کد خبر: ۲۹۲۹۶۰
زمان انتشار: ۲۲:۳۰     ۱۵ بهمن ۱۳۹۳
سخنگوی وزارت ارشاد پس از انتقاد مراجع معظم تقلید نسبت به این اعتراض ها واکنش نشان داد.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از روابط عمومی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سخنگوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی پس از اینکه امروز مراجع معظم تقلید انتقادهای تندی را نسبت به وزارت ارشاد در خصوص وقایع اخیر در حوزه فرهنگی کشور با بیان این مطلب که برنامه های فرهنگی و هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی منطبق با سیاست های کلی نظام و اسناد بالادستی و با رعایت موازین شرعی انجام می شود ، تاکید کرد: ادعای برخی از پایگاه های خبری مبنی بر صدور مجوز تک خوانی زنان توسط وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مبنای درستی ندارد و مصداق تشویش افکار عمومی است و قابل پیگرد حقوقی و قانونی است.

سخنگوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: حساسیت شخص جناب آقای جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نسبت به رعایت موازین شرعی و قانونی و پایبندی ایشان به دیدگاه های فقهی و احکام اسلامی ، اجازه صدور مجوزهایی که در چارچوب ضوابط دینی و قانونی نباشد را نمی دهد و خوشبختانه تا کنون هیچ اقدامی در خصوص تک خوانی صورت نگرفته و آنچه بعضا مطرح شده است اجرای برنامه های هنری به صورت همخوانی و مختلط با رعایت مسائل شرعی و قانونی بوده است.

نوش آبادی ادامه داد: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی توجه و حساسیت علمای محترم و مراجع معظم تقلید و متدینین جامعه را کاملا درک می کند و مقید است کوچکترین اتفاقی که باعث رنجش خاطر و نگرانی آن بزرگواران را به همراه داشته باشد ، در حوزه فرهنگ و هنر کشور رخ ندهد.

سخنگوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکید کرد: مسوولان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی التزام عملی به احکام شرع اسلام دارد و نقطه نظرات و فتاوا و رهنمودهای مقام معظم رهبری را در اجرای برنامه های فرهنگی و هنری مورد توجه قرار می دهد و به هیچ وجه از آن عدول نخواهد کرد و به اعتلای فرهنگ و هنر اسلامی و ایرانی می اندیشد.

لازم به ذکر است، ترویج اباحی گری در قالب سیاست‎های وزارت ارشاد که به صورت مشخص و پرشتاب‎تر در حوزه معاونت هنری ارشاد در حال پیگیری است، هفته گذشته و با صدور مجوز و رونمایی از آلبوم یک خواننده زن، وارد مرحله جدیدی شده است.

این اقدام که واکنشهای گسترده‎ای را برانگیخت امروز انتقاد شدید مراجع عظام تقلید را نیز به دنبال داشت به نحوی که آیات عظام صافی گلپایگانی، مکارم شیرازی، نوری همدانی و علوی گرگانی نسبت به این رویکرد خطرناک هشدار دادند.
اخبار ویژه
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۱
در انتظار بررسی: ۱
* نظر:
ارسال نظرات
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۸:۴۴ - ۱۶ بهمن ۱۳۹۳
۰
۰
عجیبا غریبا!!!
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها