کد خبر: ۳۱۳۲۲۳
زمان انتشار: ۱۳:۲۸     ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۴
تابناک/ روزنامه همشهري در گزارشي از اجلاس AFC در بحرين مي‌نويسد:«سلام عليکم...» نيمي از جمعيت با صداي بلند سلام اورا پاسخ گفتند.پيرمرد انگار نه انگار که در هشتادمين سال زندگي اش است. با حرارت بيش از هرکسي سخن گفت. از فوتبال آسيا و دستاوردهاي بزرگش. از انسجام و همدلي که در ميان اعضا وجود دارد و از تک تک اعضاي هيأت رئيسه AFC به اسم و رسم تشکر کرد. از کنفوسيوس گفت که با وحدت عمل است که مي توان موفق شد. او حالا رئيس فيفا نبود و ديگر در قامت يک فيلسوف فرو رفته بود اما در پس همه اينها يک چيز وجود داشت و آن حسن قدرداني از فوتبال آسيا در انتخابات پيش روي فيفا؛جايي که بلاتر در برابر اروپا، آسيا، آفريقا و آمريکاي جنوبي را به عنوان حامي در کنار خود دارد.کنگره بيست و ششم کنفدراسيون فوتبال آسيا در حالي در منامه بحرين برگزار شد که نهاد تصميم گير فوتبال قاره کهن چهره جديدي به خود گرفت. اندک ياران بن همام، رئيس سابق که با اتهام فساد از فوتبال براي هميشه بيرون شد در اين انتخابات قلع و قمع شدند و همه کشورهاي مهم فوتبال آسيا توانستند کرسي هاي اصلي را به خود اختصاص دهند. ايران نيز بار ديگر به جايگاه خود در بالاي ميز تصميم گيري فوتبال آسيا نشست. علي کفاشيان، رئيس فدراسيون فوتبال ايران رسما به عنوان نايب رئيس AFC از سوي مجمع انتخاب شد. کفاشيان به همراه اسدي دبيرکل و جمالي مسئول بين الملل فدراسيون فوتبال روزهاي شلوغي را در بحرين سپري کردند.
از ديدار با روساي فدراسيون هاي ورزشي تا جلسه ميزباني ايران براي بازيهاي 3کشور افغانستان، عراق و سوريه که به دليل مسائل امنيتي در شهرهاي مختلف کشور مسابقات خود را برگزار مي کنند. اين مي تواند دستاورد مهمي براي فوتبال ايران باشد چه آنکه ايران از نظر منطقه اي يکي از کشورهايي خواهد بود که ميتواند ميزباني مسابقات را برعهده گيرد. سيد عليرضا آقازاده دبيرفدراسيون فوتبال افغانستان که يکي از کساني بود که ابتکار برگزاري اين بازيها را در ايران پيگيري مي کرد به همشهري گفت :« تجربه بازيهاي انتخابي المپيک در تهران براي تيم ملي افغانستان بسيار ارزشمند بود؛ ضمن اينکه همه از حضور اين همه تماشاگر افغاني در بازي تيم ملي ايران و افغانستان حيرت زده شدند. اميدواريم با نهايي شدن اين بازيها در روز بازي ژاپن و افغانستان 100هزار نفر از هموطنان ما در ورزشگاه آزادي حضور داشته باشند. در مشهد نيز 2مسابقه برگزار ميکنيم.»
5سهميه جام جهاني براي آسيا
يکي از ديدارهاي ارزشمندي که در منامه بحرين صورت گرفت، ديدار کفاشيان و شيخ احمد بن فهد بود که در اين انتخابات عضو هيأت اجرايي فيفا از غرب آسيا شد. شيخ احمد سالهاست که از حاميان ورزش ايران است. او در شوراي المپيک آسيا بارها برخي از مشکلاتي مثل تعليق فدراسيون فوتبال در سال 2006در دوحه و تعليق فدراسيونهاي ورزشي بعد از المپيک لندن را حل کرده است. در انتخابات اخير نيز ابتکار عمل او در تاسيس منطقه مرکزي آسيا يکي از دلايل اصلي نايب رئيسي ايران در AFC بود.
در اين ديدار شيخ احمد به کفاشيان گفت که در فيفا به دنبال اين است تا بتواند 4و نيم سهميه آسيا را براي جام جهاني 5سهميه کند. اين مي تواند راه رفتن ايران و قدرتهاي بزرگ فوتبال آسيا به جام جهاني را آسان تر از گذشته کند. از سوي ديگر کفاشيان با شيخ سلمان رئيس AFC نيز ديدار کرد. شيخ سلمان از فرهنگ بالاي ايران و زيبايي هاي کشورمان گفت و اينکه ايران مي تواند الگوي مناسبي براي توسعه فوتبال آسيا باشد. رئيس فوتبال ايران در اين ديدار خواستار حضور در کميته هاي AFC شد که شيخ سلمان قول داد اين مسئله تحقق پيدا کند. او خطاب به کفاشيان گفت: «شما ديگر نايب رئيس AFC هستيد و قطعا سهم فوتبال بزرگ ايران در آسيا تأمين خواهد شد.»فوتبال ايران بعد از 37سال و بيش از هر زمان ديگري پستي مهم را در کنفدراسيون فوتبال آسيا در اختيار دارد که هميشه به عنوان يکي از موانع پيشرفت فوتبال کشور از آن نام برده مي شده است حالا اما، سؤال جدي اينجاست که نايب رئيسي در AFC چقدر ميتواند به ترميم جايگاه ايران در فوتبال آسيا کمک کند؟

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها