کد خبر: ۳۰۱۹۴۵
زمان انتشار: ۱۲:۱۱     ۱۶ اسفند ۱۳۹۳
ني ني سايت/ چگونه با استفاده از ابزارهاي طبيعي که در خانه داريد به کودک در حال دندان درآوردن کمک کنيد. دندان درآوردن کودک يکي از چالش برانگيزترين زمان ها براي مادر و کودک است. در اين مقاله به معرفي راهکارهايي که شايد کمتر در مورد آنها شنيده باشيد، مي پردازيم تا با استفاده از ابزارهاي طبيعي که در خانه يا فريزر داريد به کودک در حال دندان درآوردن کمک کنيد.
لطفا به خاطر داشته باشيد که بسياري از اين راهکارها شامل اجازه دادن به کودک براي جويدن چيزي در دهانش است. بنابراين احتياط کنيد و از دادن چيزهايي که ممکن است خطر خفگي داشته باشد بپرهيزيد و هرگز بدون وجود مراقب در کنار کودک از اين راهکارها استفاده نکنيد. اين توصيه ها کاملا جنبه اطلاعاتي داشته و توصيه هاي پزشکي نيستند.
اين ايده ها مي توانند با استفاده از وسايلي که در گوشه و کنار خانه داريد، عملي شوند :
نان بيگل يخ زده : هميشه براي مواقع ضروري و فوري مقداري نان بيگل يخ زده در فريز داشته باشيد. (بيگل نوعي نان دوناتي شکل است که خمير آن را به شکل حلقه درست کرده و پيش از پختنش آن را براي مدت کوتاهي در آب مي‌جوشانند. در نتيجهٔ اين کار ناني به‌دست مي‌آيد که مغزي متراکم، خميري و جويدني دارد و پوستهٔ آن قهوه‌اي‌رنگ و گاهي اوقات ترد است.) بافت نان بيگل بسيار منحصر به فرد است و سردي آن هم بسيار براي لثه هاي کودک آرامش بخش است.
وافل يخ زده : بافت وافل مشابه بافت بيگل است اما طعم شيرين آن براي کودک بسيار خوشايند است.
حوله لطيف و بابونه : يک حوله نرم و لطيف کوچک را با چاي بابون مرطوب کنيد و آن را در فريزر قرار دهيد تا سفت شود. بابونه به آرام شدت لثه ها کمک مي کند و علاوه بر آن بافت حوله و سردي آن به کرخت شدن لثه ها و بهتر شدن آنها کمک مي کند.
يخ خرد شده و حوله : کمي يخ را خرد کنيد و آنها را داخل يک حوله لطيف قرار دهيد و طوري آن را گره بزنيد که يخها از آن خارج نشوند. کودک مي تواند انتهاي گره را با دست بگيرد و انتهاي ديگر حوله را که يخ ها داخل آن قرار دارند در دهانش بجود.
ميوه در پستانک غذاخوري : پستانک غذاخوري را با توت فرنگي يا ساير ميوه هاي يخ زده پر کنيد و به کودک اجازه بدهيد آن را بجود. اين راهکار بسيار نتيجه بخش است زيرا ميوه يخ زده طعم بسيار خوشايندي دارد و کودک مجبور نيست يک وسيله سرد را در دستانش نگه دارد.
هويج تازه : دقت داشته باشيد که هويج نبايد يخ زده باشد. حتما از هويج کامل استفاده کنيد تا کودک نتواند آن را گاز بزند و در گلويش بپرد. بهتر است از هويج هاي بزرگ وبسيار سرد استفاده کنيد.
قاشق سرد : يک قاشق کوچک را براي مدتي در يخچال يا فريز قرار دهيد و بعد آن را به کودک بدهيد تا در دهانش بکند.
سيب سرد : جويدن سيب سرد و ليز خوردن آن روي لثه ها احساس خوبي به کودک مي دهد و يک راهکار خوشمزه است!

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها