کد خبر: ۲۸۷۱۵۹
زمان انتشار: ۰۱:۳۴     ۲۸ دی ۱۳۹۳
خبرگزاری فرانسه به نقل از مقامات بلند پایه وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد که آمریکا از مصر می خواهد حاکمیت دو جزیره تیران و صنافیر واقع در دریای سرخ را به عربستان سعودی بسپارد.

رخدادهای 28 دی 1360

چکیده

  • فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران ادعای پوچ رژیم بعث عراق دائر بر مین گذاری در دماغه شمالی خلیج فارس تا کانال خور موسی را به شدت تکذیب کرد .
  • عبدالحلیم خدام وزیر امور خارجه سوریه: بلندی های جولان بخش جدایی ناپذیری از خاک سوریه است و ما مصمم به حفظ این قسمت از سرزمین خود هستیم.
  • آیت الله هاشمی رفسنجانی در پیامی خطاب به سازمان دانشجویان مسلمان امامیه پاکستان: مراقب باشید که راهتان و حرکتتان آلوده بر اهداف و اغراض غیرالهی نشود .
  • حسنی مبارک رئیس جمهور مصر اخیرا در ازاء فروش سلاح های روسی به بغداد مبلغ 375 میلیون دلار دریافت کرده است .
  • خبرگزاری فرانسه به نقل از مقامات بلندپایه وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد که آمریکا دو جزیره تیران و صنافیر واقع در دریای سرخ را در حوزه حاکمیت عربستان سعودی می داند.
  • شاه حسین اردنی در یک دیدار سی ساعته غیرمنتظره از بغداد و گفت و گو با صدام و دیگر مقام های عراقی به اردن بازگشت.
  • سخنگوی وزارت امور خارجه: از تمام سازمان ها و موسسات که خود را مدافع حقوق بشر می دانند می خواهد که از نزدیک جنایات وحشتناک رژیم بعث در شکنجه و شهادت 20 خواهر عرب خوزستانی را مشاهده کنند.

ناخدا افضلی شایعه مین گذاری کانال خور موسی را تکذیب کرد

ناخدا افضلی فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران ادعای پوچ رژیم بعث عراق دائر بر مین گذاری در دماغه شمالی خلیج فارس تا کانال خور موسی را به شدت تکذیب کرد و آن را ادعای بی اساس و دروغ شاخدار نامید . (1)

 

عبدالحلیم خدام : سوریه مصمم است بلندی های جولان را حفظ کند

عبدالحلیم خدام وزیر امور خارجه سوریه دیروز در بیروت اظهار داشت : بلندی های جولان بخش جدایی ناپذیری از خاک سوریه است و ما مصمم به حفظ این قسمت از سرزمین خود هستیم. خدام که در پی ملاقات با الیاس سرکیس با خبرنگاران سخن می گفت افزود : به درخواست سوریه وزیران خارجه کشورهای عرب برای بررسی مسئله الحاق بلندی های جولان به قلمرو صهیونیستی تشکیل جلسه می دهند.

خدام خاطر نشان کرد که شورای امنیت سازمان ملل در انجام اقدامی علیه رژیم صهیونیستی با شکست مواجه شده و برای مقابله با دشمن صهیونیستی سوریه در تلاش است جبهه واحدی از کشورهای عربی تشکیل دهد.(2)

هاشمی خطاب به دانشجویان: مراقب باشید حرکتتان به اغراض غیر الهی آلوده نشود

آیت الله هاشمی رفسنجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در پی تلگرام دعوت سازمان دانشجویان مسلمان امامیه پاکستان  مبنی بر شرکت وی در نهمین گردهمایی نمایندگان جوانان شیعه پاکستانی ضمن اظهار تاسف از عدم حضور خود در این گردهمایی پیامی خطاب به آنان فرستاد.

در بخشی از این پیام آمده است : مراقب باشید که راهتان و حرکتتان آلوده بر اهداف و اغراض غیرالهی نشود و دشمنان و مخصوصا ابرقدرت ها نتوانند جهاد مقدستان را ناسالم نمایند . اگر هدف خدا و اسلام و حق و نجات محرومان و مستضعفان باشد انسان در هر قدم پیروز است و اصولا در حرکت به سوی خدا شکست و ضرر متصور نیست . (3)

رئیس مجلس شورای اسلامی همچنین به مناسبت تشکیل سمینار مسئولان جهاد سازندگی سراسر کشور پیامی فرستاد. در بخشی از این پیام آمده است : در سایه تلاش های مخلصانه و جهاد همه جانبه شما ما امروز سربلند به منادیان مکاتب غیرخدایی می توانیم بگوئیم که در این دنیای تاریک و ظلمت ساخته و پرداخته استعمار گران و استثمارچیان این اسلام و این قرآن است که با دعوت «سارعو الی مغفره من ربکم» می تواند این چنین انسان های بافضیلت را بسیج کند و در خدمت خلق مستضعف قرار دهد.(4)

فروش سلاح های سنگین مصر به رژیم صدام

حسنی مبارک رئیس جمهور مصر اخیرا در ازاء فروش سلاح های روسی به بغداد مبلغ 375 میلیون دلار دریافت کرده است .

خبرگزاری جمهوری اسلامی در این راستا گزارش داد سلاح های خریداری شده عراق از قاهره سلاح های سنگین و مهماتی هستند که در جنگ های مصر و اسرائیل به چنگ صهیونیست ها افتاد و در اجرای قرار داد کمپ دیوید اشغالگران قدس آن را به مبلغ 300 میلیون دلار به مصر فروختند.

به گفته همین منابع مصر با استفاده از نیاز مبرم رژیم عراق به سلاح ها و مهمات روسی همان سلاح ها را با 75 میلیون دلار سود به عراق فروخته است !(5)

آخرین خبرها از اختلاف ارضی مصر و عربستان !

خبرگزاری فرانسه به نقل از مقامات بلندپایه وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد که آمریکا دو جزیره تیران و صنافیر واقع در دریای سرخ را در حوزه حاکمیت عربستان سعودی می داند. خبرگزاری فرانسه می افزاید یک مقام وزارت خارجه آمریکا که نخواست نامش فاش شود گفت : هیچ گونه تردیدی وجود ندارد که این جزیره باید قانونا متعلق به عربستان سعودی اعلام شود .

این مطلب به دنبال اظهارات کمال حسن علی وزیر امور خارجه مصر که گفته بود وضعیت این دو جزیره پس از عقب نشینی اسرائیل از صحرای سینا بر اساس قرارداد کمپ دیوید مشخص خواهد گردید منتشر شد. گفتنی است که پیمان کمپ دیوید استرداد این دو جزیره را به مصر در هنگام عقب نشینی کامل نیروهای اسرائیلی از صحرای سینا پیش بینی کرده است .  مقام آمریکایی مذکور افزود : آمریکا از مصر می خواهد حاکمیت این جزایر را به عربستان سعودی بسپارد . (6)

شاه حسین بعد از ملاقات با صدام با مقامات آمریکایی دیدار می کند !

شاه حسین اردنی در یک دیدار سی ساعته غیرمنتظره از بغداد و گفت و گو با صدام و دیگر مقام های عراقی به اردن بازگشت. گفته می شود شاه حسین برای دیدار و گفت و گو با معاون وزیر خارجه آمریکا به اردن بازگشته است.(7)

دعوت وزارت خارجه از کلیه موسسات بین المللی برای دیدار از جنایات بعثی ها

سخنگوی وزارت امور خارجه گفت : جمهوری اسلامی ایران جنایت بعثی ها در شکنجه و قتل 20 تن از خواهران عرب را سندی تازه و نمونه ای از هزاران نوع جنایات هولناک دیگری می داند که توسط مزدوران کافر بعثی در صفحات تاریخ نقش بسته است .

وی ادامه داد :  از تمام سازمان ها و موسسات بین المللی و خصوصا آن دسته از سازمان ها و موسسات که خود را مدافع حقوق بشر می دانند می خواهد که از نزدیک این جنایات وحشتناک را مشاهده کنند و عمق این اقدامات ضد انسانی مزدوران صدام را به اطلاع وجدان های بیدار ملت های جهان برسانند.(8)

پی نوشت:

1- اطلاعات ، 28 دی 1360 ، صفحه 14
2- کیهان ، 28 دی 1360 ، صفحه 16
3- جمهوری اسلامی ، 28 دی 1360 ، صفحه 12
4- کیهان ، 28 دی 1360 ، صفحه 15
5- اطلاعات ، 28 دی 1360 ، صفحه 1
6- اطلاعات ، 28 دی 1360 ، صفحه 16
7- اطلاعات ، 28 دی 1360 ، صفحه 16
8- کیهان ، 28 دی 1360 ، صفحه 15

پژوهشگر :سید روح الله امین آبادی

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها