کد خبر: ۲۸۸۶۱۱
زمان انتشار: ۱۱:۲۲     ۰۲ بهمن ۱۳۹۳
پیشكسوت دروازه بانی استقلال و تیم ملی گفت: «وقتی می‌بینم یک جوان آمده و باعث پیشرفت فوتبال کشور شده خیلی خوشحال می‌شوم.»

به گزارش پایگاه 598، علیرضا حقیقی با بسته نگه‌داشتن دروازه‌اش در مرحله گروهی رکورد ایران و منصور رشیدی را پس از 39 سال شکست. 39 سال پیش منصور رشیدی نه تنها در مرحله گروهی بلکه تا فینال رقابت‌ها که منجر به قهرمانی ایران شد دروازه‌اش را بسته نگه داشت. حالا حقیقی گام اول را برداشته و به دنبال این است که تا فینال این راه را ادامه دهد.

 

منصور رشیدی از اینکه یک گلر جوان توانسته بعد از 39 سال رکورد او را بشکند بسیار خوشحال است و می‌گوید ما راه را صاف کردیم و حالا نوبت این جوانان است که رکوردهای ما را بشکنند.

 

* بعد از 39 سال رکورد شما توسط حقیقی شکسته شد، آیا از این مساله خوشحال هستید یا ناراحت؟

- چرا باید ناراحت باشم اتفاقا خیلی خوشحال هستم وقتی می‌بینم یک جوان آمده و باعث پیشرفت فوتبال کشور شده خیلی خوشحال می‌شوم به عقیده من باید زودتر از این‌ها رکورد من شکسته می‌شد.

 

* فکر می‌کردید یک روز این رکورد شکسته شود؟

- ببینید از سال 1350 به بعد ما هر چه جام در آسیا بود درو کردیم. به جام‌جهانی و المپیک رفتیم و هیچ قله‌ای نبود که آن را فتح نکنیم. بنابراین ما نقش جاده صاف کن و بولدوزر را داشتیم. وقتی ما این همه کار را کردیم راه برای جوانان باز شد که بدانند می‌توانند کارهای بزرگ‌تر از ما انجام دهند. قرارداد من آن موقع 3000 تومان نقد ماهی 200 تومان حقوق بود اما الان رقم‌ها سر به فلک کشیده پس با توجه به این پولی که می‌گیرند باید رکوردها را بشکنند.

 

* بازی حقیقی را تا اینجای جام چطور دیدید؟

- در هر 3 بازی او عملکرد خوبی داشت البته این را هم اضافه کنم که تا به اینجا فشار زیادی روی دروازه او نیامده است. در بازی با قطر یک شوت خیلی خوب را مهار کرد و در بازی اول هم یک سیو و یک خروج خیلی خوب داشت. اما با تمام این اوصاف باید بگویم او خیلی آماده است.

 

* آیا می‌تواند تا پایان جام بماند و دروازه ایران را بسته نگه دارد تا رکورد دوم شما هم شکسته شود؟

- ببینید زمان ما 4 بازی بیشتر انجام نشد، 2 بازی گروهی بود و بعد نیمه‌نهایی و بعد هم فینال. الان تا فینال 3 بازی دیگر پیش‌رو دارد كه کار مطمئنا خیلی سخت‌تر خواهد بود. در ثانی تنها حقیقی نمی‌تواند تیم را یک تنه جلو ببرد و یا دروازه‌اش را بسته نگه دارد بلکه کل تیم از خط حمله تا دفاع باید به او کمک کنند.

 

* آیا سال 1976 هم دفاع‌ها به شما کمک کردند و یا شما یک تنه تیم را بالا آوردید؟

- آن موقع ما تیم خیلی خوبی داشتیم و همه با هم هماهنگ بودیم، ضمن اینکه من تنها کاری نکردم بلکه یک کار دسته جمعی بود. اگر من موفق شدم دروازه‌ام را بسته نگه دارم تلاش همه بود و سایر بچه‌ها به من کمک کردند.

 

* دفاع‌ها چقدر به حقیقی کمک کردند؟

- خیلی، او 4 دفاع سرحال و آماده مقابل خودش دارد که در این رکورد به او کمک کردند.

 

* خاطره‌ای از سال 76 دارید؟

- والا آن موقع تمامش خاطره است. 14 گل زدیم گل هم نخوردیم این خودش خاطره خوبی است. بازی در ورزشگاه آزادی مقابل تماشاگران خودی، قهرمان شدن همه و همه خاطره است.

 

* آیا ایران توانایی قهرمانی دارد؟

- خدا را شکر تا به اینجای کار تیم خوب کار کرده، کی‌روش مربی بزرگی است و به نسبت شرایط هر بازی تغییر تاکتیک دارد. من فکر می‌کنم اگر حادثه خاصی رخ ندهد می‌توانیم تا فینال پیش برویم و دوباره قهرمان آسیا شویم. من خیلی دوست دارم رکورد من و ایران شکسته شود.

 

* از اینکه یک پرسپولیسی رکورد شما را شکسته ناراحت نیستید؟

- اصلا، الان بحث ملی مطرح است نه بحث رنگ‌ها. آن موقع من به عنوان یک ایرانی بازی می‌کردم و بحث رنگی مطرح نبود. الان هم حقیقی یک ملی‌پوش ایرانی است.

روزنامه گل

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها