کد خبر: ۳۱۴۸۶
زمان انتشار: ۱۰:۳۸     ۳۰ آذر ۱۳۹۰
قائم مقام معاونت پژوهشی موسسه امام خمینی (ره) گفت: آئین شیطان‌پرستی در کشور از طریق موسیقی‌های این گروه نوظهور از جمله موسیقی‌های سبک متال تبلغ و ترویج می‌شود.
به گزارش 598 به نقل از خبرگزاری فارس، محمد جعفری هرندی شامگاه سه‌شنبه در کارگاه شیطان‌پرستی در زنجان اظهار داشت: با توجه به نفوذ گسترده شیطان‌پرستی در جهان ورود این جریان به کشور نیز به صورت جسته و گریخته گزارش می‌شود.
وی با اشاره به اینکه آشنایی با این جریان کاذب و نوظهور در راستای پیشگیری از فریب‌خوردگی جوانان از اهمیت بالایی برخوردار است، خاطر نشان کرد: این جریان باید آسیب‌شناسی شود تا مردم نسبت به آن خود را بیمه کنند.
قائم مقام معاونت پژوهشی موسسه امام خمینی (ره) با بیان اینکه گوش دادن به آهنگ‌های تند و خشونت آمیز از ویژگی‌ها و شاخصه‌های شیطان‌پرستی است، اضافه کرد: با توجه به اهداف این گروه در ترویج اندیشه‌های خود، موسیقی را بهترین و موثرترین شیوه در ترویج شیطان‌پرستی می‌دانند.
وی به گروه موسیقی مرلین نلسون اشاره کرد و گفت: این گروه در راستای ترویج اندیشه‌های شیطان‌پرستی از طریق موسیقی بسیار موفق عمل کرده است.
جعفری هرندی با بیان اینکه توهین به مقدسات مردم و مذاهب را در اشعار و اعمال شیطان‌پرستان به وضوح می‌توان دید، ادامه داد: از جمله دلایل استفاده از موسیقی در تبلیغ اندیشه‌های این گروه جذابیت موسیقی، ارزان و قابل دسترس بودن آن و عدم حساسیت نسبت به موسیقی است.
وی با تاکید بر اینکه موسیقی متال در ایران نفوذ فراوانی در میان جوانان حتی دانشجویان دارد، تصریح کرد: گروه‌های فعال در این سبک موسیقی در برخی از دانشگاه‌های کشور از جمله دانشگاه تهران، شهید بهشتی و فردوسی کنسرت‌های مختلفی را با مضامین شیطان‌پرستی اجرا کرده‌اند.
قائم مقام معاونت پژوهشی موسسه امام خمینی (ره) با بیان اینکه موسیقی متال یک موسیقی ضد ارزشی محسوب می‌‌شود، افزود: سبک موسیقی و ریتم تند آن در راستای جهت‌دهی افکار جوانان به سمت بی‌رحمی و تجاوزات جنسی عمل می‌کند.
وی با ابراز تاسف از اینکه در حال حاضر کتاب‌های متعددی از شیطان پرستان به زبان فارسی ترجمه شده است، خاطر نشان کرد: بسیاری از این کتاب‌‌ها با عنوان شعر مجوز گرفته و به چاپ رسیده‌اند.
جعفری هرندی با اشاره به اینکه قهرمان شیطان‌پرستی در کشور شخصی به نام "بارزام" شناخته شده است، ادامه داد: این فرد تاکنون چند کلیسا را آتش زده و افراد زیادی را به قتل رسانده است که در عین حال مورد پسند جوانان است.
وی با تاکید بر اینکه منشا پیدایش شیطان پرستی یهودیت است، اضافه کرد: شیطان در جهان اسلام نیز به نحوی توسط گروه‌هایی چون یزدیان، صوفیان و اهل حق تقدیس شده است.
قائم مقام معاونت پژوهشی موسسه امام خمینی (ره) با بیان اینکه صوفیان به عنوان بزرگ‌ترین عرفای اسلام عدم سجده شیطان به حضرت آدم (ع) را اوج عبودیت و بندگی شیطان نسبت به خداوند می‌دانند، یادآور شد: از نظر این گروه شیطان از مقام عالی توحید برخوردار است که مورد عذاب الهی قرار نمی‌گیرد.
وی گفت: یزیدیان و اهل حق نیز برای شیطان احترام و قداست خاصی قائل هستند و برخی از این گروه به شیطان‌پرستی معروف هستند.
جعفری هرندی با بیان اینکه شیطان‌پرستی در غرب سه دوره دینی، گوتیک و فلسفی را سپری کرده است، ادامه داد: آنتوان لاوی تحت تاثیر فیلسوفانی چون نیچه، چارلز و داروین شیطان‌پرستی فلسفی را در جهان بنیان گذاشت.
وی با اشاره به اینکه لاوی در سال 1966 کلیسای شیطان‌پرستی را تاسیس کرده است، تصریح کرد: وی خود را کاهن اعظم این فرقه خواند و با چاپ کتاب انجیل شیطانی در سال 1969 به اظهار تعالیم کلیسای شیطان پرداخت.
قائم مقام معاونت پژوهشی موسسه امام خمینی (ره) افزود: لاوی آیین پرستش، رسوم و تشریفات دینی مورد نظر در شیطان‌پرستی را نوشت که در نوشته‌های خود به مراسم عشاء تاریک (مراسمی ویژه یهودیت) نیز اشاره کرده است.
وی با بیان اینکه شیطان‌پرستی فلسفی دو ریشه اساسی دارد، اظهار داشت: دیدگاه یهودیان و مسیحیان عهد عتیق و مبانی انسان‌شناختی، فلسفی و ارزش‌شناختی غرب در سده‌های اخیر منشا و ریشه اساسی شیطان‌پرستی محسوب می‌شود.
جعفری هرندی با تاکید بر اینکه رفتار و اخلاق نیچه با این دیدگاه که انسان خلق‌ و خوی حیوانی داشته و گرایش به شیطان‌پرستی دارد بر روی لاوی تاثیر زیادی گذاشته است، بیان داشت: شیطان‌پرستی مدرن تحقق عریان مبانی فلسفی، دینی و اخلاقی انسان‌شناختی غرب است.
وی دست ‌و دلبازی، زندگی دنیوی، دانش معصوم و بدون ریا، محبت به افراد لایق، انتقام و خونخواهی، مسئولیت‌پذیری و ... را به عنوان قواعد نه‌گانه شیطان‌پرستی دانست و افزود: حماقت، ادعا و تظاهر، نفس‌گرایی، خود را فریب دادن، پیروی از رسوم و عقاید دیگران، روشن بینی ناکافی، فراموش کردن ارتودوکسی گذشته، غرور و افتخار بی‌حاصل و کمبود حسنات را نیز از گناهان نه گانه این گروه برشمرد.
قائم مقام معاونت پژوهشی موسسه امام خمینی (ره) با بیان اینکه در اصول و مبانی نظری شیطان‌پرستی به مرگ خدا اشاره شده است، اظهار داشت: سرودن شعر علیه خدا، بی‌هدفی و قائل بودن به اتفاق در عالم و عدم خدا از افکار و اندیشه‌های این گروه محسوب می‌شود.
وی با تاکید بر اینکه برخی از شیطان‌پرستان وجود خود شیطان را نیز انکار می‌کنند، ادامه داد: از نظر این گروه، شیطان پرستی به معنی میل به تاریکی و زشتی است.
جعفری هرندی اظهار داشت: شیطان نامی برای گرایش‌های درونی انسان محسوب می‌شود و از نظر شیطان‌پرستان انسان برترین موجود در جهان است که خود‌پرستی و عدم التزام به هر گونه قانون و مقررات از ویژگی این گروه و اعضای آن محسوب می‌شود.
وی انکار معاد و جهان پس از مرگ را از ویژگی‌های شاخص شیطان‌پرستان عنوان کرد و گفت: این گروه زندگی دنیوی را اساس خوشبختی می‌دانند.
قائم مقام معاونت پژوهشی موسسه امام خمینی (ره) تاریک دیدن جهان، ریختن خون در مراسم به ویژه خون دختران کوچک یا خودشان و خوردن آن، لذت‌گرایی و ... را از شاخصه‌های این گروه برشمرد و گفت: توهین به مقدسات ادیان مختلف و پاره کردن کتاب‌ها نیز از دیگر آموزه‌ها و ویژگی‌های این گروه عنوان شده است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها