کد خبر: ۲۷۶۱۳۶
زمان انتشار: ۲۳:۴۸     ۱۴ آذر ۱۳۹۳
معاون اول رئیس جمهور ضمن بیان نقدینگی 650 هزار میلیاردی در کشور تصریح کرد: دولت خواهان پوشش بیمه ای برای نوسانات بازار ارز است.
به گزارش پایگاه 598 به نقل ازاقتصاد آنلاین ؛ اسحاق جهانگیری در بیست و یکمین همایش بیمه و توسعه، با بیان اینکه بالغ بر 650 هزار میلیارد تومان نقدینگی در دست مردم وجود دارد گفت: در چنین شرایطی باید صنعت بیمه بحث پوشش بیمه ریسک ارزی را در دستور کار قرار دهد، زیرا این موضوع از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

وی ادامه داد: ارائه بیمه نامه برای پوشش ریسک ارز، یعنی جلوگیری از نوسانات بازار ارز در شرایط خاص است که این موضوع را به طور جدی از بیمه مرکزی خواستاریم.

جهانگیری که در روز بیمه سخنرانی می کرد اظهارداشت: در برنامه ششم توسعه توجه ویژه ای به پوشش های بیمه ای و به طور کلی بحث بیمه به خصوص بیمه مرکزی شده است، و دولت خود را مکلف به توسعه صنعت بیمه براساس برنامه ششم توسعه می داند.

معاون اول رئیس جمهور درباره ی تضمین صنعت بیمه با بزرگ عنوان کردن جایگاه این نهاد اقتصادی گفت: صنعت بیمه نهادی تأثیرگذار در فعالیت های اقتصادی کشور است و نقشی کلیدی در توسعه اقتصادی کشور دارد.

وی با بیان اینکه بانک مرکزی و بیمه مرکزی دو نهاد نظارتی کلیدی محسوب می شوند که باید از سوی دولت تقویت شوند تصریح کرد: نگاه دولت به بیمه مرکزی نگاه حمایتی در جهت نظارت بیشتر برفعالیتهای صنعت بیمه و گسترش این صنعت در همه بخشهای اقتصادی کشور است.

جهانگیری افزود: وقتی سیاستهای اجرای اصل 44 از سوی مسئولان پذیرفته شد، باید بپذیریم که خصوصی سازی در عرصه های اقتصادی مانند بیمه یک اصل مهم برای رقابتی سازی و رونق فعالیتهای اقتصادی است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها