کد خبر: ۲۹۰۵۴۶
زمان انتشار: ۲۱:۰۷     ۰۸ بهمن ۱۳۹۳
سرپرست فدراسيون ورزشهاي دانشگاهي خواستار تعامل بيشتر وزارت ورزش و جوانان و فدراسيون‌هاي ورزشي در جهت اعزام تيم‌هاي ورزشي قدرتمند به 28امين يونيورسياد دانشجويان جهان شد.
به گزارش پایگاه 598،به نقل از روابط عمومی فدراسیون ملی ورزش های دانشگاهی، دکتر محمد پورکیانی در نشست خبری یونیورسیاد تابستانی دانشجویان جهان که قرار است از ۱۲ تا ۲۳ تیرماه ۹۴ در گوانگجو کره جنوبی برگزار شود، با بیان اینکه پس از رقابت های المپیک این مسابقه ها از بالاترین حجم شرکت کنندگان برخوردار است، گفت: ۱۶۷ کشور عضو یونیورسیاد هستند و حضور این تعداد از کشورها باعث شده رقابت های یونیورسیاد از سطح بسیار بالایی برخوردار باشد. فدراسیون ورزش های دانشگاهی نیز زمینه را برای حضور ورزشکاران در رشته های مختلف فراهم کرده است. این رقابت ها در ۱۴ رشته به صورت اجباری و در ۸ رشته نیز به صورت اختیاری برگزار می شود.

وی خاطرنشان کرد: در رشته های فوتبال، والیبال و همچنین تکواندو، تیراندازی، شمشیربازی در بخش آقایان و بانوان، تنیس روی میز، دوومیدانی، ژیمناستیک هنری و قایقرانی در یونیورسیاد تابستانی ورزش دانشجویان جهان شرکت خواهیم کرد. معتقدیم رقابت های جهانی جای کسب تجربه نیست و از آن جهت که این رقابت ها هر دو سال یک بار برگزار می شود تمام سعی خود را می کنیم تا با استفاده از بهترین نیروها نتایج خوبی کسب کنیم. البته به حضور فعال ورزشکاران اعزامی در ورزش دانشجویی نیز توجه ویژه ای خواهد شد.

سرپرست فدراسیون ورزش های دانشگاهی با بیان اینکه وزارت علوم، وزارت بهداشت و دانشگاه های آزاد،پ یام نور و جامع علمی کاربردی باید سهم خود را در تدارک و اعزام ورزشکاران به یونیورسیاد جهانی بپردازند گفت: فدراسیون ها نیز باید درخصوص در اختیار گذاشتن ورزشکاران خود به ما و همچنین در تامین امکانات کمک رسان حال ما باشند که خوشبختانه در مذاکرات اولیه این قول را نیز داده اند. ما در بخش فنی و مربیان نیز از افراد فعال و باتجربه بدنه دانشگاهی استفاده می کنیم. البته در کنار آن ها نیز از مربیان نخبه در رشته های مختلف ورزشی استفاده خواهیم کرد تا کیفیت فنی تیم ها بالا برود. همان طور که ما در جهت حضور ورزشکاران دانشجو در تیم های ملی مختلف با فدراسیون ها همکاری می کنیم از فدراسیون ها نیز به طور متقابل انتظار داریم وقتی این ورزشکاران قرار است برای ما به میدان بروند کمک کنند و تعامل خوبی با ورزش دانشجویی داشته باشند.

وی درباره برنامه های فدراسیون ورزش های دانشگاهی برای حضور موفق در بیست و هشتمین یونیورسیاد تابستانی دانشجویان جهان گفت: مشکلات به وجود آمده در راس وزارت علوم تحقیقات و فناوری باعث شد در کار ما نیز وقفه ایجاد شود اما ما تلاش خود را آغاز کرده ایم و قرار است هفته آینده با روسای فدراسیون هایی که قرار است رشته آن ها به این یونیورسیاد اعزام شود جلسه خواهیم داشت و در این جلسه نحوه همکاری را مشخص می کنیم. اگر فدراسیون ها پای کار نباشند ما با مشکل جدی روبه رو می شویم و حتی ممکن است در بعضی از رشته ها نتوانیم ورزشکار اعزام کنیم. ان شاءالله تا قبل از پایان سال یک اردو برای تمام رشته های اعزامی خواهیم داشت و سه اردو نیز در سال ۹۴ برگزار می کنیم تا ورزشکارانمان با آمادگی کامل راهی این رقابت ها شوند.

پورکیانی افزود: در بحث کادر فنی نیز از افرادی که تجربه بین المللی کافی دارند دعوت به همکاری خواهد شد و ان شاءالله بتوانیم با اقدامات و برنامه هایی که در دستور کار داریم، حضور قدرتمندی در یونیورسیاد جهانی داشته باشیم.

سرپرست فدراسیون ورزش های دانشگاهی درباره علت تاخیر زیاد در برگزاری انتخابات فدراسیون ورزش های دانشگاهی گفت: دکتر مهرزاد حمیدی وقتی به عنوان رییس این فدراسیون مشغول فعالیت بود موضوع به کار گرفتن ایشان به عنوان معاون تربیت بدنی وزیر آموزش و پرورش مطرح شد و این جابه جایی صورت گرفت. پس از آن من به عنوان سرپرست در این فدراسیون مشغول به کار شدم. همان طور که می دانید تایید صلاحیت کاندیداها امر زمانبری است. زمانی که آماده برگزاری انتخابات بودیم با استیضاح وزیر علوم مواجه شدیم و این تغییرات باعث شد وقفه طولانی مدت در کار به وجود بیاید. ان شاءالله تا پایان سال انتخابات این فدراسیون با تاکیدی که وززیر علوم بر این امر داشتند انجام خواهد شد.

سرپرست فدراسیون ورزش های دانشگاهی با اشاره به اینکه کره جنوبی با اقدامات خود درصدد این است که پذیرای بیشترین حجم از ورزشکاران در این یونیورسیاد باشد گفت: این کشور برای نخستین بار در تاریخ المپیادها پذیرای ۲۰ هزار نفر در دهکده بازی ها خواهد بود که تاکنون این تعداد سابقه نداشته و در هر دوره نهایتا ۶ یا ۷ هزار ورزشکار شرکت می کردند. آن ها با کاهش هزینه های تیم ها سعی کردند حضور حداکثری ورزشکاران را در این رقابت ها شاهد باشند.

وی که سمت مدیرکلی تربیت بدنی وزارت علوم را نیز داراست، در ادامه این نشست خبری با بیان اینکه نوسانات مالی در سال های ۹۰ تا ۹۲ باعث شد بیشترین کاهش بودجه در بخش سازمان امور دانشجویان و ورزش دانشگاهی رخ دهد، گفت: این موضوع باعث شد تاثیرات مخرب آن در سال های بعد نیز گریبان ورزش دانشجویی را بگیرد و عملا عدم تامین بودجه مورد نیاز ما را با چالش های جدی روبه رو کرده است و باعث شده نتوانیم به خوبی به اهداف برنامه های از پیش تعیین شده برسم.

پورکیانی با اشاره به تشکیل کمیته پیشکسوتان ورزش دانشگاهی گفت: مقدمات این کار فراهم شده و سعی داریم ضمن استفاده از تجربیات این افراد از آن ها نیز به خوبی تکریم کنیم.

سرپرست فدراسیون ورزش های دانشگاهی افزود: متاسفانه به دلیل برخی سوء مدیریت ها در دوره های گذشته ما نتوانستیم در ۴ دوره حضور پیدا کنیم که این باعث شد تیم های اصلی مانند والیبال، بسکتبال و فوتبال از سهمیه یونیورسیاد خارج شوند و فرصت ارزنده ای از ورزش کشور گرفته شود اما با تلاش و پیگیری های زیاد توانستیم رشته فوتبال و والیبال را وارد این رقابت ها کنیم. در بسکتبال نیز علی رغم همه تلاش ها جزو تیم های اصلی قرار نگرفتیم اما امیدواریم در این رشته نیز بتوانیم جواز حضور را کسب کنیم.

وی با بیان اینکه فدراسیون ورزش های دانشگاهی به عنوان یکی از فدراسیون های آماتوری در بخش ورزش های دانشگاهی فعالیت می کند تصریح کرد: وزارتخانه های علوم، تحقیقات و فناوری و بهداشت، دانشگاه آزاد، پیام نور و علمی کاربردی در این فدراسیون عضویت دارند و برنامه های ملی و بین المللی ورزش دانشجویی تحت نظر این فدراسیون انجام می شود. به کار بردن تیم ملی دانشجویی از سایر سازمان های رسمی و غیر رسمی کاملا غیر قانونی است و مورد تایید فدراسیون ورزش های دانشگاهی نیست.

پورکیانی با اشاره به سهم عظیم ورزش دانشگاهی در مدال آوری ورزش ایران در رقابت های بین المللی گفت: در بازی های آسیایی اینچئون بیش از ۵۰ درصد مدال آوران دانشجو بودند. به اعتقاد من سهم فدراسیون ورزش دانشگاهی در فدراسیون ها باید به صورت روشن مشخص شود چرا که فدراسیون دانشگاهی تنها یک فدراسیون نیست و فعالیت هایش به گونه ای است که با تمامی فدراسیون ها در تعامل و همکاری است تا بتواند تیم های ورزشی را آماده و راهی مسابقه ها کند بنابراین از وزارت ورزش و جوانان می خواهم به فدراسیون ورزش دانشگاهی نیز توجه ویژه کند.

وی با اشاره به دستاوردهای فدراسیون ورزش های دانشگاهی در دوره جدید گفت: کسب مجوز برای حضور بانوان در رشته کاراته در رقابت های جهانی یکی از مهم ترین دستاوردهای ما بود که این مجوز به صورت رسمی از فدراسیون جهانی کاراته صادر شد و باعث شد فدراسیون کاراته نیز از این مزیت استفاده کند. بسیاری از فدراسیون ها به وسیله فدراسیون دانشگاهی فرصت جهانی شدن را پیدا می کنند. در طی سال جاری توانستیم در کاراته عنوان نایب قهرمانی جهان را به دست بیاوریم. در فوتبال نیز به عنوان ارزشمند چهارمی جهان رسیدیم. همچنین در رشته تیراندازی تپانچه سوم جهان شدیم.

سرپرست فدراسیون ورزش های دانشگاهی تاکید کرد: قهرمانان ورزشی که موفق شدند در رقابت های جهانی به روی سکو بروند می توانند برای ورود به دانشگاه از سهمیه قهرمانان استفاده کنند و فدراسیون ورزش های دانشگاهی در این راه کمک های خوبی به آن ها کرده است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: در رشته های کشتی، فوتبال و هندبال به فدراسیون آسیایی ورزش دانشجویی درخواست دادیم که میزبانی این رقابت ها را بر عهده بگیریم.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها