کد خبر: ۲۸۲۱۶
زمان انتشار: ۱۳:۳۶     ۰۵ آذر ۱۳۹۰
اما با توجه به اینکه فرصت حضور آنجلینا جولی در ایران را برای آموختن این نکته به بازیگران که چگونه در راستای سیاستهای فرهنگی کشورتان گام بردارید، از دست دادیم، این امید وجود دارد که دیگر با حضور نیکول کیدمن و یا دیگر بازیگران هالیوودی در ایران مخالفت نشود.

598 به نقل از بولتن؛ سخنان آتشین درباره وضعیت نامطلوب فرهنگی سینما از اظهارنظر یکی از تهیه کنندگان سینما درباره تلاش برای به ایران آمدن آنجلینا جولی ستاره سینمای هالیوود و بازی کردن در یک فیلم سینمایی ایرانی آغاز شد.


علي سرتيپي در گفتگوي اختصاصي با خبرنگار ايلنا با اعلام اینکه آنجلينا جولي به احتمال فراوان تا پايان سال به ايران مي‌آيد،گفت:آنجيلنا جولي در سال‌هاي اخير به كشورهاي مختلفي همچون پاكستان سفر كرده است. او در گفتگويي با يك نشريه‌ي خارجي از علاقه‌ي خود براي سفر به ايران سخن گفته و تاكيد كرده بود كه به فرهنگ ايراني و اسلامي علاقه دارد.


وی بدون اشاره به دیگر فیلمهای جولی در سینمای هالیوود ادامه داد:درحال مذاكره با مدير برنامه‌هاي آنجلينا جولي هستيم تا درصورت انجام توافقات نهايي با اين هنرمند و همچنين هماهنگي با وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي و تاييد اين وزارتخانه، آنجلينا جولي به ايران سفر كند و در يك فيلم ايراني حضور پيدا كند.

در حالی که گمانه زنی ها درباره آمدن یا نیامدن آنجلینا جولی همچنان ادامه داشت  مدیرعامل شرکت فیلمیران از این مساله سخن گفت که  قرار است مدیر برنامه های این بازیگر برای رایزنی در این باره به ایران سفر کند.

این تلاشها تا جایی ادامه یافت که حتی فیلمنامه ترجمه شده «لطفا بدون گناه» برای وی ارسال شد و آنجلینا جولی برای بازی در این فیلم ابراز آمادگی کرده بود.

پس از اعلام این خبر بود که شور و شعف وصف ناشدنی از سوی هم مسلکان جولی در ایران به پا خواست. کارگردان این فیلم به عنوان یکی از اولین نفرات نقش جولی در فیلم لطفا بدون گناه  را محرمانه خواند و هیچ توضیحی دراین باره ارائه نکرد.


اما در میان این شور و هیجان سینمای ایران، مردی که ورود به عرصه سینما را برای عمل کردن به وظیفه دینی اش دانسته،زیبا پاسخ عطش سینما و سینماگران ایرانی را داد. فرج الله سلحشور در گفتگو با پانا با اشاره به برخی صحبت‌ها درباره حضور آنجلینا جولی در ایران و بازی در یک فیلم سینمایی هنرپیشه های ایرانی را یک پا آنجلینا جولی خوانده بودو افزوده بود که سینمای ایران باید هم برای ادامه فعالیت خود فاحشه بین المللی بیاورد.

وی آمدن جولی را اتفاق خوبی برای سینمایی که فاحشه خانه است. دانسته بود و این توجیه را آورده بود که این سینما باید هم برای ادامه فعالیت خود فاحشه بین المللی بیاورد.


سلحشور در آخرین انتقاد تند به این تصمیم گفته بود:سینمای ایران فاحشه خانه است، مگر صبح تا شب عکس های هنرمندان چاپ نمی شود. وقتی زنهای ما افتخارشان این است که عکس های خود را به صورت نیمه عریان در اینترنت بگذارند، یعنی خودشان یک پا آنجلینا جولی هستند.

هر چند که سلحشور در مصاحبه ای اعلام کرد که منظور من تمام بازیگران ایران  نبوده است و سخنانم از سوی خبرنگار تحریف شده است،ولیکن وی توانست به واقعیت هایی اشاره کند که در تاریخ سینما کمتر کسی جرات بازگو کردن آن را داشت.

اما موج شدید انتقادات از سوی بازیگران ایرانی و رسانه های وابسته بود که بر علیه این کارگردان خوشنام سینمای ایران روانه شد.

نامه 5تن از بازیگران سرشناس سینما به سلحشور یکی از این واکنش ها بود.نگار جواهريان، ترانه عليدوستي، باران كوثري، هانيه توسلي و پگاه آهنگراني در این نامه آمده  که «جناب آقای سلحشور، از اینکه می‌بینیم آن همه پرداختن به زوایای نورانی زندگی پیامبران و سرمشق قرار دادن منش ایشان تاثیری در کلامتان نداشته، و در نهایت شهرتتان را از نفرت‌پراکنی و بی‌ادبی در برابر هم‌نوعانتان به دست آورده‌اید، بسیار متاسفیم.»

در بخش پایانی این متن آمده: «ای کاش لطف کنید سینمایی را که خجالت می‌کشیم بگوییم شما را یاد کجا می‌اندازد به حال خود رها کنید، شاید که رستگار شوید و آرامش و صلح و محبت به وجدان نگرانتان بازگردد.»


اما این تنها واکنش به اظهارات سلحشور نبود. نامه داوود رشیدی به سلحشور در ادامه همین سناریوی ضد فرهنگی سینمای ایران بود. سینمایی که چشم دیدن مسعود ده نمکی را با اخراجی های 3 نداشت و شبه روشنفکرانی که در برنامه پارک ملت به نحوی سعی داشتند این فیلم را که به انتخاب مردم بهترین فیلم سینمای ایران بود را از عرش سینما به فرش بکشانند، باید هم در برابر کسانی که درد سینمای ایران را دارند، اینگونه تیغ بکشند.

صرف نشر از هیاهوی تبلیغاتی و واکنش های بازیگران به این اظهارات به نظر می رسد آمدن آنجلینا جولی به ایران و بازی در سینمای کشورمان نه تنها سینما را فاحشه خوانه نخواهد کرد بلکه بر عکس نکاتی را به سینما و سینماگران ایرانی خواهد آموخت که تا کنون جمهوری اسلامی در آموختن آنها به سینمای ایران مغفول مانده است.

هر چند که جولی در سینمای هالیوود در فیلم هایی بازی می کند که از نظر ما در رده فیلمهای فاسد به حساب می آید و لیکن همین بازی نیز در راستای سیاستهای دولتی ایالات متحده آمریکا تعریف می شود. وی در راستای همین سیاست ها به عنوان سفیر حسن نیت سازمان ملل با حجابی کاملا اسلامی به افغانستان سفر می کند و در این کشور با حجاب کاملا اسلامی به گفتگو با مهاجران افغانی که به افغانستان بازگشته‌اند

در شرایطی می پردازد که ایالات متحده وضعیت نامطلوبی را در این کشور می گذراند و برایی جذب حمایت های مردمی سفر جولی به این کشور برای نظامیان آمریکایی پر سود خواهد بود.


در ادامه تلاشهای این بازیگر سینمای هالیوود در راستای سیاستهای واشنگتن وی در صورتی که آمریکا سالهاست خاک پاکستان را بمباران می کند، به این کشور سفر می کند و از کمپ کمک‌رسانی به سیل زدگان پاکستان بازدید می کند و در انتها ضمن ابراز نگرانی از وضعیت بهداشتی سیل‌زدگان از جامعه جهانی و نهادهای بین المللی تقاضای کمک رسانی به این سیل زدگان را می کند.

سفر به ایران و بازی در یک فیلم سینمایی نیز در همین راستا تعبیر می شود. اساسا برترین بازیگران سینمای هالیوود در راستای سیاستهای دولت متبوعه شان گام بر می دارند. این در حالی است که نوع ارتباط آنجلینا جولی با دولت آمریکا از جنس دیگری است. به تازگی رسانه‌های آمریکایی با استناد به اسناد تازه منتشر شده توسط ویکی‌لیکس از فعالیت‌های جاسوسی و عضویت آنجلینا جولی بازیگر سرشناس آمریکایی در سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا(سیا) خبرداده اند. در همین راستا یک مامور ارشد سیا گفته است جولی کارخود را بسیار خوب انجام می داد و به هر کسی که احساس می کرد می تواند اطلاعات خوبی داشته باشد، نزدیک می شد.

در حالی این ستاره بی نظیر سینمای هالیوود در راستای سیاستهای واشنگتن تلاش می کند که خرده بازیگران ایرانی تا به کوچکترین شهرتی می رسند، به مقابله با آرمانها و شعائر فرهنگی ملت برمی خیزند. نمونه واضح این ادعا عکس هایی است که از این هنرپیشه ها در فضای مجازی منتشر شده است. هر چند که در شرع مقدس اسلام سگ حیوان نجسی به حساب می آید ولیکن همین بازیگران سینمای ایران این حیوان نجس را همچون فرزندی در آغوش می کشند و به این حیوان نجس ابراز علاقه می کنند.

علاوه بر این عدم رعایت محرمیت و نامحرمیت نیز یکی دیگر از مخالفت صریح این به اصطلاح هنرمندان است.برای این مدعا نه احتیاجی به فضای مجازی است و نه عکس خاصی و به قول معروف آنچه که عیان است چه حاجت به بیان است.


دفاع از برهنگی و کشف حجاب دیگر اقدام فرهنگی! این هنرمندان! سینمای ایران است. حضور مینا لاکانی بدون حجاب در صدای آمریکا ،بازی گلشیفته فراهانی بدون حجاب در سینمای غرب و سخنان مهناز افشار و رز رضوی در مکان مقدسی چون مسجدالحرام مثالی از مشت نمونه خروار است. افشار و رضوی در یک بامداد در مسجدالحرام در پرسش و پاسخی با مردمی که از وضعیت سینمای ایران نالان بودند در توجیه بی بند و باری خود چنین می گویند که خوب است همان آزادی و قانون مالزی درباره حجاب در ایران هم پیاده شود.

رز رضوی نیز در ادامه این سخنان افشار خطاب به پرسش کننده گفت که شما یک آیه از قرآن بیاورید که در آن با نمایان بودن بدن زن مخالفت شده باشد!
وی نیز همچون افشار درباره آزادی حجاب از الگو برداری ایران از کشورهایی همچون سوریه مالزی و لبنان سخن گفته بود.

صحبت از فساد در سینمای ایران موضوعی است که کمتر بازیگر و کارگردانی جرات ورود به آن را دارد. اما با توجه به اینکه فرصت حضور آنجلینا جولی در ایران  را برای آموختن این نکته به بازیگران که چگونه در راستای سیاستهای فرهنگی کشورتان گام بردارید، از دست دادیم، این امید وجود دارد که دیگر با حضور نیکول کیدمن و یا دیگر بازیگران هالیوودی در ایران مخالفت نشود.


در پایان ذکر این نکته ضروری است که با توجه به عزم راسخ جمهوری اسلامی ایران برای حفظ شعائر اسلامی و حجاب، تمام بازیگرانی که با این فرهنگ مشکل و ناسازگاری دارند، می توانند با بستن بار سفر به سوریه،مالزی و یا لبنان کوچ کنند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها