کد خبر: ۲۹۹۶۷
زمان انتشار: ۱۰:۲۰     ۲۱ آذر ۱۳۹۰
روزنامه دنیای اقتصاد نوشت:

وزیر راه و شهرسازی ضمن تشریح مذاکرات ایران و روسیه برای خرید هواپیماهای کوتاه برد 100 نفره اعلام کرد که با توجه به سازگاري هواپيماهاي روسي با اقليم كشور، درصورت تاييد سازمان هواپيمايي كشوري این مذاکرات منجر به خريد هواپیما خواهد شد.

موضوع خرید هواپیمای روسی در شرایطی مطرح مي‌شود که چندی پیش هم اخباری مبنی بر خرید هواپیماهای توپولف از روسیه شنیده شد که البته با توجه به سابقه بد این هواپیماها در سوانح روی داده در کشور، موضوع منتفی شد.

سپس موضوع انتقال دانش فنی ساخت هواپیماهای آنتونف روسی هم چند صباحی مطرح شد. از سویی به دنبال تحریم کشورمان در صنعت هوایی حضور هواپیماهای قطری به صورت اجاره‌اي ایده جدیدی بود که با توجه به برخی مخالفت‌ها از گوشه و کنار همچنان بلاتکلیف است.

به نظر مي‌رسد خرید هواپیماهای کوتاه برد آخرین ابتکار وزارت راه و شهرسازی برای خروج از مشكلات کنونی در صنعت هوایی باشد.

علي نيكزاد در گفت‌وگو با «ايسنا» درباره توسعه ناوگان هوايي كشور اظهار كرد: در سفري كه به روسيه داشتم مذاكره كرده و توافق كرديم كه در صورت تاييد سازمان هواپيمايي كشوري، بتوانيم هواپيماهاي كوتاه‌بردي كه براي كشور ما مناسب است را خريداري كنيم.

وي با بيان اين‌كه اين هواپيماها براي ايرلاين خاصي خريداري نمي‌شود، گفت: كليه ايرلاين‌هايي كه توان خريد داشته باشند مي‌توانند از اين هواپيماها استفاده كنند. وی با تاكيد بر اينكه پيشنهاد از طرف كشور روسيه مطرح شده، تصريح كرد: پس از انجام بررسي‌هاي لازم، در صورتي كه اين‌ هواپيماها براي اقليم كشور مناسب باشند، اقدام به خريد مي‌كنيم و به ايرلاين‌هايي كه قصد خريد داشته باشند كمك مي‌كنيم.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها