کد خبر: ۲۹۴۴۰
زمان انتشار: ۱۳:۰۵     ۱۶ آذر ۱۳۹۰
یکی از علمای بزرگ اخلاق، از اینکه برخی بدون آنکه علمی داشته باشند، برخی علما و عرفا را زیر سوال میبرند، ابراز نگرانی کرد.
به گزارش خبرآنلاین، حجت​الاسلام عبدالله فاطمی​نیا در مراسم عزاداری حضرت اباعبدالله​الحسین در منزل محمد هاشمی عضو حزب کارگزاران سازندگی، گفت: اخیرا دار و دسته​ای در مملکت راه افتاده است که کارشان به لعنت فرستادن به ملاصدار رسیده و باید به هوش باشیم که مبادا این روند ادامه یافته و کارشان به اهانت به علامه قاضی و طباطبایی نرسد.
او که می گفت علما را متفکر می داند و نه معصوم و برخی علما نیز همچون ملاصدرا در مواردی –نفی خلوط- اشتباه کرده بودند، افزود: مگر به خاطر اینکه پزشکی در قرن پنجم،کسی را کشته، کل علم پزشکی را دور می اندازیم که چون عارفی اشتباه کرده است، برخی به تکذیب علم او می​پردازند؟ مثل همان​ها که این روزها به مولوی می​تازند.
فاطمی​نیا با اشاره به اینکه ملاصدرا اگرچه در دوره جوانی تحت تاثیر فردی در تفسیر سوره بقره، "نفی خلوط کرده" اما در اواخر عمرش در کتاب عرشیه، این امر را اصلاح کرده است؛ خطاب به کسانی که به این عالم بزرگ اسلام می​تازند، متذکر شد: بر اساس مفاهیم قرآنی، اگر بخواهیم کسی را رد کنیم، باید به اندازه او علم داشته باشیم. نه اینکه با اندک سوادی، همه علم کسی را نادیده بگیریم!
وی با ابراز تاسف از اینکه به جایی رسیده​ایم که برخی از شنیدن اسامی بزرگان نیز ناراحت می​شوند، ادامه داد: کار به جایی رسیده است که برخی به اسم آیت​الله بهجت نیز حساسیت دارند. در حالیکه این عالم عالیقدر از برکات دوران بود.
این استاد اخلاق در بخشی از ذکر مصیبت ایام عزداری امام حسین(ع) از امام سجاد(ع) و حضرت زینب به عنوان اساتید دانشگاه امامت یاد کرد و گفت: پس از حادثه کربلا از امام سجاد(ع) حالش را پرسیدند و ایشان پاسخ داد «صبح کردیم اما در امان نیستیم چون اولاد پیغمبر هستیم». ببینید چگونه است که بقیه مسلمانان در امانند ولی اولاد پیامبر در امان نیستند.
استاد فاطمی​نیا، با بیان اینکه خدا اسلام را از شر برخی از این خانم جلسه​ای​ها حفظ کند، افزود: یکی از انها گفته بود، آنقدر زیارت ناحیه را بخوانید که برایتان عادی شود! اگر اینچنین شود، که همه «شمر» می​شوند! علما، سالی یک جمله از زیارت ناحیه را تفسیر می​کردند اما یک کسی پیدا می​شود و می گوید آنقدر این زیارت را بخوانید تا عادی شود!!
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۱
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
علی
UNITED STATES
۱۶:۳۹ - ۱۶ آذر ۱۳۹۰
۰
۰
این آقای فاطمی نیا خونه هاشمی چکار میکنه؟؟؟ عجیبه والاه!!!!!
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها