کد خبر: ۲۹۳۱۱۲
زمان انتشار: ۱۲:۱۵     ۱۶ بهمن ۱۳۹۳
سرمربی ملوان انزلی گفت: «پرسپولیس تیم بزرگ و پرطرفداری است و با توجه به نتایج اخیر برایش برد و باخت دیگر مهم نیست!»

به گزارش پایگاه 598، فیروز کریمی برای نجات ملوان از سقوط و بقای این تیم در لیگ برتر به انزلی آمد. او در تعطیلات 50 روزه قوی سپید را زیر نظر گرفت و در قدم اول صدرنشین سابق (تراکتورسازی) را در انزلی متوقف کرد و حالا نوبت محک او در بازی تاریخی است؛ پرسپولیس – ملوان در آزادی.

 

* آقا فیروز، بی‌تعارف بازی را چطور می‌بینید؟

- خیلی‌خیلی سخت. هر دو تیم باسابقه و پرطرفدار هستند و هر دو هفته قبل نتیجه دلخواه را نگرفتند.

 

* شما مهمان هستید، برای برد می‌آیید یا مساوی؟

- مگر چاره‌ای جز برد هم داریم؟ ما برای فرار از منطقه خطر سقوط و بقا در لیگ باید هر بازی را ببریم و هر بازی برای‌مان فینال است.

 

* خواستن و تلاش برای برد جای خود، توان بردن هم دارید؟

- در اینکه پرسپولیس تیمی بزرگ، پرمهره و با کادرفنی مجرب است و هواداران فوتبال‌شناس و پرتعدادی دارد شکی نیست ولی ما به دلیل شرایط جدول محکوم به برد هستیم. بازی به بازی این حساسیت بیشتر می‌شود و مساوی هم دوای درد ما نیست. البته این را اضافه کنم که در کنار تلاش برای پیروزی از ارائه بازی زیبا هم غافل نیستیم.

 

* پرسپولیس فعلی را چطور آنالیز کرده‌اید؟

- قاعدتاً من نمی‌توانم از نقاط ضعف و قوت حریف و برنامه‌های فنی خودمان حرف بزنم. پس به شرایط کلی می‌پردازم و آن اینکه پرسپولیس الان وجوه مشترک بسیاری با ما دارد! آنها هم مثل ما در بحران هستند و باید ببرند ولی نیاز ما به سه امتیاز بیشتر از آنهاست و باید انتحاری بازی کنیم.

 

* ملوان این فصل فقط یک بار برده و آن هم بازی رفت مقابل همین پرسپولیس است! یعنی 15 هفته گذشته، بدون برد...

- بحث طلسم و این چیزها نیست. شرایط فعلی زمین تا آسمان با دور رفت فرق دارد. ملوان فصل را با دو مساوی شروع کرد و بعد با باختی خفیف در تبریز به تراکتور، آمد و پرسپولیس را در انزلی برد. آن روز هنوز ملوان نه در بحران بود و نه قعرنشین ولی امروز 15 هفته است رنگ برد و آرامش به خود ندیده و اصلاً نمی‌توانی این دو بازی را با هم مقایسه کنی یا انتظار تکرار نتیجه داشته باشی. ما الان یک آرامش نسبی داریم که باید برای حفظ آن به هر کاری دست بزنیم حتی بازی انتحاری و بی‌پروا در آزادی مقابل پرسپولیس و این شرایط به خاطر وضع جدول است وگرنه مثل بقیه تیم‌ها در آزادی مقابل پرسپولیس برای حداقل امتیاز بازی می‌کردیم.

 

* کرکری پرسپولیسی‌ها را شنیده‌اید؟ اینکه ملوان ترک عادت نکند و 6 تا بخورد و...

- همه پرسپولیسی‌ها نظرشان را گفته‌اند که محترم است. امثال بنگر یا کفشگری روح سلامت خود را با این ابراز عقیده‌ نشان می‌دهند و این خیلی خوب است ولی باز همان حرف قبلی‌ام را تکرار می‌کنم. آن دیدار جام حذفی که ملوان 6 گل خورد یا بازی رفت که ما یک بر 2 بردیم به تاریخ پیوسته و شرایط هر بازی با بازی قبلی و بعدی فرق دارد.

 

* برای بازی فردا غایب ندارید؟

- تا دلت بخواهد! آهی و رافخایی و مصدومان قبلی که کماکان مصدومند و نمی‌رسند. چند بازیکن که هفته قبل بازی کردند نیز شاید به بازی نرسند و روح ا... عرب هم که خرید تازه ماست و به اوج رسیده بود با بدشانسی محض مصدوم شد و این بازی را از دست داد.

 

* از مجموع حرف‌های‌تان این برداشت می‌شود که پرسپولیس را می‌برید!

- نتیجه که قابل پیش‌بینی نیست، ما نیمی از نفرات اثرگذارمان را هم نداریم ولی از همه پرسپولیسی‌ها و فوتبال‌دوستان دعوت می‌کنم روز جمعه به تماشای این بازی بیایند و نمایش رو به جلو و جذاب ملوان و فوتبال شاداب و سرزنده قوی سپید را ببینند.

 

* نمایش جذاب ملوان؟

- بله، پرسپولیس که تیم بزرگ و پرطرفداری است و برایش برد و باخت دیگر مهم نیست! مطمئنم آنها به خاطر حفظ تیم ملوان در لیگ برتر هم که شده محبت می‌کنند و سه امتیاز را به ما می‌دهند!

 

* ولی خود پرسپولیس 3 باخت متوالی دارد و مربی‌اش در خطر برکناری است؟

- من به همه تیم‌ها و طرفداران و همکارانم احترام می‌گذارم و اصلاً کلمه‌ای در مورد حریف یا مربیان دیگر حرف نزد‌ه‌ام. من گفتم می‌آییم و با یک بازی تماشاگرپسند پرسپولیس را می‌بریم و می‌رویم. همین!

 

* در این سال‌ها کدام پیروزی مقابل پرسپولیس بیشتر به دل شما چسبیده؟

- سال 1371 بود که با گل محسن گروسی روی سانتر اکبر یوسفی یک بر صفر بردیم و قهرمان شدیم.

خبر ورزشی

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها