کد خبر: ۲۸۳۳۶۰
زمان انتشار: ۱۴:۲۰     ۱۴ دی ۱۳۹۳
معمولا در تعطيلات نيم فصل تيم هايي که نمي‌ خواهند در خارج از کشور اردو بزنند، به جزيره کيش مي‌ روند. جايي که آب و هواي آن رد پايي از سرما ندارد و تيم ها مي‌ توانند با خيال راحت دو نوبت صبح و بعدازظهر در آن تمرين کنند.

به گزارش پایگاه 598 در تعطیلات نیم فصل لیگ چهاردهم تیم های استقلال، سپاهان، استقلال‌ خوزستان، ملوان، پدیده و پیکان در کیش اردو زده اند اما نکته اساسی اینجاست که چطور جزیره کیش با وجود داشتن فقط یک استادیوم و دو زمین تمرینی می‌ تواند پذیرای این همه تیم باشد. در کیش فقط یک استادیوم المپیک وجود دارد که دو زمین تمرین دارد و وقتی اینقدر فشرده در آن تمرین برگزار می‌ شود، بی تردید در پایان اردوی تیم‌ ها چیزی از چمن آن باقی نخواهد ماند.

اظهارنظر بعضی از مسوولان باشگاه هایی که در جزیره کیش اردو زده اند، می‌ تواند جالب باشد. اظهارنظرهایی که می‌ توانید در زیر آن را بخوانید:

رسول خوروش ادعا می‌کند که فعلا کیفیت زمین چمن خوب است: تا الان که من با شما صحبت می‌ کنم کیفیت زمین چمن بد نیست ولی بی تردید دو زمین توانایی پذیرایی از این همه تیم را ندارد. من فکر می‌ کنم که بعد از اینکه اردوی تیم ها تمام شود، زمین چمن دوباره باید ترمیم شود و حتما مسوولان استادیوم المپیک کیش فکری به حال این موضوع خواهند کرد.
او هم قبول دارد که یک استادیوم توان پذیرایی از این همه تیم را ندارد: من هم این مساله را قبول دارم که دو زمین چمن توان پذیرایی از این هم تیم را ندارد. الان چند تیم لیگ‌برتری در اینجا تمرین می‌ کنند و تازه خود تیم های جزیره کیش هم در همین دو زمین تمرین می‌ کنند، ضمن اینکه قرار است در جزیره کیش یک تورنمنت هم برگزار شود که این موضوع بی تردید کیفیت چمن ورزشگاه المپیک را نابود می‌ کند.

محمود فکری مربی استقلال ادعا می‌ کند که کیفیت چمن ورزشگاه المپیک در حد زمین های تمرینی تهران است: من فکر می‌ کنم که کیفیت چمن استادیوم المپیک بد نیست. حالا نمی‌ گویم که در حد استادیوم آزادی است اما در حد زمین خودمان در کمپ ناصر حجازی هست. البته اینکه تیم ها اینقدر فشرده در آن تمرین می‌ کنند قطعا روی کیفیت چمن تاثیر می‌ گذارد.
او در پاسخ به این سوال که وقتی کیفیت زمین مشابه زمین تمرینی استقلال است چرا این تیم در کیش اردو زده هم گفت: هوای کیش بسیار خوب است، در تهران یا حتی شهرهای دیگر نمی‌ شد صبح و بعدازظهر تمرین کرد. وقتی که برف و باران می‌بارد برگزاری یک جلسه تمرین هم هنر است چه برسد به صبح و بعدازظهر تمرین کردن.


هاشم حسینی می‌ گوید که کیش نیاز به استادیوم های بیشتری دارد: تقریبا در کیش از 8 صبح تا 8 شب تمرین برگزار می‌ شود و خب طبیعی است که این استادیوم توانایی این همه کار کشیدن را ندارد. نرمال این است که زمین چمن یک روز در آن تمرین بشود و یک روز استراحت کند. من فکر می‌ کنم مسوولان جزیره باید کمی به فکر ساختن زمین چمن های بیشتر در اینجا باشند چون امکانات کیش فوق العاده است.
او گفت که کیفیت زمین شماره 2 المپیک بسیار بد است: تیم ها را تقسیم کرده اند و هر باشگاهی باید بعضی از تمرین هایش را در زمین شماره 2 المپیک برگزار کند. زمینی که کیفیت آن بسیار پایین است و نمی‌ شود در آن تمرینات تاکتیکی انجام داد.



 

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها