کد خبر: ۲۹۵۹۷۲
زمان انتشار: ۲۳:۵۵     ۲۶ بهمن ۱۳۹۳
یک کارشناس با اشاره به تصمیم مجلس خاطرنشان کرد: این تصمیم موجب آرامش سهامداران خواهد شد و اطمینان سهامداران به مجلس مبنی بر این که تصمیم آنها می تواند تأثیر مثبتی در بازار سرمایه داشته باشد، را بیشتر می کند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه(سنا)، مصطفی امیدقائمی مدیر عامل یک شرکت توسعه مالی در مورد صندوق تثبیت بازار سرمایه عنوان داشت: وجود صندوق تثبیت بازار سرمایه کمک زیادی به نقدشوندگی بازار سرمایه کرد و از طرف دیگر هم یک عامل برای آرامش جو روانی بازار سرمایه بود که در حافظه تاریخی بازار سرمایه ثبت شد.


وی در این زمینه ادامه داد: حضور این صندوق در بازار سرمایه موجب شد اطمینان و آرامش زیادی به بازار سرمایه جلب شود به این دلیل که بازار به دلیل شرایطی که پیش آمده از قبیل قیمت نفت دچار نوسان شده است. صندوق تثبیت بازار سرمایه می تواند موجب شود، سرمایه گذاران از این نوسانات بورس و اتفاقاتی که در اقتصاد می افتد، هراس نداشته باشند و سرمایه خود را در بازار نگاه دارند.

امیدقائمی در باره تاثیر تصمیمات مجلس در بازار سرمایه عنوان داشت: تصمیمات بسیار خوبی از سوی مجلس ارائه شد که بسیار تصمیمات خوب و منصفانه ای بود.

وی ادامه داد: تصمیماتی که در خصوص قیمت خوراک گاز از سوی مجلس شورای اسلامی گرفته شده است از یک سو باعث حذف رانتهای بی مورد در خصوص قیمت ها می شود و از سوی دیگر، موجب افزایش سودآوری شرکت های پتروشیمی خواهد شد.

به گزارش598 به نقل از فارس، وی با اشاره به این تصمیمات مجلس خاطرنشان کرد: این تصمیمات اخیر مجلس از طرف دیگر موجب آرامش سهامداران نیز خواهد شد و اطمینان سهامداران به مجلس مبنی بر این که تصمیمات آنها می تواند تأثیر مثبتی در بازار سرمایه داشته باشد، بیشتر می شود .

مدیرعامل گروه توسعه مالی مهر آیندگان در ادامه با ارائه پیش بینی اجمالی از بازار سرمایه عنوان داشت: اتفاقاتی که در اقتصاد کشور افتاده است همراه با کاهش قیمت جهانی نفت موجب کاهش قیمت بسیاری از محصولات پایه مثل محصولات پتروشیمی، فولادی، مس و مواد اولیه شده است.

وی افزود: کاهش قیمت های جهانی و کاهش قیمت محصولات پایه بر سودآوری شرکت ها تأثیر می گذارد به این دلیل که سال مالی عمده این شرکت ها 29 اسفند ماه است و باید سود سال بعد را هفته آینده اعلام کنند به همین ترتیب به نظر می رسد این سودهای اعلامی مبتنی بر قیمت های جدید محصولات پایه در بازارهای جهانی باشد. بنابراین احتمال دارد سود سال 94 شرکت ها نسبت به سال 93 کاهش یابد اما با توجه به تحلیل هایی که در بازار موجود است و کاهش قیمت هایی که تا به الان اتفاق افتاده است و حتی در برخی موارد هم زیاده روی شده است به نظر می رسد، تهدیدی بازار را تحت الشعاع قرار ندهد.

امیدقائمی در باره ابهام های موجود در بازار سرمایه گفت: با روشن شدن وضعیت سود سال آینده شرکت ها و رفع ابهام از صنایع مهم بازار مثل پالایشی ها به نظر می رسد روند آرامی تا پایان سال 93 در بازار سرمایه حاکم باشد و برای سال 94 نیز باید در انتظار نتیجه مذاکرات هسته ای و قیمت نفت باشیم.

وی در ادامه با توصیه به سهامداران اظهار داشت: سهامداران باید با مطالعه و دقت بیشتری در خصوص سرمایه گذاری های خود تصمیم بگیرند و با توجه به بررسی هایی که از وضعیت اقتصادی شرکت ها دارند در شرکت های کم ریسک سرمایه گذاری کنند و اگر فرصت مطالعه ندارند، از صندوق‌های سرمایه گذاری و خدمات شرکت های سبدگردان استفاده کنند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها