کد خبر: ۲۷۸۵۶۱
زمان انتشار: ۰۹:۵۰     ۲۵ آذر ۱۳۹۳
بررسی عملکرد دروازه بانان پرسپولیس در سال های اخیر و نگاهی به عملکرد دو سنگربان این فصل سرخپوشان، جذاب ترین بخش از برنامه شب گذشته نود بود.

برناه 90 شب گذشته با اجرای عادل فردوسی پور و کارشناسی سعید مظفری زاده به روی آنتن رفت.


بررسی چند بازی از لیگ برتر فوتبال ایران از جمله پخش خلاصه دیدار سپاهان با گسترش فولاد و پیکان با سایپا از نخستین بخش های این برنامه بود. نکته جالب توجه در بحث کارشناسی داوری رای مظفری زاده به مردود بودن گل خلعتبری بود. مفظری زاده با بیان که اینکه بازیکنان سپاهان زودتر وارد زمین گسترش فولاد شده اند، ثبت سریع ترین گل این فصل لیگ برتر را حاصل اشتباه داور مسابقه عنوان کرد.


در ادامه گزارشی از وضعیت بحرانی باشگاه پرسپولیس پخش شد و به همین بهانه عملکرد دو دروازه بان پر اشتباه این فصل سرخپوشان نیز زیر ذره بین رفت.


در بررسی عملکرد سنگربان های فصل جاری پرسپولیس، آمارهای جالب و خواندنی از نیلسون و مکانی به نمایش درآمد. همچنین سیستم چرخشی و استفاده از بیش از یک دروازه بان در طول فصل در پرسپولیس طی سال های اخیر بررسی شد و مشخص گردید که هرگاه پرسپولیس از بیش از یک دروازه بان در طول فصل استفاده کرده، گل های زیادی نیز دریافت کرده است.


در ادامه و در بررسی عملکرد نیلسون مشخص شد که او نسبت به دور رفت سال قبل 6 بازی در فصل جاری کمتر انجام داده و امسال اشتباهات تاثیر گذاری نیز داشته و فاصله زمانی دریافت گل نیز از 150 دقیقه به 73 دقیقه افت کرده است.


همچنین سوشا مکانی که سال قبل 15 بازی در نیم فصل دوم در فولاد انجام داد، امسال فقط 8 بار درون دروازه پرسپولیس قرار گرفت و 7 اشتباه تاثیرگذار نیز داشت. کارهش درصد کلین شیت های او از 67 درصد به 25 درصد و همچنین کاهش فاصله زمانی گل ها از 270 دقیقه به 72 دقیقه نشان داد که سوشا فصل بدی را سپری می کند.


در ادامه برنامه دیشب آیتم "ایران 90" به روی آنتن رفت که مربوط به شهر آبادان بود.


مصاحبه با حشمت مهاجراین سرمربی اسبق تیم ملی در جام جهانی 1978 بخش بعدی برنامه شب گذشته نود بود که حمیدرضا صدر این گفتگو را بر عهده داشت.


مهاجرانی در بخشی از صحبت هایش راجع به رابطه اش با غفور جهانی مهاجم سال های دور تیم ملی گفت: می گفتند حشمت خواهری دارد و غفور قرار است دامادشان شود. او کاری که من خواسته بودم را انجام می داد اما بازی اش را تماشاگراان نمی پسندیدند اما این بازیکن گل مهم ما برای صعود به جام جهانی را زد و هنوز هم مثل برادر کوچکترم است اما ما فقط 5 برادر بودیم و اصلا خواهری نداشتیم که او دامادمان باشد.


مهاجرانی اشاره ای هم به تیم ملی داشت و گفت: کی‌روش در جام جهانی متراکم بازی کرد. فاصله خطوط را که کم کنی گل زدن سخت می شود ، این سختی در گلزنی نه فقط برای تیم حریف که برای تیم خودی هم مشکل ساز می شود. کی‌روش در جام ملتها این طور بازی نمی کند و به نظرم تاکتیکش را عوض می کند. البته من با گلایه هایش درباره اینکه تیم برای قهرمانی در آسیا موفق عمل نکرده ، موافقم. ما از برنامه مان عقب هستیم.

 

گزارشی از بازی زیبای استقلال تهران و استقلال خوزستان، حواشی این دیدار، بررسی آماری بازی و حواشی مربوط به خطر سقوط هواپیمای آبی پوشان در بازگشت به تهران بخش دیگری بود که دیشب پخش شد.


یکی دیگر از قسمت های دیگر برنامه نود ادامه مناظره هوشنگ نصیرزاده با غلامرضا رفیعی بود که از هفته گذشته ناتمام مانده بود. رفیعی با استناد به مصاحبه اعضای مجمع فدراسیون فوتبال مدعی بود که آیین‌نامه فدراسیون فوتبال به تصویب مجمع نرسیده است. از سوی دیگر او با استناد به اساسنامه فدراسیون اعلام کرد که تصویب آیین‌نامه انضباطی در صلاحیت هیات‌رئیسه است و ربطی به مجمع عمومی ندارد. نصیرزاده در این باره گفت: من در جلسه مجمع خودم رفتم بالای تریبون و در مورد آیین نامه کمیته انضباطی صحبت کردم. اگر 10 نفر گفته اند آیین نامه را امضا نکرده اند نباید عمل 65 نفر دیگر را نادیده بگیریم. مجمع 75 عضو دارد.

 

از سوی دیگر رفیعی با استناد به صورت‌جلسه مجمع سال گذشته اعلام کرد که صادق درودگر یکی از سه ناظر جلسه حاضر به امضا کردن آن نشد و مدعی بود که همین مسئله حقانیت این موضوع را زیر سوال می‌برد. رفیعی از فاجعه بزرگی سخن گفت که اگر اثبات شود کلیه ارکان فدراسیون فوتبال را زیر سوال می‌برد. منصور قنبرزاده عضو هیات رئیسه فدراسیون و مدیرعامل باشگاه نفت تهران هم روی خط برنامه آمد حرف‌های رفیعی را در خصوص بحث ناظرهای جلسه مجمع تایید کرد. ولی ابهامات زیاد از یک طرف و فرصت کم برنامه نود از سوی دیگر باعث شد این موضوع همچنان بی‌نتیجه باقی بماند.


بخش پایانی برنامه دیشب نود عجیب ترین بخش برنامه نیز بود. تصاویری از دوربین مداربسته یکی از هتل ها به نمایش درآمد که اعضای تیم شموشک نوشهر در حال خروج مخفیانه از هتل بدون پرداخت پول بودند. در همین رابطه حسین گروسی نماینده مردم شهریار در مجلس شورای اسلامی به روی خط آمد و گفت که او اطلاعی از اسکان بازیکنان شموشک در این هتل نداشته است و موضوع ربطی به او ندارد. مالک شموشک نیز روی خط آمد و گفت که تصور می کرده این هتل مجانی در اختیار آنها قرار دارد. او همچنین خروج مخفیانه بازیکنان تیم از هتل را را تکذیب کرد.

 


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها