کد خبر: ۳۱۹۴۲۹
زمان انتشار: ۰۹:۲۸     ۱۸ خرداد ۱۳۹۴
همزمان با پيشروي بزرگ رزمندگان مقاومت و ارتش سوريه در دو جبهه القلون و بلندي هاي شهرك عرسال و تنگ شدن عرصه بر عناصر مسلح گروه تروريستي تكفيري جبهه النصره(شاخه القاعده در بلاد شام)، اعلام شد كه ابومالك التلي سركرده اين گروهك در القلمون سوريه فرار كرده و وارد شهرك عرسال در شمال شرق لبنان شده است.
به گزارش پایگاه 598 ، روزنامه لبناني الاخبار در شماره روز دوشنبه خود به نقل از منابع سوري در شهرك عرسال افزود: ابومالك التلي ديروز(يكشنبه) به همراه دو تن ديگر از سركردگان اصلي النصره وارد عرسال شده و يكي از آنها ابو صهيب مسئول پرونده مذاكرات در خصوص نظاميان ربوده شده لبناني است.

از سوي ديگر الاخبار به نقل از منابع امنيتي نوشت كه اداره امنيت ارتش لبنان به اطلاعاتي دست يافته كه براساس آن مي تواند مكاني را كه يكي از سركردگان النصره در شهرك عرسال مخفي شده است، مشخص كند.

اين روزنامه لبناني درهمين حال نوشت كه منابع نزديك به النصره تاكيد مي كنند كه شيخ ( ابومالك التلي) همچنان در بلندي هاي عرسال است و نبرد را رهبري مي كند.

** وضعيت ميداني در بلندي هاي عرسال

رزمندگان مقاومت بر ارتفاعت قرنه التنور در جنوب شرق بلندي هاي شهرك عرسال مشرف بر وادي عويس ، وادي اطنين ،وادي الخيل و وادي القصيره سيطره يافته اند.

پيشروي رزمندگان مقاومت كه در ميان درگيري هاي شديد با عناصر مسلح النصره صورت گرفت، به هلاكت و يا زخمي شدن تعدادي از آنها منجر شد و باقيمانده آنها نيز مجبور به فرار به ارتفاعات الحصن و وادي الخيل در شرق بلندي هاي شهرك عرسال و و اردوگاه هاي پناهجويان سوري و شهرالملاهي در وادي حميد عرسال شدند.

منابع ميداني افزودند: رزمندگان مقاومت به پيشروي خود به سوي ارتفاعات مثلث حرف الدبول در جنوب شرقي بلندي هاي شهرك عرسال ادامه داده و بعداز سيطره بر اين ارتفاعات و قدرت آتش خود را بر گذرگاه هايي كه گروه تروريستي تكفيري النصره از آنها براي ورود به وادي الحقبان ، وادي الحريق ووادي الخيل در شمال شرق بلندي هاي عرسال استفاده مي كرد، تقويت كردند.

رزمندگان مقاومت همچنين بر ارتفاعات حوض التشريني مشرف بر وادي الحقبان ، ضليل الرهوه و وادي الدبول سيطره يافتند.

الاخبار به نقل از منابعي به موفقيت واحدهاي شناسايي مقاومت در تهيه تصاويري از مناطقي از جنوب شرقي بلندي هاي عرسال خبرداد و افزود كه در عمليات هاي اخير دو رزمنده مقاومت شهيد و چهار تن ديگر زخمي شده اند.

رزمندگان مقاومت به يكي از غارهايي كه ابومالك التلي نشست هاي خود را با ديگر سركردگان و عناصر گروه تروريستي تكفيري جبهه النصره در آن برگزار مي كرد، سيطره يافتند.

رزمندگان مقاومت تا عصر ديروز يكشنبه 107 كيلومتر مربع از بلندي هاي شهرك عرسال را آزاد و از لوث وجود تروريست هاي تكفيري جبهه النصره و داعش پاكسازي و سلاح ها و مهمات و ديگر تجهيزات آنها را كشف و ضبط كرده اند.

در برخي از اتاق هايي كه رزمندگان مقاومت وارد آنها شده اند ، شعارهايي در حمايت از النصره و داعش نوشته شده است.

رزمندگان مقاومت با يك زن و مرد در دهه ششم عمرشان در يكي از اتاق هايي كه در باغ ها وجود داشت، برخورد كردند و به پيشروي خود تا منطقه مشرف بر جاده آسفالت كه خودروها از شهرك عرسال به سوي بلندي هاي جنوب شرقي مي روند، ادامه دادند.

گلوله باران مناطق مشرف بر غرب و شمال وادي الخيل تا شهرالملاهي منطقه عرسال و نزديك اردگاه پناهجويان سوري ادامه دارد كه به مخفي گاه ده ها عنصر مسلح تبديل شده است.

** وضعيت ميداني جبهه القلمون

در جبهه القلمون، ارتش سوريه و رزمندگان مقاومت بر قله صدر البستان شمالي و تپه هاي اطراف آن در بلندي هاي فليطا بعداز درگيري هاي شديد سيطره يافتند و در اين درگيري ها ده ها تن از عناصر تروريست تكفيري مسلح كشته و يا زخمي شدند.

قله صدر البستان درشمال جبل الثلاجه ، بر بلندي هاي شهرك الجراجير سوريه كه عناصر مسلح گروه تروريستي داعش در آنجا هستند، اشراف دارد.

ارتش سوريه و رزمندگان مقاومت همچنين بر گذرگاه الحمرا القصير كه بلندي هاي فليطا را به بلندي هاي شهرك عرسال پيوند مي زند، سيطره يافتند و اين از مهمترين گذرگاه هاي النصره بين سوريه و لبنان بود.

منابع ميداني از سيطره كامل ارتش سوريه و رزمندگان مقاومت بر بلندي هاي فليطا و مجبورشدن عناصر مسلح گروه تروريستي تكفيري النصره به فرار به سوي بلندي هاي الجراجير خبر داده اند.

ارتش سويه و رزمندگان مقاومت ، عناصر مسلح را در بلندي هاي شهرك الجراجير وقاره سوريه محاصره كرده اند كه در ميان آنها عناصر گروه تروريستي تكفيري داعش هم وجود دارند.

** گزارش السفير 

روزنامه لبناني السفير نيز نوشت كه گروه تروريستي تكفيري النصره همه مناطق اشغالي القلمون و 80 درصد بلندي هاي شهرك عرسال را از دست داده است.

در ادامه گزارش السفير آمده است كه رزمندگان مقاومت و ارتش سوريه سياست آزادسازي تدريجي مناطق اشغال شده در بلندي هاي شهرك عرسال توسط گروه تروريستي تكفيري جبهه النصره را ادامه داده تا نبرد القلمون كه به جداسازي اين منطقه ازشهر زبداني از يك سو و حمايت از دمشق از ناحيه القلمون شرقي و همچنين جاده بين المللي دمشق – حمص شده است، تكميل شود.

لبنان نيز از اين نبردها منافع زيادي برده است به ويژه اينكه منطقه القلمون در سه سال گذشته به منبع خطر اصلي براي داخل لبنان تبديل شده بود و خودروهاي بمب گذاري شده و انتحاري ها از آنجا راهي لبنان مي شدند و تروريست هاي تكفيري با موشك به مناطق شمالي و مياني بقاع حمله مي كردند.

السفير تاكيد كرد:روند نبردهاي ميداني نشان مي دهد كه مقاومت لبنان تصميمي راهبردي غيرقابل بازگشت گرفته تا سيطره خود بر بلندي هاي عرسال را تكميل كند و البته ماموريت تامين امنيت شهرك عرسال و اخراج تروريست هاي تكفيري مسلح از آن را به ارتش لبنان واگذار كرده است.

مرحله آينده نبرد نبرد با گروه تروريستي تكفيري داعش است كه حدود 200 كيلومتر مربع از بلندي هاي شهرك عرسال و القلمون سوريه را اشغال كرده است.

درگيري هاي بين دو گروه تروريستي تكفيري جبهه النصره و داعش از اوايل هفته گذشته و بعداز رسيدن يك گروه بزرگ از عناصر داعش به سهل الرهوه در وادي الخيل به بهانه جنگ با رزمندگان مقاومت شروع شد.

جبهه النصره ، داعش را به تجاوز به مناطقي متهم كرد كه اشغال كرده است.

در اين درگيري ها 47 عنصر مسلح داعش و 17 عنصر جبهه النصره به هلاكت رسيدند و النصره توانست بر همه منطقه خربه يونين ، خط تماس آن با داعش و همچنين سرج العجرم و وادي النضام سيطره يابد تا يك منفذ نفس كشيدن پيدا كند.

السفير به نقل از منابع مطمئن نوشت كه عناصر النصره ديروز هشت دستگاه سنگين ماشين راه سازي را از كارخانه هاي سنگبري منطقه عرسال دزديده تا با استفاده از آنها مواضع خود را در بلندي هاي عرسال كه همچنان تحت اشغال دارند، تحكيم كنند.

** ادعاي جبهه النصره

گروه تروريستي تكفيري جبهه النصره را كه در تنگناي كشنده قرار گرفته، تصاويري را از نظاميان ربوده شده لبناني منتشركرد كه سلاح به دست گرفته و ادعا شده تصميم گرفته اند با ارتش لبنان و رزمندگان مقاومت بجنگند.

روزنامه الاخبار نوشت كه خانواده نظاميان ربوده شده تاكيد كرده اند، تروريست هاي تكفيري با زور سلاح فرزندانشان را مجبور به اين گونه كارها مي كنند و اين عكس ها در چارچوب جنگ رواني و براي اعمال فشار بر آنها منتشر شده است.

آنها تاكيد كرده اند كه امكان ندارد فرزندانشان سلاح به دست گرفته و عليه نيروهاي لبناني بجنگند.

** همبستگي مردم راس بعلبك با نيروهاي ارتش و مقاومت 

اهالي شهرك راس بعلبك و فعالان سياسي ، ديني ، حزبي و اجتماعي آن ديروز در نشستي بزرگ بر حمايت و همبستگي خود با نيروهاي ارتش و مقاومت لبنان در نبرد با تروريست هاي تكفيري تاكيد كردند.

اهالي راس بعلبك كه اكثريت مسيحي هستند از ژنرال جان قهوجي فرمانده ارتش لبنان درخواست كردند با توجه به مصوبه هيات دولت لبنان به سرعت براي آزادسازي اراضي اشغالي لبنان از اشغال تروريست هاي تكفيري اقدام كند و آرامش و امنيت را به شهرك ها و روستاهاي مرزي از جمله راس بعلبك بازگرداند.

آنان تاكيد كرده اند كه آماده هستند در كنار نيروهاي ارتش و مقاومت لبنان وارد ميدان جنگ با تروريست هاي تكفيري شوند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها