کد خبر: ۳۰۷۰۳۶
زمان انتشار: ۱۱:۲۲     ۱۶ فروردين ۱۳۹۴
به گزارش پایگاه 598 به نقل از ايسنا، جواد مزدآبادي - کارگردان - ديدگاهش درباره سريال‌ها و برنامه‌هاي نوروزي امسال را مثبت ارزيابي کرد و در عين حال نکاتي را به عنوان نقاط ضعف برنامه‌ها و سريال‌هاي نوروزي بيان کرد.
وي سريال «در حاشيه»ي مهران مديري را طنزي جذاب دانست و گفت: مهران مديري از جمله کارگرداناني است که کارش را بلد است و فعلا تمام شدني نيست.

مزدآبادي خاطرنشان کرد: مهران مديري بعد از سال‌ها به تلويزيون آمد و خوشبختانه مثل هميشه کارش نمک خاصي دارد و به نظرم مخاطب خودش را جذب کرده است؛ چراکه مردم معمولا کارهاي مهران مديري را دوست دارند و به نظرم وي به عنوان کارگردان و بازيگر فعلا تمام‌شدني نيست.

اين کارگردان در ادامه اظهار کرد: خلاء کارهاي طنز در تلويزيون کاملا حس مي‌شود. بالاخره مردم با وجود مشکلات شخصي‌اي که دارند دلشان مي‌خواهند در اوقات فراغتشان کمي بخندند. به نظرم مردم بايد هر شب از ديدن کارهاي طنز در تلويزيون لذت ببرند و نبايد سريال‌هاي خوب طنز فقط مختص نوروز و ماه رمضان باشد.

«فوق سري» نسبت به کارهاي قبلي فخيم‌زاده افت داشت

او درباره سريال پليسي «فوق سري» نيز بيان کرد: سريال مهدي فخيم‌زاده خوب بود و فضاي متفاوتي داشت‌. همچنين در عين حال قصه خوبي هم داشت ولي «فوق سري» در قياس با کارهاي قبلي آقاي فخيم‌زاده کمي افت داشت ولي در کل قصه‌ي عامه‌پسندي داشت. يکي ديگر از نقاط ضعف سريال «فوق سري» اين بود که در آن عجله ديده مي‌شد و در جاهايي از داستان، قدرت کارهاي آقاي فخيم‌زاده را نداشت.

مزدآبادي در بخشي ديگر از گفت‌وگوي خود به برنامه «کلاه قرمزي» اشاره کرد و گفت: «کلاه قرمزي» هم مثل هر سال بود و تنها نقدي که به عنوان مخاطب اين برنامه دارم اين است که کلاه قرمزي ديگر براي بچه‌ها نيست و بزرگترها صاحب آن شده‌اند؛ در حالي که به نظرم آقاي طهماسب و ساير دوستان بايد تلاش کنند کلاه قرمزي و ساير عروسک‌ها را کمي به طرف بچه‌ها ببرند. به نظرم نوع شوخي‌ها و ساير آيتم‌هاي کلاه قرمزي بيشتر مخاطب بزرگسال را به خود جذب مي‌کند و گويا جنس کلي کار براي بزرگسالان نوشته شده است و بيشتر بچه‌هاي قديم با کلاه قرمزي ارتباط برقرار مي‌کنند.

وي سپس مسابقه «فرمانده» محصول شبکه افق را کاري نو و جذاب دانست و بيان کرد: يکي از برنامه‌هاي نوروزي امسال که شخصا آن را دوست داشتم، مسابقه «فرمانده» بود که از شبکه افق در ايام نوروز پخش مي‌شد و نظرم را خيلي به خود جلب کرد؛ چراکه به نظرم مسابقه نو و جذابي بود که با کيفيت ساخته شده بود. جاي چنين مسابق‌اي واقعا در تلويزيون خالي بود.

عنصر خلاقيت در برنامه‌هاي نوروز کم شده

اين کارگردان تلويزيون همچنين درباره‌ي ويژه برنامه نوروزي «بهار نارنج» احسان عليخاني اظهار کرد: برنامه امسال احسان عليخاني هم مثل سال‌هاي گذشته بود ولي مثل هميشه شيک و تر و تميز بود و مهمان‌هاي خوبي دعوت کرده بود اما به نوعي کليشه سال‌هاي گذشته بود. در برنامه‌هاي نوروز تلويزيون باب شده که هنرمندان و ورزشکاران را به برنامه‌ها دعوت کنند و اصلا اتفاق عجيب و غريبي در آنها نمي‌افتد. متاسفانه عنصر خلاقيت و نوآوري در برنامه‌هاي نوروز کم شده است و برنامه‌ها بيشتر در مسير کليشه حرکت مي‌کنند.

او در بخشي ديگر از گفته‌هاي خود به کمرنگ بودن طنز در برنامه‌ها و سريال‌هاي نوروزي امسال اشاره کرد و يادآور شد: لزوما کار طنز در نوروز ملاک نيست؛ چراکه مخاطب دوست دارد کار نو و جذاب ببيند؛ اين در حالي است که جنس شوخي در اکثر کارهاي طنز به کليشه تبديل شده و بيشتر شبيه کارهاي سابق شده است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها