کد خبر: ۲۷۷۱۹۲
زمان انتشار: ۱۲:۲۴     ۱۸ آذر ۱۳۹۳
امروز سه شنبه 18 آذر 1393 هجری شمسی برابر با 16 صفر 1436 هجری قمری و 9 دسامبر 2014 میلادی است.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران، ‌102 سال پیش در چنین روزی جیسی اوونز‌ قهرمان بزرگ و ستاره دو و میدانی سیاه پوست جهان در اطراف شهر نیویورک‌ به دنیا آمد او فرزند یک کشاورز ساده‌ که در المپیک 1936 برلین 4 مدال طلا در دو 100 متر ،‌200 متر، 400 متر امدادی و پرش طول بدست آورد او خشم هیلتر دیکتاتور آلمان را برانگیخت.
 
82 سال پیش در چنین روزی نخستین بار مسابقات دوچرخه سواری در ایران به سرپرستی احمد ایزد پناه و به همت مجمع ترقی ورزش خیام برگزار شد این مسابقه دوچرخه سواری از ابتدای خیابان لاله زار تا دروازه دولت و بالعکس با شرکت 25 نفر برگزار شد و جلیوس‌ به مقام نخست این مسابقات دست یافت.
 
همچنین 82 سال پیش در چنین روزی نخستین بار در ایران مسابقه پرش با نیزه در محوطه مدرسه دارالفنون برگزار شد جلیل بازرگان با پرش از مانع 2 متر و 40 سانتی متر با نیزه‌ای که از جنس چوب بامبو بود به مقام نخست رسید در این مسابقه 5 نفر دیگر هم شرکت کردند که موفق شدند از مانع 2 متری و 20 سانتی متری‌ عبور کنند.
 
68 سال پیش در چنین روزی کمیته ملی المپیک ایران تاسیس شد کمیته ملی المپیک‌ ایران با 15 فررالیون‌ والیبال، بسکتبال، کشتی، دو و میدانی ، تنیس و تنیس روی میز ، ژیمناستیک‌،وزنه برداری، بوکس، شنا، شیرجه، واترپلو، فوتبال، پزشکی، تیراندازی، شمشیر بازی، اسکی، کوهنوردی و دوچرخه سواری شروع به کار کرد.
 
59 سال پیش در چنین روزی نخستین مجله کیهان ورزشی در 16 صفحه به ارزش سه ریال منتشر شد کیهان ورزشی قدیمی ترین مجله ورزش ایران به شمار می‌آید که به طور مرتب از 58 سال گذشته تاکنون  انتشار یافته است.
 
53 سال پیش در چنین روزی مسابقات وزنه برداری قهرمانی باشگاه‌های تهران برگزار شد در مگس وزن جمایی با مجموع 237.500 گرم، در پر وزن پرویز جلایر با مجموع 315  کیلو گرم، در سبک وزن هنریک تمرز با مجموع 372.500 گرم، در میان وزن محمد تهرانی با مجموع 400 کیلو گرم، در نیمه سنگین محمد امینی با مجموع 367.500 گرم، در میان سنگین شیندیان با مجموع 310 کیلوگرم و در سنگین وزن منوچهر برومند با مجموع 440 کیلوگرم مدال طلا گرفت.

51 سال پیش در چنین روزی در یک همه پرسی از صاحب نظران و متخصصان فوتبال جهان لئویاشین دروازه بان معروف شوروی و تیم دینامومسکو مرد سال فوتبال در سال 1963 شناخته شد.

48 سال پیش در چنین روزی در مسابقات شنا آمریکا دان شولاندر رکورددار شنای 200 متر آزاد، در 400 متر آزاد رکورد جهانی این ماده را با زمان 4 دقیقه و 46 ثانیه و یک دهم ثانیه شکست. این مسابقه در استخر مسافت کوتاه برگزار شد.

در سال 1977 در چنین روزی گراهام یکی از چهره‌های ورزشی جهان فوتبالیست مطرح آمریکا متولد شد.

35 سال پیش در چنین روزی مسابقات کاراته قهرمانی کارگران ایران دراراک برگزار شد. در 60 کیلوگرم محمد میر از تهران، در 65 کیلوگرم فؤاد حسنی از استان مرکزی، در 70 کیلوگرم نصراله کاکاوند از تهران، در 75+ کیلوگرم مهدی نوری از مازندران، در 80 کیلوگرم ارسلان خزعلی از تهران و در 80+ کیلوگرم و وزن آزاد نصرت اله کریمی و محمد روشن پژوه اول شدند. در رده بندی تیمی تیم تهران اول، استان مرکزی دوم و کرج سوم شد.
 
در سال 1352 در چنین روزی استقلال و پرسپولیس در چارچوب رقابت‌های فوتبال دسته اول باشگاه‌ها به تساوی 1-1 رسیدند که علی جباری برای تیم استقلال و همایون بهزادی برای پرسپولیس گلزنی کردند.
 
در سال 1356 در چنین روزی استقلال و پرسپولیس به مصاف یکدیگر رفتند که در این مسابقه پرسپولیس 2 بر یک برنده شد و ایران پاک زننده هر 2 گل تیم پرسپولیس بود و حسن روشن تک گل استقلال را وارد دروازه حریف سنتی استقلالی‌ها کرد.

در سال 1390 در چنین روزی تیمهای استقلال و پرسپولیس در رقابت‌های فوتبال جام حذفی با یکدیگر بازی کردند و در وقت اضافه  تیم استقلال 3 بر صفر از سد پرسپولیس گذشت. مجتبی جباری 2 گل زد و اسماعیل شریفات هم یک بار دروازه پرسپولیس را باز کرد و این بازی در وقت قانونی صفر – صفر مساوی به اتمام رسیده بود.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها