کد خبر: ۲۷۴۹۱۰
زمان انتشار: ۱۲:۱۰     ۱۰ آذر ۱۳۹۳
در جمع فعالان فرهنگی
دکتر احمدی نژاد رییس جمهور سابق کشورمان روز پنج‌شنبه طی سخنانی که به مناسبت هفته بسیج و در جمع کثیری از یاران انقلاب ایراد کرد، بسیج را یک فرهنگ جاری در عالم هستی توصیف کرد و گفت: بسیج؛ فرهنگ اندیشه های والا، زندگی عزتمندانه، بازگشت به خود، پیگیری آرمان‌های الهی، شناخت حقیقت و راه پیامبران الهی، پیوستن به این راه و تجربه زندگی متعالی است.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از پایگاه اطلاع رسانی مهرمردم، رییس جمهور سابق کشورمان روز پنجشنبه طی سخنانی که به مناسبت هفته بسیج و در جمع کثیری از یاران انقلاب ایراد کرد، بسیج را یک فرهنگ جاری در عالم هستی توصیف کرد و گفت: بسیج؛ فرهنگ اندیشه های والا، زندگی عزتمندانه، بازگشت به خود، پیگیری آرمان‌های الهی، شناخت حقیقت و راه پیامبران الهی، پیوستن به این راه و تجربه زندگی متعالی است.

وی افزود: فرهنگ بسیج بازگشت و استقرار در راه کمال و حرکت در صراط مستقیم است که از مسیر اتکاء به خود، قدرشناسی حقیقت الهی خود و تلاش برای بارور کردن، شکوفا ساختن و به قله کمال رساندن خود تحقق می یابد.

دکتر احمدی نژاد تصریح کرد: بیانات بزرگان ما، امام و رهبری، منعکس کننده عمیق ترین، دقیق ترین، زیباترین و امید آفرین ترین عبارات در تعریف از بسیج و فرهنگ بسیجی است و بر این اساس می توان گفت که حماسه های خلق شده در جنگ های بدر، احد، عاشورا، دفاع مقدس و انقلاب عظیم و ادامه دار اسلامی و هر جا که یک حرکت انسانی و ماندگار صورت می گیرد،  برامده از بسیج و فرهنگ بسیجی است.

وی آرمان‌گرایی و وارسته بودن از هر نوع تعصب و کینه گروهی و قبیله ای را از ویژگی‌های فرهنگ بسیجی دانست و تاکید کرد که فرهنگ بسیجی مبتنی بر دمیدن روح عبودیت، عدالت، عشق و احترام به انسان‌ها، خود را ندیدن و فداکاری و ایستادگی در راه آرمان‌های الهی و متعلق به همگان فارغ از رنگ و نژاد و حتی باورهاست و بر این اساس بسیج و بسیجی نمی تواند در برابر بی عدالتی‌ها، زورگویی‌ها، حق کشی‌ها و تحقیر و نابودی جمعیت میلیاردی گرفتار شده در فاصله عظیم طبقاتی، در هر کجای جهان، بی تفاوت بماند.

رییس جمهور سابق کشورمان ضمن گرامیداشت یاد امام (ره)، شهدا و بویژه شهدای بسیجی، پیامبر عظیم الشان اسلام (ص) و مولای متقیان حضرت علی (ع) را اولین بسیجی های عالم توصیف کرد و در پایان این بخش از سخنانش افزود: بسیج یک رایحه حیات بخش انسانی و اراده آفرین و استقامت بخش است و اگر فرهنگ بسیجی وجود نداشت، دفاع از موجودیت ملت ایران در هشت سال جنگ تحمیلی و دوام انقلاب تا کنون محال و دور از ذهن بود. بنابراین فرهنگ بسیجی بود که توانست دل‌های ملت ایران را به هم پیوند دهد و آنها را در مسیر آرمانهای بلند انقلاب به حرکت در آورد.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۲
در انتظار بررسی: ۱
* نظر:
ارسال نظرات
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۳۱ - ۱۰ آذر ۱۳۹۳
۰
۰
زنده باد بسیجی واقعی زمان ما
دکتر محمود احمدی نژآد
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۰:۲۱ - ۱۰ آذر ۱۳۹۳
۰
۰
بسیجی یعنی محمود که 8سال مجاهدانه در وسط میدان ماند تا فضیلتهای اصلی انقلاب زنده بماند هر چند عده ای چاپلوسانه این فضلیلتها را بهانه ای برای رشد خودشان ، نردبان کردند
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها