کد خبر: ۳۰۵۳۶
زمان انتشار: ۰۱:۲۸     ۲۴ آذر ۱۳۹۰

سردارسرتيپ غلامرضا جلالي، رئيس سازمان پدافند غيرعامل با تاکيد بر اين که هم  اکنون آسيب پذيري ما در حوزه هسته اي به حداقل رسيده است، تصريح کرد: اگر شرايط ايجاب کند مراکز غني سازي اورانيوم را به جاهاي امن تر منتقل مي کنيم.

رئيس سازمان پدافند غيرعامل با بيان اين که بخشي از اقدامات اين سازمان دفاعي است، اظهار کرد: اگر آمريکايي ها و اسرائيلي ها مي توانستند به تاسيسات هسته اي ما حمله کنند قطعا تاکنون اين کار را انجام داده بودند.

مشروح اين گزارش در پي مي آيد.

سردار جلالي: اگر آمريکايي ها مي توانستند قطعا به تاسيسات هسته اي ايران حمله مي کردند

خبرگزاري مهر گزارش داد: رئيس سازمان پدافند غيرعامل با بيان اين که آسيب پذيري ما هم اکنون در حوزه هسته‌اي به حداقل رسيده است، گفت: اگر شرايط ايجاب کند مراکز غني سازي اورانيوم را به جاهاي امن تر منتقل مي کنيم.

سردار سرتيپ غلامرضا جلالي درباره ايمني تاسيسات هسته اي جمهوري اسلامي ايران، اظهار داشت: با ايمن سازي‌هايي که در سطوح مختلف مانند ايمن سازي زيرساخت ها، ايمن سازي سايبري و همچنين تفکيک حوزه‌هاي خطر از يکديگر انجام شده است به نوعي به يک بازدارندگي دست يافته ايم.

وي با تاکيد بر اين که بخشي از اقدامات سازمان پدافند غيرعامل اقدامات دفاعي است، گفت: اگر آمريکايي ها و اسرائيلي ها مي توانستند به تاسيسات هسته اي ما حمله کنند و به آن ضربه بزنند قطعا تاکنون اين کار را انجام داده بودند.

رئيس سازمان پدافند غيرعامل با بيان اين که آسيب پذيري ما هم اکنون در حوزه هسته اي به حداقل رسيده است، گفت: البته اگر شرايط ايجاب کند مراکز غني سازي اورانيوم را به جاهاي امن تر منتقل مي کنيم.

وي همچنين در مورد ايمني نيروگاه اتمي بوشهر گفت: يکي از مواردي که مي تواند امنيت نيروگاه اتمي بوشهر را تامين کند پروتکل ها و قوانين بين المللي است که منع حمله به اين نوع مراکز را در بر مي گيرد.

اقدامات سازمان پدافند غيرعامل در مواجهه با سومين ويروس جاسوسي

رئيس سازمان پدافند غيرعامل درباره اقدامات سازمان پدافند غيرعامل براي کشف، شناسايي و مقابله با سومين ويروس جاسوسي رايانه اي پس از "استاکس نت" و "استارس" که موسوم به "دوکو" است، گفت: در بدو امر گزارش اوليه ويروس جاسوسي "دوکو" را از شرکت "سيمانتک" که يک شرکت آنتي ويروسي است دريافت کرديم و بعد از آن که جستجوي اوليه انجام داديم متوجه شديم که خوشبختانه اين ويروس در سيستم نرم افزاري دستگاه هاي اجرايي کشور منتشر نشده است.

وي اضافه کرد: پس از آن با انجام نمونه برداري از اين ويروس جاسوسي رايانه اي موفق به ساخت آنتي ويروس آن شديم که اين آنتي ويروس را در اختيار افراد ذي ربط قرار داديم تا با اين ويروس مقابله کنند و به پاکسازي مراکز آلوده بپردازند.

کوثري: در بررسي بودجه ۹۱ اعتبارات بيشتري به سازمان پدافند غيرعامل اختصاص مي يابد

در همين حال نايب رئيس کميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس شوراي اسلامي در گفت وگو با خراسان اعلام کرد که اين کميسيون قصد دارد در بررسي لايحه بودجه سال ۱۳۹۱، اعتبارات بيشتري را به سازمان پدافند غيرعامل اختصاص دهد. اسماعيل کوثري، نماينده تهران افزود: کميسيون امنيت ملي مجلس تا کنون در جلسات متعددي با رئيس و معاونان سازمان پدافند غيرعامل، اقدامات اين سازمان را بررسي کرده است. نايب رئيس کميسيون امنيت ملي مجلس تأکيد کرد: با توجه به گزارش هايي که ارائه شده است اقدامات زيربنايي بسيار خوبي در زمينه پدافند غيرعامل انجام شده، منتهاي مراتب اين اقدام ها طبعا در حد اعتبارات تخصيص داده شده بوده و به همين دليل کميسيون امنيت ملي مجلس قصد دارد در بررسي لايحه بودجه سال ۱۳۹۱ اعتبارات بيشتري را به سازمان پدافند غيرعامل اختصاص دهد. کوثري بيان کرد: فعاليت ها و اقدامات سازمان پدافند غيرعامل در حفاظت از تأسيسات حساس کشور همچون تأسيسات هسته اي تا کنون بسيار ارزنده و مطلوب بوده است.

مهمانپرست: در فضاي جنگي امکان دارد عکس العمل هايي نيز اعلام شود

از سوي ديگر به گزارش ايسنا، سخنگوي وزارت خارجه با بيان اين که تهديدها عليه جمهوري اسلامي ايران صرفا جنگ رواني است، تاکيد کرد: آمريکا و رژيم صهيونيستي با تهديدهاي مختلف براي جنگي کردن فضاي منطقه تلاش مي‌کنند.رامين مهمان‌پرست در پاسخ به اين پرسش که آيا جمهوري اسلامي ايران توانايي بستن تنگه هرمز به عنوان اهرم بازدارنده در برابر تهديد‌ها عليه ايران را دارد، گفت: جمهوري اسلامي ايران بار‌ها اعلام کرده است که بحث بستن تنگه هرمز در دستور کار قرارندارد، زيرا بر اين باور است که ثبات و آرامش بايد در منطقه برقرار باشد و همه کشورهاي منطقه در سايه امنيت و آرامش براي پيشرفت و توسعه تلاش کنند.وي گفت: زماني که آمريکا و رژيم صهيونيستي تهديدهاي مختلفي را مطرح مي‌کنند، در واقع، براي ايجاد فضاي جنگي در منطقه تلاش مي‌کنند که البته در چنين فضايي امکان دارد عکس‌العمل‌هايي نيز اعلام شود. مهمان‌پرست، که با شبکه خبري «العالم» گفت‌وگو مي‌کرد با بيان اينکه امکان دارد آن‌ها به صورت غيرمنطقي و غيرعاقلانه برخي اقدامات نظامي در دستور کار خود قرار دهند، تصريح کرد: اگر فضاي منطقه جنگي شود، در آن صورت همه چيز جنگي خواهد شد.

نظر برخي نمايندگان مجلس موضع رسمي ايران نيست

وي درباره مواضع جمهوري اسلامي ايران درباره تهديد‌ها و تحولات بين‌المللي گفت: برخي افراد که در کشور مسئوليت رسمي سياسي ندارند ممکن است در قالب نماينده مجلس و نماينده بخشي از مردم، نظرات شخصي خود را ابراز کنند، اما مواضع رسمي ايران از طريق مقامات رسمي و سياسي اعلام مي‌شود.

بررسي سوءتفاهم ها يکي از مسائل مورد گفت وگو در سفر مصلحي به رياض است

سخنگوي وزارت خارجه درباره سفر حيدر مصلحي، وزير اطلاعات کشورمان به عربستان سعودي نيز گفت: وضعيت منطقه ايجاب مي‌کند که کشورهاي موثر با يکديگر رايزني و تبادل‌نظر کنند. يکي از موضوع‌هايي که هم‌اکنون در منطقه فوق‌العاده حائز اهميت است مسائل امنيتي است. طرح‌ها و توطئه‌هايي در حال شکل‌گيري است تا ارتباط و همکاري‌هاي کشورهاي منطقه را به خطر بيندازد.وي تصريح کرد: حتما يکي از مسائل مورد گفت‌وگو در اين سفر بررسي سوء‌تفاهم‌هايي است که مطرح شده است. آمريکا اتهام‌هايي عليه جمهوري اسلامي ايران مطرح کرده است که بايد با مذاکرات صريح و روشن، بي‌پايه و بي‌اساس بودن چنين اتهام‌هايي روشن شود تا سوء‌ظن‌ها برطرف و مشخص شود که پشت‌ پرده اين گونه سناريو‌ها چه اهدافي نهفته است؛ زيرا چنين سناريوهايي امنيت و منافع هر 2 کشور ايران و عربستان و نيز منطقه را هدف قرار داده است.مهمان‌پرست با اشاره به طرح برخي سناريو‌ها عليه ايران و کشورهاي منطقه از سوي دشمنان اسلام تاکيد کرد: طرح چنين سناريوهايي تامين‌کننده منافع رژيم صهيونيستي است و بايد با درايت کافي و کامل درباره اين گونه اتهام‌ها و توطئه‌ها اقدام مناسبي در پيش گرفته شود.

نماينده روسيه در اروپا : حمله به ايران پيامدهاي فاجعه‌باري براي تمام منطقه خواهد داشت

در همين زمينه، نماينده دائم روسيه در اتحاديه اروپا معتقد است حمله آمريکا يا اسرائيل به ايران رويداد فاجعه باري براي منطقه خواهد بود.به گزارش ايسنا به نقل از خبرگزاري نووستي ولاديمير چيزوف، نماينده دايم روسيه در اتحاديه اروپا افزود: چنين اقدامي نه فقط براي منطقه بلکه در عرصه گسترده تري نيز پيامدهاي فاجعه باري را به بار خواهد آورد.

سروري: نيروهاي مسلح کشور به زودي در تنگه هرمز رزمايش دريايي برگزار مي‌کنند

رييس کميته امنيت داخلي مجلس تاکيد کرد: جمهوري اسلامي ايران نمي‌تواند در برابر تهديدات دست بسته سکوت کند و اگر دشمنان بخواهند تهديدات عليه ايران را عملي کنند يقينا ما نيز از ظرفيت‌هاي خود استفاده خواهيم کرد که تنگه هرمز يکي از اين ظرفيت‌هاست.به گزارش ايسنا، پرويز سروري در جمع خبرنگاران با بيان اين‌که نيروهاي مسلح به زودي در تنگه هرمز رزمايش دريايي برگزار خواهند کرد، گفت: اين اقدام يکي از پاسخ‌هاي جمهوري اسلامي ايران به تهديدات خارجي است. وي افزود:‌ نيروهاي مسلح کشور براي انجام رزمايش در حال برنامه‌ريزي هستند، ‌اين رزمايش دريايي براي دفاع از آرامش و امنيت کشور و پاسخي به تهديدات نفتي دشمنان خواهد بود.

منبع: خراسان

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها