کد خبر: ۲۷۴۳۷۷
زمان انتشار: ۲۰:۰۹     ۰۸ آذر ۱۳۹۳
داريوش مصطفوي رئيس اسبق فدراسيون فوتبال ايران جعبه اسرار بازي حماسي هشتم آذر در استرالياست.
 به گزارش "ورزش سه"، این مدیر قدیمی فوتبال ایران که حالا گوشه عزلت اختیار کرده در مصاحبه با ما به نکات جالبی اشاره می کند:

توافق کردیم در تهران بمانم
در آن زمان که تیم ملی صعود کرد فشارها روی من زیاد بود و من یک تنه باید کارها را انجام می دادم. جلسه ای با آقای هاشمی طبا برگزار کردیم که قرار شد برای رسیدگی به کارها من در تهران بمانم و آقای فائقی در استرالیا به نحو احسن کارها را انجام دادند. درست که اتفاق مهمی که در استرالیا افتاد اما بنده در تهران کارهای زیادی داشتم و طبق توافق کاری من در تهران ماندم.

تغییر مربی به مذاق بعضی ها خوش نیامد
معرفی مهدی پاشازاده برای تیم منتخب جهان به نوعی در برکناری من تاثیر داشت و ما کارهایی را کرده بودیم که به مزاق بعضی ها خوش نیامد. البته ما فقط ویرا آورده بودیم و در آن مدت او نمی توانست کار فنی انجام دهد و فقط از لحاظ روحی با بچه ها کار می کرد و فرصت زیادی نداشت.

پاشازاده در استرالیا شاهکار بود
اما باید بگویم از سوی فیفا علی دایی برای حضور در تیم منتخب جهان دعوت شده بود اما باشگاه بیله فلد اجازه نمی داد که دایی برای این بازی حضور پیدا کند. ما هر کاری کردیم اجازه ندادند دایی برای این بازی دوستانه برود و می گفتند ما پول زیادی دادیم و فقط  در بازی های رسمی دایی می تواند شرکت کند.4 ،5 بازیکن دیگر بودند که می توانستند به تیم منتخب جهان بروند اما به نظر من مهدی پاشازاده در استرالیا شاهکار بود و خدا شاهد است بدون خط بازی این کار کردم چون این کارها در وجود من نیست.واقعا بازیکنانی مثل خداداد، استیلی و بعضی از بازیکنان دیگر سرتر بودند اما من به فکر آینده فوتبال ایران بودم و احساس کردم او در آینده می تواند به فوتبال ما کمک کند.

ولاپان گفت مجسمه مصطفوی را بسازید
به طور حتم انتخاب پاشازاده در برکناری من تاثیر داشت و با آقای خاتمی جلسه ای برگزار شد که بعضی ها گفتند، دایی در برکناری من نقش داشته اما هنوز این مساله را باور نکردم. البته ارزش ندارد در این مورد صحبت کنم چون به من گفتند باید بروی.. من هم گفتم باید حرف ولاپان را قبول کنم یا شما ها را؟ فاصله مدیریت جهانی با مدیریت در ایران هنوز هم من را آزارمی دهد. ولاپان گفته بود باید مجسمه افتخار مصطفوی را بسازند و از دست دادن مصطفوی برای فوتبال ایران گران تمام می شود چون او بعد از 20 سال ایران را به جام جهانی برد و چطور می خواهید او را کنار بگذارید؟ حتی دبیر کل فیفا به من نامه زد که اگر شما را سیاسی عوض کردند به ما بگو.اما هیچ وقت هیچ حرفی نزدم.

دایی زیاده خواه تر از بقیه بود
هیچ بازیکنی با من بد نبود و نمی توانستند با من باشند چون خودم بازیکن تیم ملی بودم و با کمال احترام با هم رفتار می کردیم .علی دایی زیاده خواه تر از بقیه بود و باز هم می گویم من در نرفتن او به بازی منتخب جهان نقشی نداشتم و بیله فلد می گفت این بازی دوستانه بوده و او را برای این بازی نمی دهیم. اما علی دایی در دنیای دیگر سیر می کرد و می کند و تطابق واقعیت و حقیقت با دروغ در ذهن دایی حل نخواهد شد. البته آنها به من خدمت کردند چون مردم فهمیدند چه خبر است. وای به روزگاری که بازیکن بتواند مدیر عوض کند اما هنوز باور ندارم علی دایی عامل برکناری ام  بوده!

برای کشورم لابی کردم
لابی های پشت پرده در فوتبال جهان مرسوم است و من برای اعتلای نام کشورم این کار را کردم. من برای حضور در جام جهانی لابی های قشنگ فوتبالی کردم. برای بازی با استرالیا 4 بازیکن دو اخطاره داشتیم و من کنفدراسیون آسیا را برای بخشیده شدن این بازیکنان قانع کردم. استرالیا با 4 بازی به آن مرحله رسید و ایران 17 بازی کرده بود که به همین دلیل آمار خطاهای ما بالاتر بود. من با استفاده از نفوذ سیاسی ام این کار را کردم و سوابق ملی من برای همگان مشخص است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها