کد خبر: ۳۰۴۰۰۴
زمان انتشار: ۲۰:۴۰     ۲۱ اسفند ۱۳۹۳
«اگر افرادی نظیر حسینی(وزیر اقتصاد دولت قبل) وجود نداشته باشند که خاوری ها را بر سر کار بیاورند چنین اختلاس هایی رخ نخواهد داد».
به گزارش پایگاه 598 به نقل از تراز ،حسین صمصامی، سرپرست وزارت اقتصاد در دولت احمدی نژاد، که به دعوت خانه مطبوعات خراسان رضوی به مشهد آمده بود، توضیحات جالبی در زمینه چگونگی بازگشت خاوری به نظام بانکی مطرح کرد. استاد دانشگاه شهید بهشتی با اشاره به اینکه خاوری اولین مدیرعامل بانکی بود که به دستور احمدی نژاد از کار برکنار شد، افزود: «خاوری مدیرعامل بانک سپه بود که شخص رئیس جمهور برکنارش کرد».
صمصامی گفت: « سال ۸۷ بود که قرار شد مدیر عامل بانک ملی را عوض کنیم. من اسم ۴ نفر را دادم که آقای احمدی نژاد هیچ کدام از آن ها را انتخاب نکرد و من از وزارت اقتصاد رفتم.» به گزارش خراسان، وی با تاکید بر بازنشسته بودن خاوری در آن دوران، گفت:« این بنده خدابازنشسته بود. برای برگرداندن حکم بازنشستگی آن باید هیئت دولت تشکیل می شد. در دولت توانستند اشتغال به کار خاوری را بگیرند و بر سر کار آمد».
به گفته وی، وزیر اقتصاد حکم خاوری را زد و رئیس جمهور و رئیس کل بانک مرکزی نیز تاییدش کردند. لازم به ذکر است که خاوری یکی از اصلی ترین افرادی است که در مورد فساد ۳هزار میلیاردتومانی متهم است و اکنون در کانادا زندگی می کند. وی با اشاره به نقش کسانی که در بازگشت وی به مدیرعاملی بانک ملی نقش داشته اند، گفت: اگر افرادی نظیر حسینی وجود نداشته باشند که خاوری ها را بر سر کار بیاورند چنین فسادهایی رخ نخواهد داد. چه کسی حکم خاوری را زد؟ وزیر اقتصاد. چه کسی رزومه اش را تایید کرد؟ رئیس بانک مرکزی. چه کسی تاییدش کرد؟ رئیس جمهور»
وی گفت:« مگر در زیارت عاشورا نداریم که کسانی که در این قصه دخالت دارند را لعنت می کنیم. در اقتصاد هم همین است. شما آن ها را گرفتید، پس این ها چه می شوند؟ بعد این ها تازه افتخار هم می کنند زمانی که ما بودیم گل و بلبل بود. بزرگترین اختلاس ها و بزرگترین فسادها در زمان احمدی نژاد و در زمان همان وزیر اقتصاد اتفاق افتاد. چرا؟»

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها