کد خبر: ۲۹۴۵۶۱
زمان انتشار: ۰۲:۲۸     ۲۲ بهمن ۱۳۹۳
امروز سه‌شنبه 21 بهمن 93 هجری شمسی برابر با 20 ربیع الثانی 1436 هجری قمری و 10 فوریه 2015 میلادی است.

به گزارش پایگاه 598، 139 سال پیش در چنین روزی نخستین مسابقات دو صحرا‌نوردی در اطراف شهر بیرمنگام انگلستان برگزار شد، صحرا‌نوردی امروزه در تمام نقاط جهان طرفداران بی شماری دارد.

72 سال پیش در چنین روزی مسابقه فوتبال دوستانه ای بین تیم نیروی هوایی انگلیس‌های تیم ایران با تیم فوتبال دانشکده افسری برگزار شد، این مسابقه در ورزشگاه امجدیه و با نتیجه 1 بر صفر به نفع دانشکده افسری پایان یافت.

59 سال پیش در چنین روزی تیم ملی کشتی ایران اولین مسابقه خود را مقابل تیم ملی کشتی آزاد ژاپن برگزار کرد و در مجموع 8 بر صفر حریف را شکست داد، محمد علی خجسته در وزن اول، مهدی یعقوبی در وزن دوم، ناصر گیوه چی در وزن سوم، جهان بخت توفیق در وزن چهارم، نبی سروری در وزن پنجم، عباس زندی در وزن ششم، غلامرضا تختی در وزن هفتم و احمد وفادار در وزن هشتم کشتی‌گیرانی بودند که برای تیم ملی ایران کشتی گرفتند.

41 سال پیش در چنین روزی تیم فوتبال باشگاه پرسپولیس تهران در ورزشگاه امجدیه مقابل تیم فوتبال اسپارتاپرای چک و اسلواکی به تساوی 2-2 دست یافت این مسابقه در حضور 15 هزار تماشاگر برگزار شد. همایون بهزادی و صفر ایران پاک زننده گل‌های پرسپولیس در دقایق 29و39 بازی بودند، گل دقیقه 29 از روی نقطه پنالتی زده شد در این مسابقه راجرز سرمربی تیم پرسپولیس بود.

40 سال پیش در چنین روزی نخستین دوره مسابقات بوکسی جام عمران منطقه ای در آتکارا در پایتخت ترکیه برگزار شد تیم ملی بوکس ترکیه با کسب 8 مدال طلا عنوان نخست را کسب کرد، ایران با 3 مدال طلا، 3 مدال نقره و 5 مدال برنز مقام دوم را بدست آورد و تیم ملی پاکستان سوم شد، محمد علی گل پریان در 57 کیلوگرم، علی بحری در 67 کیلوگرم و مالسیس در 81 کیلوگرم مدال طلا گرفتند.

37 سال پیش در چنین روزی چهارمین دوره مسابقه های  وزنه برداری قهرمانی جوانان ایران در تالار ورزشی شهر دزفول برگزار شد تیم تهران با کسب یک مدال طلا، 2 مدال نقره و یک مدال برنز و 237 امتیاز بر سکوی قهرمان ایستاد، خوزستان با 2 مدال طلا، 1 مدال نقره و یک مدال برنز و مجموع 207 امتیاز دوم شد و آذربایجان شرقی با 2 مدال طلا، 1 مدال نقره و 1 مدال برنز و مجموع 114 امتیاز عنوان سوم را به دست آورد.

33 سال پیش در چنین روزی سومین دوره رقابت های وزنه برداری به مناسبت سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی برگزار شد، حسین موسویان از اصفهان در 52 کیلوگرم، اصغر نظری از تهران در 56 کیلوگرم، شهرام یوسفی از تهران در 60 کیلوگرم، قدمی از کرمانشاه در 5/67 کیلوگرم، صادقی از تهران در 75 کیلوگرم، اسماعیل پور از فارس در 5/82 کیلوگرم، علی مرادی از تهران در 90 کیلوگرم، مجیدی از آذربایجان شرقی در 110 کیلوگرم، حسینی از تهران در 100 +کیلوگرم و علی مرادی از اصفهان +110 کیلوگرم وزنه بردارانی بودند که مدال طلا گرفتند.

29 سال پیش در چنین روزی رقابت‌های بین‌المللی ژیمناستیک در بزرگداشت دهه فجر با حضور 4 کشور خارجی  در تالار شهید افراسیابی ورزشگاه شهید شیرودی تهران برگزار شد، مالیکف از شوروی با 5/56 صدم امتیاز مقام نخست این مسابقات را بدست آورد در بخشی تیمی نیز ایران با کسب 4/237 امتیاز اول شد سوریه عنوان دوم را بدست آورد و تیم شوری که تیمی کامل هم نبود21/22 امتیاز بدست آورد و به مقاوم سوم رسید.

باشگاه

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها