کد خبر: ۲۸۸۵۹۰
زمان انتشار: ۱۰:۳۹     ۰۲ بهمن ۱۳۹۳
براساس تصاویر منتشره یک مأمور پلیس نیوجرسی آمریکا راننده سیاهپوستی را هدف شلیک خود قرار داده است.
 به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از اسپاتنیک، به‌تازگی تصویری منتشر شده است که نشان می‌دهد در جریان مشاجره مأموران پلیس در نیوجرسی آمریکا با راننده سیاهپوست یک خودرو، یکی از مأموران به راننده سیاهپوست تیراندازی کرد و او را کشت.

تصویر قتل راننده سیاهپوست در تیراندازی پلیس نیوجرسی آمریکا منتشر شد.

این تصویر در تاریخ 30 دسامبر ضبط شده است. ادعا می‌شود پلیس پس از آن به مرد سیاهپوست تیراندازی کرد که یک قبضه سلاح در داخل خودرو مشاهده کرد.

"جریمی رید" فرد سیاهپوستی که خودروی وی توسط مأموران پلیس نیوجرسی، برای بازرسی متوقف شده بود، پس از خارج شدن از خودرو، دست‌های خود را بالا برده بود ولی هدف گلوله دو مأمور پلیس نیوجرسی به‌نامهای "براهیم دیز" و "راجر ورلی" قرار گرفت و کشته شد.

تصاویر ویدئویی نشان می‌دهد که گفتگو بین مأموران پلیس و این شهروند سیاهپوست، در ابتدا دوستانه آغاز شده است ولی براهیم دیز مأمور پلیس به‌صورت ناگهانی نسبت به در اختیار داشتن اسلحه توسط "جریمی رید" مشکوک شده و از وی می‌خواهد تا دستهایش را بالا ببرد.

مأمور پلیس نیوجرسی چندین بار به این شهروند سیاهپوست هشدار داده است که هیچ حرکتی انجام ندهد. مأموران پلیس نیوجرسی ظاهراً به‌دنبال یافتن اسلحه در خودروی این سیاهپوست بوده‌اند ولی چند ثانیه بعد از بازرسی خودرو، حداقل 6 گلوله به‌سوی جریمی رید شلیک کرده و وی را به قتل رسانده‌اند.

پس از تیراندازی، مردم صدای داد و فریاد شنیده‌اند و سایر نیروهای پلیس و خودروهای اورژانس از راه رسیده‌اند. تیراندازی به‌سوی شهروندان سیاهپوست در نیوجرسی، با اعتراضات گسترده‌ای روبه‌رو شده است.

فعالان حقوق بشر خواستار ارجاع پرونده قتل جریمی رید به دادستانی فدرال آمریکا شده‌اند، چرا که وی در زمان شلیک پلیس، غیرمسلح بوده است.

"رید" 36ساله، حدود 13 سال را به‌خاطر شلیک گلوله به‌سوی پلیس ایالت نیوجرسی در دوران نوجوانی، در زندان سپری کرده بود. تظاهرات گسترده‌ای در شهرهای مختلف آمریکا طی هفته‌های گذشته در اعتراض نسبت به رفتارهای وحشیانه و تبعیض آمیز پلیس برپا شده است. تصمیم دو هیئت منصفه در آمریکا در بی‌گناه شناختن دو مأمور پلیس که قاتل سیاهپوستان بودند، آتش این اعتراضات را شعله‌ور کرده است.

پخش این تصویر سیاهپوستان آمریکا را بیش از پیش خشمگین کرده است. آنها پلیس آمریکا را به نژادپرستی و خشونت علیه خود متهم می‌کنند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها