کد خبر: ۲۷۲۲۹۲
زمان انتشار: ۱۲:۱۷     ۰۱ آذر ۱۳۹۳
دادستان مصر، به دادگاه گفت که مرسی در یک سالی که رئیس جمهور این کشور بود همراه با تعدادی دیگر از رهبران اخوان‌المسلمین، اسناد محرمانه‌ای را به سرویس‌های اطلاعاتی خارجی از جمله ایران منتقل کرده است.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از جام نیوز، در ادامه روند محاکمه نخستین رئیس جمهور منتخب مصر، دادستان کل این کشور خواستار صدور حکم اعدام برای محمد مرسی به اتهام «جاسوسی برای کشورهای خارجی» و از جمله ایران شد.

بر اساس گزارش خبرگزاری "آسوشیتدپرس” (AP) "عماد الشراوی” دادستان مصر، روز چهارشنبه، ۲۸ آبان، به دادگاه گفت که آقای مرسی در یک سالی که رئیس جمهور این کشور بود همراه با تعدادی دیگر از رهبران گروه اخوان‌المسلمین، اسناد محرمانه‌ای را به سرویس‌های اطلاعاتی خارجی از جمله ایران منتقل کرده است.

آقای الشراوی همچنین گفت: «محمد مرسی، رئیس جمهور سابق مصر، محمد بدیع، رهبر گروه اخوان‌المسلمین، و ۳۴ عضو ارشد دیگر این حزب اسلامگرا، با گروه‌های شبه نظامی خارجی مانند حماس برای بی‌ثبات کردن مصر همکاری می‌کردند.»

این گزارش می‌افزاید: «آقای مرسی نیز با رد صلاحیت دادگاه، در عین حال تاکید کرد که در جلسات بعدی از خود دفاع خواهد کرد. رئیس جمهور سابق مصر در جلسات قبلی دادگاه به ارائه اسناد فوق محرمانه به قطر نیز متهم شده بود.»

بر اساس گزارش آسوشیتدپرس، جلسه بعدی دادگاه چهارشنبه پنجم آذر و برای کسب آخرین دفاعیات متهمان برگزار خواهد شد.

این خبرگزاری می افزاید: «در صورت صدور حکم اعدام برای رئیس جمهور پیشین مصر، او یکی از صدها عضو حزب اخوان‌المسلمین خواهد بود که در محاکمه‌های ماه‌های اخیر در این کشور به اعدام محکوم شدند، اما این احکام هنوز اجرا نشده است. بسیاری از این مجازات‌ها نیز به حبس ابد تغییر یافته‌اند.»

آسوشیتدپرس گفت: «اخوان‌المسلمین گروه تروریستی اعلام و فعالیت‌های آن ممنوع شده است. این گروه از سال ۲۰۱۱ میلادی و با سرنگونی حسنی مبارک در تمام انتخابات مصر تا لحظه برکناری محمد مرسی، رئیس‌جمهور برآمده از آن، به پیروزی رسید.»

این خبرگزاری امریکایی افزود: «با این همه دوره یک ساله ریاست‌جمهوری آقای مرسی با اعتراضات گسترده و خونینی روبه‌رو شد که در نهایت با دخالت ارتش و وزیر دفاع وقت، یعنی ژنرال عبدالفتاح سیسی، محمد مرسی از قدرت برکنار و بازداشت شد.»

بر اساس این گزارش، به دنبال آن دور تازه‌ای از اعتراضات، این بار از سوی هواداران اخوان‌المسلمین رخ داد که قربانیان بسیاری گرفت.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها