کد خبر: ۲۹۷۰۳۹
زمان انتشار: ۱۹:۲۷     ۲۹ بهمن ۱۳۹۳
بدون شک حساسترين بازي هفته بيست و يکم ليگ برتر، دربي اصفهان است، در هر يک از تيم هاي فعلي ذوب آهن و سپاهان، 3 بازيکن حضور دارند که سابقه پوشيدن پيراهن تيم رقيب را در کارنامه خود ثبت کرده اند.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از "ورزش سه"، از بازیکنان فعلی تیم سپاهان، سه بازیکن سابقه حضور در تیم ذوب آهن را دارند. سه بازیکن مورد نظر، شهاب گردان، محمدعلی احمدی و محمدرضا خلعتبری هستند. گردان که به عنوان دروازه بان تیم ابومسلم مشهد در لیگ برتر درخشید در فصل 89،90 جذب تیم ذوب آهن شد و دو فصل را با این تیم در لیگ برتر و لیگ قهرمانان آسیا گذراند، دو فصلی که شاید تا الان اوج آمادگی جسمانی و فنی وی در سطح اول فوتبال ایران بود. پس از آن وی بصورت مستقیم به سپاهان پیوست. سپس او به جمع سرخپوشان پایتخت آمد، وی پس از گذراندن نیم فصل ناموفق در پرسپولیس مجددا به سپاهان بازگشت. گردان سی ساله تاکنون دو فصل در ذوب آهن و تا پایان لیگ برتر امسال سه فصل را در سپاهان خواهد گذراند.

محمدعلی احمدی مدافع 31 ساله سپاهان نیز دو فصل از دوران ورزشی خود را در ذوب آهن گذراند، او نیز مانند گردان در فصل 89،90 به جمع ذوبی ها پیوست، وی نیز بعد از دو فصل حضور در این تیم به طور مستقیم به تیم رقیبشان پیوست و تاکنون دیگر تیمش را تغییر نداد، وی تا پایان فصل جاری سابقه سه فصل حضور پیاپی در تیم زردپوشان اصفهانی را در کارنامه خود ثبت می کند.

اما محمدرضا خلعتبری شاید مهمترین انتقال بین این دو باشگاه است، البته این مهاجم 31 ساله از این جمع تنها بازیکنی بوده که انتقال او غیرمستقیم انجام شده است. او که در فصل 89،90 و در دوران اوج ذوبی ها به این تیم پیوست در لیگ قهرمانان آسیا بازی های بسیار موثری را برای سبزپوشان به نمایش گذاشت، حاصل درخشش او در آن فصل انتقالش از ذوب آهن به الوصل امارات را رغم زد که مربیگری آن با دیگو مارادونا افسانه ای بود. وی پس از آن راهی سپاهان شد، پس از یک فصل حضور در جمع زردپوشان، وی پرسپولیسی شد، بعد از یک سال حضور در پایتخت، بازهم به زردپوشان اصفهانی پیوست. وی یک فصل سابقه حضور در ذوب آهن و دو فصل در سپاهان را دارد.

اما از جمع فعلی ذوبی ها نیز محمدباقر صادقی، احسان پهلوان و اکبر ایمانی، سه بازیکنی هستند که سابقه پوشیدن پیراهن تیم رقیب را دارند، از میان بازیکنان نامبرده، اکبر ایمانی 22 ساله جوان ترین فردی بود که لباس سپاهانی ها را به تن کرد، وی در فصل 89،90 به جمع سپاهانی ها پیوست و پس از سه فصل حضور در این تیم بصورت مستقیم به تیم ذوب آهن پیوست و تا پایان فصل نیز سابقه حضورش در این تیم به دو سال می رسد.

محمدباقر صادقی دروازه بان 25 ساله ذوب آهن، برای اولین بار در فصل 89،90 به تیم فعلی اش پیوست، او بعد از دو سال حضور در این تیم، در فصل 91،92 به طور مستقیم به جمع زرد پوشان اصفهانی پیوست، او بعد از یک فصل از این تیم جدا شد و به جمع سایپایی ها اضافه شد و امسال نیز برای بار دوم پیراهن ذوب آهن را به تن کرد. صادقی تاکنون سه فصل سابقه حضور در ذوب آهن و یک فصل حضور در جمع سپاهان را در کارنامه خود دارد.

احسان پهلوان نیز مانند صادقی بین این دو تیم در رفت و آمد بود، این بازیکن 21 ساله که اولین بار در فصل 91،92 به جمع سبزپوشان اصفهانی پیوست پس از یک و نیم فصل از این تیم جدا شد و مستقیما راهی سپاهان شد و بعد از نیم فصل حضور قرضی در این تیم، مجددا امسال به ذوب آهن پیوست. وی با پایان یافتن لیگ امسال، دو فصل و نیم سابقه حضور در ذوب آهن و نیم فصل سابقه پوشیدن لباس سپاهانی را دارد.

لازم به ذکر است قاسم دهنوی بازیکن فعلی ذوبی ها، در ابتدای فصل گذشته لیگ برتر با سپاهانی ها به توافق رسید اما ناگهان تغییر عقیده داد و از حضور در این تیم منصرف شد.او پس از یک فصل حضور در پرسپولیس، امسال راهی تیم ذوب آهن اصفهان شد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها