کد خبر: ۲۹۵۶۸۳
زمان انتشار: ۱۱:۱۷     ۲۶ بهمن ۱۳۹۳
رئیس‌جمهور آرژانتین گفت: نفرت، رسوایی و تهمت را برای کسانی می‌گذارم که می‌خواهند من را با عاملین حمله به آمیا ارتباط دهند.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از فارس: رئیس‌جمهور آرژانتین گفت: نفرت، رسوایی و تهمت را برای کسانی می‌گذارم که می‌خواهند من را با عاملین حمله به آمیا ارتباط دهند.

به گزارش «ته‌لام»، «کریستینا فرناندز کرشنر» رئیس‌جمهور آرژانتین روز گذشته (شنبه) با انتشار پیامی در صفحه فیس‌بوک‌اش، اتهامات وارده علیه خود را که توسط شکایت «آلبرتو نیسمن» دادستان ویژه پرونده آمیا درباره سرپوش گذاری حادثه رخ داده در مرکز یهودیان این کشور مطرح شده بود را رد کرد.

رئیس‌جمهور آرژانتین در پیام خود پیرامون حملاتی که علیه دولت وی صورت گرفته صحبت کرد و در همین راستا اطمینان داد که نفرت، رسوایی و تهمت را برای کسانی می‌گذارد که می‌خواهند وی را با عاملین حمله به آمیا در سال 1994 میلادی ارتباط دهند.

«فرناندز» پس از اشاره به  دستاوردهای دولت خود در حوزه‌های مختلف خاطرنشان کرد: می‌دانید چیست؟ نفرت، رسوایی و تهمت را برای آنها باقی می‌گذاریم.

وی همچنین اذعان داشت که به فعالیت پیرامون صنعت ملی، سرمایه‌گذاری در بخش زیرساخت‌ها، آموزش و پرورش، دانشگاه‌ها و دیگر اموری که به توسعه کشور مربوط است می‌پردازد.

دولت آرژانتین چنین اتهاماتی را علیه «فرناندز»، تلاش برای کودتایی قضایی می‌داند که قوه مجریه و دموکراسی این کشور آمریکای لاتینی را هدف قرار داده است.

«خورخه کاپیتانیچ» رئیس کابینه دولت آرژانتین روز جمعه در این باره تصریح کرد: این یک استراتژی کودتای قضایی فعال می‌باشد که به دنبال انعکاس اجتماعی است، یعنی کودتای سیاسی، چرا کودتای قضایی؟ چون شکایت و احکام قضایی به دنبال رسیدن به یک هدف قضایی نیستند، بلکه غایتی سیاسی را برای ایجاد تاثیری سیاسی پیگیری می‌کنند، زیرا این مسئله اعتبار قضایی ندارد.

دادستان «خراردو پولیسیتا» نیز روز جمعه از قاضی «دانیل رافِکاس» درخواست کرد که «فرناندز» و «هکتور تیمرمن» وزیر امور خارجه آرژانتین را طبق شکایت «آلبرتو  نیسمن» محکوم کند؛ دادستان ویژه پرونده آمیا آنها را متهم کرده بود به سرپوش گذاری روی اتهامات شهروندان ایرانی.

به گزارش فارس، «نیسمن» کمی قبل از مرگ خود، رئیس‌جمهور و «هکتور تیمرمن» وزیر امور خارجه این کشور آمریکای جنوبی را به سرپوش گذاشتن روی اقدامات متهمین و مظنونین پرونده حمله به آمیا در سال 1994 میلادی محکوم کرده بود؛ این حادثه 85 کشته و بیش از 300 زخمی بر جای گذاشت.

در مقابل اتهامات وارد شده از سوی دادستان، دولت آرژانتین علاوه بر رد شکایت «نیسمن»، وی را دروغگو توصیف کرد و اقداماتش را به عملیاتی از سرویس‌های اطلاعاتی نسبت داد.

جسد بی‌جان دادستان ویژه پرونده آمیا شب 18 ژانویه (28 دی 93) به همراه یک تفنگ با کالیبر 22 در حمام محل سکونتش یافت شد.

مرگ «نیسمن» توسط مخالفین دولت و گروه‌های قدرتمند و برخی رسانه‌های ارتباط جمعی به ابزاری برای ارتباط دادن قوه مجریه با این اتفاق ناگوار تبدیل شده است.

رئیس‌جمهور آرژانتین در این خصوص اذعان داشت نسبت به این مسئله که مرگ «نیسمن» به عنوان عنصری در عملیات ضد دولتی این کشور مورد استفاده قرار گرفته متقاعد شده است.

دادستان ویژه پرونده آمیا نیز به داشتن ارتباطات مستقیم با سرویس‌های اطلاعاتی آمریکایی متهم شده بود؛ اسناد منتشر شده توسط ویکی لیکس در سال 2010، ارتباطات وی را با کارمندان سفارت ایالات متحده آمریکا در «بوینوس آیرس» افشا کردند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها