کد خبر: ۳۱۵۰۱۲
زمان انتشار: ۱۱:۰۸     ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۴
نامه نيوز/ پرتقال از جمله ميوه هاي محبوب است که علاوه بر تاثيرات مثبت بر سلامتي، در زندگي روزمره اثرات شگفت انگيزي ديگري نيز دارد.
در اينجابه برخي از ويژگي هاي پوست پرتقال اشاره خواهيم کرد از جمله به عنوان لايه برداري پوست کاربرد دارد
چنانچه شما خواهان پوستي روشن و صاف هستيد، پوست پرتقال را در گاز پانسمان قرار داده و از آن به عنوان يک اسفنج در حال دوش گرفتن استفاده کنيد. اين روش ساده ترين لايه برداري بدن است، که وجود دارد.
از ديگر کاربردهاي آن براي دفع حشرات است. پوست پرتقال را در مکان هايي که امکان وجود پشه، مورچه ها و شب پره هست، قرار دهيدبرخي عناصر موجود در پوست پرتقال ، باعث دورشدن اين حشرات از محل مي شوند.
از بين بردن بوي کفش از ديگر کاربردهاي پوست پرتقال است. در صورتي که پوست پرتقال را در کيف،لباس و يا کفش خود قرار دهيدبه طور کامل بوي ناخوشايند آن را جذب مي کند.
پوست پرتقال هم چنين به عنوان ماده پاک کننده نيز قابل استفاده است.پوست پرتقال را در شيشه اي بريزيد و روي آن سرکه سيب بريزيد به گونه اي که روي آن را پوشش دهد. اين ماده را به مدت چند هفته در يخچال نگهداريد و گاهي آنرا به هم بزنيد. بعد از اين مدت ، اين ماده را در بطري بريزيد و از آن براي تميز کردن پنجره ها و کف استفاده کنيد.
در صورتي که رسوب لکه هاي آب روي شير آب براي شما ناخوشايند است؛ با استفاده از درون پوست پرتقال مي توانيد به راحتي آن ها را پاک کنيد.
همانطور که مي دانيد پرتقال بوي خوشايندي دارد.شما مي توانيد پوست را نيز در فر قرار دهيد تا خشک شود و آن را در کيسه هاي پارچه اي بريزيد و در هرمکاني که مايل بوديد قرار دهيد و از بوي خوش آن استاده کنيد.
در نهايت مي توانيد از پرتقال به عنوان شمع استفاده کنيد؛ بدين صورت که با دقت ، نيمي از پوست پرتقال را بگيريد و آن را چرب کنيد و فتيله را در آن قرار دهيدو آن را روشن کنيد و از بوي خوشايند پرتقال لذت ببريد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها