کد خبر: ۲۸۹۸۷
زمان انتشار: ۱۰:۰۳     ۱۲ آذر ۱۳۹۰
كیومرث صیاد خالق هنری تابلو معرق علمدار كربلا ،جمعه شب در گفت و گو با خبرنگار بولتن نیوز، اظهار داشت: تابلوی معرق علمدار كربلا دارای ابعاد 70 در 100سانتیمتر می باشد . كار ساخت آن از بهمن ماه سال گذشته آغاز شد و در نهایت با صرف حدود 600 ساعت کار مفید به پایان رسید.

وی با اشاره به اینکه این اثر معرق با اقتباس از اثر فاخر و ارزشمند استاد فرشچیان تهیه شده است، اظهار داشت : كليه اين آثار از نوع معرق تمام چوب است كه در ساخت آنها از چوب‌های موجود در طبيعت و از درختانی همچون بادام، شمشاد و پرتغال استفاده شده و جالب اینکه هيچ گونه رنگاميزی در تابلوها صورت نگرفته است. در طراحي تابلوها نيز از هيچ گونه خطوطي توسط قلم استفاده نشده و كليه خطوط به كار رفته در آنها توسط اره مويي ايجاد شده است.



كيومرث صياد از كودكی كارهای صنايع‌دستی را نزد پدرش آموخت و 17 سال است كه به هنر معرق می‌پردازد. وی تاكنون در نمايشگاههای انفرادی و جمعی بسیاری شركت كرده است. صياد در رشته خاتم‌كاری نيز فعاليت دارد و عمده كارهای وی مربوط به تصاويری از قصص قرآنی است.

شایان ذکر است در آیین رونمایی از تابلو معرق علمدار كربلا، مدیرعامل و مسوولان سازمان منطقه آزاد كیش، مدیران دستگاه ها و نهادهای این جزیره و جمعی كثیر از اهالی كیش و گردشگران حضور داشتند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها