کد خبر: ۳۰۴۶۲۷
زمان انتشار: ۱۱:۵۲     ۲۴ اسفند ۱۳۹۳
سرمربی سابق پرسپولیس گفت: «بهرام رادان هم همیشه نسبت به من لطف دارد و امیدوارم که بتوانم در مورد بچه هایی که دچار سوختگی شده اند هم کاری انجام دهیم.»

به گزارش پایگاه 598 به نقل از اسپورت تی وی، علی دایی در خصوص پرسپولیس شرایط خود و انتخابش به عنوان سفیر حمایت از بیماران مبتلا به HIV4 صحبت هایی مطرح کرد که در ادامه می خوانید:

 

* بعد از اینکه به عنوان سفیر صلح ودوستی انتخاب شدید، حالا سفیر حمایت از مبتلایان به HIV4 هستید.

- این برای من یک افتخار بزرگ بود و خیلی خوشحال هستم که حالا جزئی از این خانواده محسوب می شوم. البته قبل از اینها هم من با این انجمن همکاری می کردم ولی حالا ماجرا فرق می کند و احساس می کنم که مسئولیتم از این انجمن بیشتر شده است.

 

* حضور شما در این مراسم باعث دلگرمی این بچه هاست.

- بچه هایی که اینجا هستند هیچ گناهی ندارند. آنها از پدر و مادرانی متولد شده اند که مبتلا بوده اند. این بچه ها بدون اینکه گناهی داشته باشند با این بیماری به دنیا می آیند و عمر کوتاهی هم دارند. به نظر من کسی حق ندارد که با آنها بد رفتاری کند و یا حق آنها را پایمال کند. آنها باید حق خودشان را در زندگی داشته باشند. آنها آنقدر معصوم و بی خطر هستند که هرکس بخواهد رفتار نامناسبی را با این بچه ها انجام دهد، فردا باید جواب بدهد.

 

* چندی پیش هم شما به همراه خانم بهنوش بختیاری در مرکز نگهداری از این بچه ها حاضر شدید.

- بله... توی همان مراسم بود که من همراه آنها بودم و حتی از آب و غذای آنها خوردم تا نشان دهم که این بچه ها هیچ مشکلی ندارند. اما متاسفانه پس از این مراسم و برنامه ای که پخش شد اتفاق های تلخی افتاد.

 

* چه اتفاق هایی؟

- بچه ای که تا آن روز درس می خواند و مدرسه می رفت را اخراج کردند! پدری که آمد و در مورد نحوه ابتلایش صحبت کرد را از کار بیکار کردند! وقتی چنین برخوردهایی انجام می شود، طرف دیگر در مورد مشکلش صحبتی نمی کند و از همین جاست که وضعیت بدتر می شود. شک نکنید که اگر آموزش کافی و درست به مردم داده شود و مردم نحوه برخورد با این افراد را بدانند، کوچک ترین مشکلی به وجود نمی آید و این جور اتفاق ها نمی افتد. به هر حال من بابت آن اتفاقی که برای بعضی از مبتلایان افتاد متاسفم و امیدوارم که مردم هم در راه از بین بردن این بیماری همراه بقیه باشند.

 

* در این مراسم صحبت های جالبی رد و بدل شد و حتی شنیدیم که هدف انجمن از بین بردن ایدز در ایران تا سال 2030 است.

- خب، این خبر خوبی است و من امیدوارم که با کمک مردم و آموزش درست این اتفاق بیفتد. ما هم اگر زنده باشیم و لایق باشیم در خدمت مردم هستیم تا انشاء الله این بیماری ریشه کن شود.

 

* تشکر این بچه ها و همراهی آنها به اندازه گلزنی هایتان در فوتبال شما را شاد کرد؟

- حرف زدن در مورد یکسری چیزها و بیان کردن یکسری جملات کلیشه ای هستند ولی بعضی وقت ها هیچ کلمه و جمله ای باقی نمی ماند تا حس و حال انسان را بیان کند. شاید باورتان نشود ولی تنها خوشحالی امروز من این است که می بینم با آن گلزنی ها توانسته ام دل این بچه ها یا آدم هایی شبیه اینها را شاد کنم.

 

* این روزها علی دایی یا در مراسم خیرخواهانه است یا همراه دخترش "نورا"!

- (خنده) نورا که نفس من است... وقتی این مسائل پیش می آید، بیشتر متوجه لطف خدا می شوم و روزی هزار بار او را شکر می کنم.

 

* نمی خواهید در مورد فوتبال صحبت کنید؟

- قرارمان این نبود که در مورد فوتبال صحبت کنیم!

 

* اما مگر می شود علی دایی را دید و با او در مورد فوتبال و پرسپولیس صحبت نکرد؟

- اگر شما روی قول تان بمانید و در مورد فوتبال حرف نزنید، می شود (خنده)!

 

* بازی های پرسپولیس را دنبال می کنید؟

- من پرسپولیس را همیشه دوست دارم و پرسپولیس را تیم خودم می دانم. هواداران پرسپولیس همیشه نسبت به من لطف دارند و جا دارد که از همین جا از همه آنان تشکر کنم. اینکه بگویم بی خیال فوتبال شده ام و بی خبر هستم، درست نیست ولی هر وقت که زمان داشته باشم سری به فوتبال می زنم و اخبار و بازی ها را دنبال می کنم.

 

* مثل اینکه حسابی از فوتبال خسته شده اید؟

- من از فوتبال خسته نشده ام... فوتبال یک ورزش خوب و نشاط آور است که همیشه آن را دوست دارم ولی مسائل واتفاق هایی که در فوتبال پیش می آید آنقدر خسته کننده و ناخوشایند است که بعضی وقت ها آدم ترجیح می دهد بی خیال فوتبال شود.

 

* شنیدم که بهرام رادان را دعوت کرده اید تا در یک کار خیرخواهانه شرکت کنید.

- آنطور که دوستان مشترک ما گفته اند، قرار است که این کار بعد از عید انجام شود. بهرام رادان هم همیشه نسبت به من لطف دارد و امیدوارم که بتوانم در آن قضیه هم کاری انجام دهیم.

 

* برای تعطیلات عید تهران هستید؟

- نه، به مسافرت می روم تا برای مدتی از تهران و شلوغی هایش دور باشم.

 

* در آستانه سال جدید چه صحبتی برای مردم دارید؟

- پیشاپیش سال جدید را تبریک می گویم و از صمیم قلب آرزو می کنم که بعضی از بیماری ها مثل سرطان، ایدز و ... ریشه کن شود. واقعا وقتی آدم یکسری از این بیماران و این بچه ها را می بیند، دلش ریش می شود. از خدا می خواهم که داد این بچه های بی گناه برسد و امیدوارم که مردم هم با آگاهی کامل به این افراد کمک کنند. از خدا می خواهم که همه مردم خوب کشورم سالم و سلامت باشند و انشاءالله سال 94 سالی پر از خیر و برکت برای همه ایرانیان باشد. راستی در مورد بچه هایی که دچار سوختگی شده اند و دعوت بهرام رادان چیز خاصی ننویس چون دوست ندارم تا وقتی چیز قطعی نشده، خبری منتشر شود... اول باید با بچه هایی که این برنامه را چیده اند و بهرام رادان هماهنگ شویم.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها