کد خبر: ۲۸۶۸۱۸
زمان انتشار: ۱۱:۱۶     ۲۷ دی ۱۳۹۳
معاون درمان وزارت بهداشت گفت: حفاظت مالي شهروندان در برابر هزينه‌هاي سلامت از 15 ارديبهشت 93 در کشور اجرا شد که در اين مدت ميزان پرداختي بيماران بستري در بيمارستان هاي دولتي از 37 درصد به 8 درصد رسيده است.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از مهر، دکتر محمد آقاجاني افزود: يکي از اهداف اصلي طرح تحول نظام سلامت، حفاظت مالي از شهروندان در برابر هزينه هاي سلامت، ساماندهي خدمات بيمارستاني و ارتقاء کيفيت آن و دسترسي عادلانه مردم به خدمات درماني، است.

وي ادامه داد: حفاظت مالي شهروندان در برابر هزينه‌هاي سلامت با محوريت اقشار آسيب‌پذير، از طريق ساماندهي تأمين خدمات بيمارستاني و کاهش پرداخت سهم بيماران در بيمارستان‌هاي وابسته به وزارت بهداشت، از 15 ارديبهشت 93 در کشور اجرا شد که در اين مدت ميزان پرداختي بيماران بستري در بيمارستان هاي دولتي در خدمات مشمول برنامه از 37 درصد به 8 درصد رسيده است و هموطنان بستري واجد بيمه پايه سلامت تنها 6 درصد از مبلغ صورت حساب تنظيمي مشمول اين برنامه را بر اساس تعرفه و قيمت مصوب پرداخت مي کنند.

معاون درمان وزارت بهداشت تاکيد کرد: از سوي ديگر روستاييان، عشاير و ساکنين شهرهاي زير 20 هزار نفر (داراي دفترچه بيمه روستايي) و ساير افرادي که از طريق نظام ارجاع به بيمارستانهاي مشمول برنامه مراجعه مي‌کنند، 3 درصد از هزينه خدمات را پرداخت مي‌کنند.

وي گفت: بر اساس برآوردهاي صورت گرفته طي اجراي اين برنامه نزديک به سه ميليون و 560 هزار نفر از هموطنان از خدمات طرح تحول سلامت بهره مند شده اند.

آقاجاني ادامه داد: بيمارستانهاي مشمول از ابتداي اجراي برنامه به ارائه تمامي خدمات تشخيصي و درماني، دارو، تجهيزات و ملزومات مصرفي پزشکي به تمامي بيماران بستري در همان بيمارستان و يا در زنجيره تامين خدمات مکلف شده اند که ضوابط اين امر به دانشگاه ها ابلاغ شده است.

وي افزود: بر اساس اين برنامه در صورتي که بيمارستاني امکان ارائه همه خدمات مورد نياز بيمار را نداشته باشد بر اساس زنجيره ارجاع بين بيمارستاني مصوب ستاد اجرايي دانشگاه، عمل خواهد نمود و مسئوليت و هزينه هاي نقل و انتقال بيماران (آمبولانس) و هزينه خدمات ارائه شده به عهده بيمارستان ارجاع دهنده است.

معاون وزير بهداشت ادامه داد: همچنين ما به التفاوت تعرفه ها با تعهدات بيمه اي و خدمات ضروري و حياتي خارج از بسته بيمه پايه مشمول اين برنامه قرار مي گيرند.

وي افزود: پيش از اجراي برنامه تقريباً نيمي بيماران براي خريد تجهيزات و لوازم مصرفي به خارج بيمارستان ارجاع مي شدند اين ميزان در حال حاضر به 3.2 درصد و قيمت انواع لوازم و تجهيزات پزشکي پرمصرف، همچون لنز داخل چشمي و استنت‌هاي قلبي به‌ طور متوسط 42 درصد کاهش يافته است.

آقاجاني تاکيد کرد: با توجه به تاثير بسيار زياد خدمات اورژانسي بر شاخص هاي سلامت، بيماران تحت نظر که زمان براي آنها حياتي است، از حمايت بيشتري در اين طرح برخوردار خواهند بود.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها