کد خبر: ۳۰۴۸۰۱
زمان انتشار: ۰۸:۵۶     ۲۵ اسفند ۱۳۹۳
به گزارش پایگاه 598 به نقل از ايرنا/ سخنگوي سازمان زندان هاي زيمبابوه روز يکشنبه گفت که با مرگ 2 زنداني در بيمارستان، شمار کشته شدگان در شورش در يک بازداشتگاه اين کشور به 3 تن رسيد.

به گزارش خبرگزاري رويترز از حراره، اليزابت باندا - کاريندا افزود که 2 زنداني ديگر نيز که در بيمارستان بستري شده بودند، روز شنبه جان سپردند.

وي بدون اشاره به علت مرگ اين زندانيان، گفت که اين افراد به اتهاماتي از جمله تجاوز جنسي و سرقت مسلحانه به تحمل حبس از 27 تا 45 سال محکوم شده بودند.

وي در گفت وگو با رويترز با تکذيب گزارش ها درباره کشته شدن آنها بر اثر اصابت گلوله، گفت که در انتظار نتايج کالبد شکافي براي تعيين علت مرگ آنها هستيم.

به نوشته هفته نامه ساندي ميل نزديک به دولت زيمبابوه به نقل از منابع ناشناس، اين 3 زنداني در پي رفتن به پشت بام زندان و دسترسي به يک برج امنيتي، هدف گلوله قرار گرفته و جان خود را از دست دادند.

نگهبانان بازداشتگاه فوق امنيتي چيکوروبي براي تسلط بر اوضاع، تيراندازي هوايي کرده و سپس از نيروهاي پليس ضد شورش درخواست کمک کردند که آنان براي فرونشاندن اعتراض هاي خشونت بار زندانيان، گاز اشک آور شليک کردند.

يک مقام بلندپايه وزارت دادگستري زيمبابوه سال گذشته (2014) به مجلس اين کشور گفت که زندانيان اين کشور واقع در جنوب قاره آفريقا به علت کمبود بودجه اختصاص داده شده از سوي دولت، دچار کمبود مواد غذايي هستند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها