت"، "لوک اویل" و "سورگوت نفت گاز" را تحریم کرده است.

اما آیا این تحریم‌ها واقعا برای روسیه تاثیر گذار بوده است؟

روسیه بلافاصله در واکنش به تحریم غرب واردات محصولات کشاورزی از اتحایه اروپا را به مدت یکسال ممنوع کرد و اکنون محصولات مورد نیاز خود را از کشورهای شرق و  خاورمیانه وارد می‌کند.

همچنین این کشور پیمان‌های دوجانبه ارزی با برخی کشورها به ویژه چین و ایران برای بی‌اثرسازی دلار در مبادلات انجام داد.

در بحث نفتی هم حتی بعداز اعمال تحریم‌ها شاهد اجرای طرح توسعه‌ای در بخش نفت روسیه بودیم به طوری که اخیرا،‌معاون مدیرعامل شرکت دولتی گازپروم نفت روسیه از برنامه این شرکت برای اجرای طرحهای توسعه پس از اعمال تحریمها خبر داد، "وادیم یاکوولوف" اعلام کرد که با وجود تحریمهای غرب علیه روسیه، گازپروم نفت، بخش نفتی شرکت گازپروم، برنامه های توسعه ای خود را در میدان نفتی پریرازلومنوی در قطب شمال دنبال می کند.

میدان نفتی پریرازلومنوی نخستین میدان فراساحلی روسیه در قطب شمال و منبع اصلی رشد تولید انرژی هیدروکربنی این کشور در آینده به شمار می رود.

به گفته یاکوولوف تولید نفت این میدان باید تا سال ٢٠٢١ میلادی به ٥,٥ میلیون تن معادل ١١٠ هزار بشکه در روز برسد که پس از آن نیز می تواند تا سه سال بیش از چهار میلیون تن نفت در سال تولید کند.

 

یاکوولوف در ادامه گفت که این شرکت اهداف بلندمدت خود را برای تولید ١٠٠ میلیون تن معادل نفت تا سال ٢٠٢٠ میلادی تغییر نمی دهد.

به رغم تحریم‌های غرب پیشرفت‌هایی  در بخش توسعه میادین واکتشافات نفتی این کشور رخ داده است، دولتمردان آنها هم از موضع محکمی در مقابل تحریم‌های غرب سخن می‌گویند و آنچه از فحوای کلام دولتمردان روسی برمی‌آید این تحریم‌ها برای روسیه تاثیری نداشته است.

پوتین: تحریمات فقط قاطعیت روسیه برای پیشرفت ثمربخش را بیشتر می کند

اخیرا رئیس جمهور روسیه اعلام کرد از بی‌اثر بودن تحریمهای غرب صحبت کرد

ولادیمیر پوتین"رئیس جمهور روسیه اعلام کرد تحریم‌های غرب فقط باعث افزایش قاطعیت مسکو در راه رسیدن به نتایج مشخص در پیشرفت کشورخواهد شد.

پوتین در سخنرانی خود در ششمین همایش سالانه سرمایه گذاری ترتیب داده شده توسط گروه تجارت و سرمایه گذاری "وت ب کاپیتال" تحت عنوان" روسیه فرا می خواند!" گفت: "محدودیت های خارجی فقط باعث افزایش قاطعیت ما برای رسیدن به نتایج مشخص در راستای اولویت داررشد کشور می شوند".

مشاورپوتین: ادامه تحریم روسیه یک تریلیون یورو ضرر برای اتحادیه اروپا به بارمی آورد

 "سرگی گلازییف" مشاور "ولادیمیر پوتین"رئیس جمهور روسیه  در امور همگرایی اوراسیا معتقد است ادامه تحریمات علیه  روسیه حدود یک تریلیون یورو ضرر برای اتحادیه اروپا به بارمی آورد.

سرگی گلازییف در یک کنفرانس علمی ـ کاربردی در بیشکک تحت عنوان "امنیت اقتصادی جمهوری قرقیزستان: خطرات و امکانات" ضمن اعلام این مطلب گفت:" تحریمات بیشتر بر رشد خود اروپا تاثیر منفی می گذارند که اقتصاد آن از جمله در مقایسه با چین در وضع بسیار نامساعدی قرار دارد.

مشاور پوتین تاکید کرد همگرایی اوراسیایی در راستای "کاهش نفوذ غرب بر کشورهای ما" قرار دارد.

*مدودف: تمام تولید کنندگان غربی نخواهند توانست به بازار روسیه بازگردند

مدودف نخست وزیر روسیه معتقد است پس از لغو تدابیر حمایتی  در کشور وی تمام تولید کنندگان غربی نخواهند توانست به بازار روسیه بازگردند.

مدودف ضمن اعلام این مطلب گفت: "مواد غذایی مرغوب و خوشمزه و همچنین کالاهای وارده از دیگر کشور ها از جمله کشور های عضو اتحادیه گمرکی ، کشور های عضو اتحادیه کشور های مستقل همسود و کشورهای منطقه آسیا و اقیانوسیه" جای کالاهای غربی را می گیرند.

نخست وزیر روسیه افزود رهبران کشور هایی که در حاشیه اجلاس سران شرق آسیا در میانمار با آنها گفتگو کرد تمایل زیادی به صادرات مواد غذایی به بازار روسیه نشان دادند.

مدودف گفت در حاشیه اجلاس سران شرق آسیا با عملا تمام شرکای کلیدی روسیه در آسیا از حمله هند، ویتنام ، میانمار، لائوس، کامبوج و تایلند تماس های مفیدی داشته است.

"ولادیمیر پوتین" رییس جمهور روسیه 6 اوت در پاسخ به تحریمات غرب، فرمانی درباره اتخاذ برخی از تدابیر اقتصادی ویژه برای تامین امنیت کشور امضا کرده که طبق آن واردات تعدادی از کالاها از کشور های تحریم کننده روسیه برای یک سال ممنوع شده است.

*پوتین: غرب با تحریم بانک های روسیه به اقتصاد اوکراین لطمه می زند

ولادیمیر پوتین" رییس جمهور روسیه اعلام کرد تحریم های اعمال شده توسط غرب علیه بانک های روسیه می تواند بر اقتصاد اوکراین تاثیرگذار باشد.

رئیس جمهور روسیه در مصاحبه با شبکه تلویزیونی ARD آلمان در حاشیه اجلاس سران کشورهای گروه بیست در شهر بریزبن استرالیا، با اعلام این مطلب یاداور شد که بانک های روسیه اعتباراتی به ارزش 25 میلیارد دلار برای اقتصاد اوکراین تخصیص داده اند.

وی گفت: "در صورت وارد آمدن لطمه به بانک های روسیه، به اقتصاد اوکراین نیز لطمه وارد خواهد آمد".
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها