کد خبر: ۳۰۱۸۸۹
زمان انتشار: ۱۱:۰۷     ۱۶ اسفند ۱۳۹۳
به گزارش پایگاه 598 به نقل از ايسنا/ تحقيقات صورت گرفته در تايوان نشان مي‎دهد، افزودن يک گرم زردچوبه به وعده صبحانه مي‌تواند منجر به موجب بهبود حافظه‌ در افراد در معرض خطر اختلال شناختي و بيماران در مراحل اوليه ديابت شود.
کارکامين يکي از اجزاي اصلي زردچوبه است که علاوه بر ايجاد رنگ زرد اين ادويه، نقش مهمي در مهار واکنش‌هاي التهابي ايفا مي‌کند.
تحقيقات قبلي نشان مي‌دهند، کارکامين خطر ابتلا به زوال عقل را کاهش مي‎دهد. در جديدترين پژوهش، تيم تحقيقاتي در تايوان به سرپرستي پروفسور «مارک والويست» از دانشگاه موناش استراليا، 48 مرد و زن بالاي 60 سال را با علائم پيش‌ديابت به چهار گروه تقسيم کردند.
به گروه اول روزانه يک کپسول حاوي يک گرم زردچوبه، به گروه دوم کپسول حاوي دو گرم دارچين، گروه سوم هر دو کپسول و به گروه چهارم دارونما داده شد.
سپس حافظه‌ کاري اين افراد قبل و شش ساعت بعد از صبحانه مورد بررسي قرار گرفت. نتايج بدست آمده نشان داد، حافظه‌ کاري افرادي که زردچوبه مصرف کرده بودند، با افزايش قابل توجهي مواجه شد؛ درحاليکه هيچ تغييري در مصرف‌کنندگان دارچين مشاهده نشد.
محققان معتقدند، کارکامين موجود در زردچوبه به دليل خواص ضدالتهابي و آنتي‌اکسيداني به پيشگيري از افسردگي، سرطان و التهاب مفاصل کمک مي‎کند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها