کد خبر: ۲۷۶۴۸۹
زمان انتشار: ۱۰:۱۳     ۱۶ آذر ۱۳۹۳
مادر سیاه پوست آمریکایی که چند روز قبل حکم برائت پلیس قاتل وی صادر شد، از معترضان آمریکایی خواست در آرامش به تظاهرات ادامه دهند.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از تسنیم، مادر "اریک گارنر" سیاه پوست آمریکایی که چند روز قبل حکم برائت پلیس قاتل وی صادر شد، از معترضان آمریکایی خواست در آرامش به تظاهرات ادامه دهند.

هیات منصفه دادگاه شهر نیویورک چهارشنبه هفته گذشته دانیل پانتالئو افسر پلیسی را که اقدام به خفه کردن اریک گارنر فرد غیرمسلح سیاهپوستی که مشکل تنفسی داشت، کرده بود تبرئه کرد.

گارنر اوایل سال جاری میلادی در منطقه "استیتن آیلند" نیویورک هنگامی که پلیس برای بازداشت کردنش به وی حمله کرد، بر اثر خفگی از ناحیه گلو جان داد.

قوانین تبعیض‌آمیز در آمریکا علیه سیاه‌پوستان همواره مورد اعتراض گروه‌های حقوق بشری قرار داشته است. فعالان می‌گویند احتمال رفتار تبعیض‌آمیز پلیس با سیاه‌پوستان بیشتر است و آنها دو برابر بیشتر احتمال دارد در دادگاه‌ها محکوم شوند.

سومین شب اعتراضات در نیویورک با تجمع مردم در میدان تایمز نسبت به رفتار خشن و نژادپرستانه پلیس شدت یافت و شعارهایی در این خصوص سر دادند. تظاهرات کنندگان در این راهپیمایی تصاویری از سیاه‌پوستانی که اخیراً توسط مأموران سفیدپوست پلیس کشته شده بودند در دست داشتند.

بر اساس این گزارش معترضان شعار "نمی‌توانم نفس بکشم" را سر می‌دادند که آخرین کلمات اریک گارنر سیاه‌پوست غیرمسلحی بوده که اواسط جولای توسط یک مأمور سفیدپوست در نیویورک به قتل رسیده است.

این تظاهرات عمدتاً مسالمت آمیز و آرام بوده و پلیس اجازه برپایی آن را داده است. موج گسترده‌ای از تظاهرات در 37 شهر آمریکا تاکنون موجب بازداشت صدها نفر توسط پلیس شده است. در کلیولند نیز هزاران نفر در اعتراض به رأی هیئت منصفه در بی‌گناه شناختن مأموران پلیس سفیدپوست که قاتل سیاه‌پوستان غیرمسلح بوده‌اند به خیابان‌ها ریختند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها