کد خبر: ۳۱۹۴۶۶
زمان انتشار: ۱۰:۱۹     ۱۸ خرداد ۱۳۹۴
درگيري دو طايفه كرماني بر سر موضوع ناموسي، بعد از يك ماه به جنايتي خونين منجر شد. در اين جنايت پنج نفر كشته و دو نفر زخمي شدند.

به گزارش پایگاه 598، شرق نوشت:

 اين جنايت حدود ساعت ١٢ شب ١٤ خرداد در شهرستان رودبار، جنوب استان كرمان، رخ داد. در اين ماجرا فرد يا افراد مسلح به سمت سرنشينان يك خودرو پژوپارس شليك كردند. مردي ميان‌سال، همسر و چهار فرزندش سوار بر اين خودرو بودند و اتومبيل هنگام حادثه، مقابل محل سكونت اين خانواده قرار داشت. در پي اين تيراندازي، مرد ميان‌سال كه اسحاق نام داشت، همراه همسر و دختر ١٠ساله‌اش كشته شدند و مهاجم نيز به‌سرعت فرار كرد.

دقايقي بعد مأموران انتظامي به محل رسيدند و مشاهده كردند دو دختر ديگر اسحاق نيز به‌شدت زخمي شده‌اند و فقط پسر شش‌ماهه اين خانواده از گلوله‌ها در امان مانده است. به‌اين‌ترتيب زخمي‌ها به بيمارستان انتقال يافتند و معاينه‌هاي اوليه معلوم كرد اين دختران در كما به‌سر مي‌برند و در آستانه مرگ هستند.

در‌حالي‌كه ‌تحقيقات پليسي درباره اين جنايت آغاز شده بود، خبر رسيد كشتاري ديگر رقم خورده است، اين‌بار يكي از اقوام اسحاق كه از ماجرا مطلع شده بود، به قصد خون‌خواهي سراغ فردي رفت كه او را در قتل‌عام مقصر مي‌دانست. او علاوه بر كشتن آن مرد، فرزند خردسال وي را نيز از پا درآورد تا در نهايت تعداد مقتولان به پنج نفر برسد. در ادامه تحقيقات فاش شد قاتلان و مقتولان اعضاي دو طايفه هستند كه از اوايل ارديبهشت با هم درگير شده بودند. علت اختلافات اين دو طايفه موضوعات ناموسي بود.

يكي از اهالي رودبار جنوب كه دقايقي بعد از اولين حمله مسلحانه در محل حاضر شده بود، در اين مورد گفت: ساعت حدود ١١:٣٠ تا ١٢ شب پنجشنبه من و  همسرم از خانه پدرزنم به خانه خودمان مي‌رفتيم كه صداي تير‌اندازي را شنيديم. دنبال محل تيراندازي رفتم و ديدم دقيقا روبه‌روي مقر فرماندهي انتظامي، حمله مسلحانه‌اي به سرنشينان يك خودرو كه اعضاي يك خانواده بودند، صورت گرفته و ماشين پژوپرشيا را به رگبار بسته‌اند. ظاهرا مهاجمان دو نفر بودند كه اين زن و شوهر و فرزندانشان را مورد حمله قرار دادند.

صحنه خيلي فجيعي بود. مادر خانواده در حال شيردادن به كودك خردسال خود بود كه اين اتفاق افتاد. بعد از اين اتفاق، افراد مسلح بدون هيچ تعقيب‌وگريزي از محل فرار كردند. درحال‌حاضر هم پليس گفته مهاجمان را شناسايي كرده است، اما تاجايي كه مي‌دانم هنوز هيچ‌كس در اين رابطه دستگير نشده و اين اتفاق باعث ايجاد رعب و وحشت بين افراد بومي شده است.

شاهد ديگري كه زني ميان‌سال است و دقايقي پس از حمله مرگبار به محل حادثه رسيده، گفت: ما و خانواده‌اي كه قرباني اين حمله شده‌اند، همسايه بوديم. ساعت حدود ١٢ شب بود. همه‌جا آرام بود كه ناگهان صداي رگبار را شنيديم. لحظاتي بعد تلفن من زنگ خورد و خواهرشوهرم گفت همسايه‌تان را كشتند. خانه ما و قربانيان حادثه فقط چندصدمتر با محل كشته‌شدنشان فاصله دارد. حمله در بلوار كنار ستاد فرماندهي انتظامي اتفاق افتاد و حتي ماشين اين خانواده به ديوار ستاد فرماندهي خورد، اما كسي از ستاد بيرون نيامد.

ما چنددقيقه بعد به محل حادثه رسيديم. دختر ١٠ ساله خانواده وقتي ما رسيديم، تمام كرده بود و دو دختر ديگر مجروح شده بودند. چهار گلوله به شكم دختر ١٥ ساله و چند گلوله به كمر و سر دختر سه‌ساله خورده بود. بچه شش‌ماهه هم كه در هنگام حمله، مادرش به او شير مي‌داد، غرق در خون كف ماشين افتاده ولي گلوله‌اي به او نخورده بود. ما مجروحان را خودمان به بيمارستان رسانديم. در بيمارستان هم كسي براي رسيدگي به دو دختر مجروح نبود و فقط يك پرستار وجود داشت و پرستار از من خواست براي پانسمان به كمكش بروم.

ناوكي، فرماندار رودبار جنوب، نيز در اين‌باره به «خبرآنلاين» گفت: از قبل بين اين دو طايفه مسئله‌اي ناموسي پيش آمده بود و همين مسئله باعث بروز درگيري‌ها شد. قبل از اين هم يكي از طايفه‌ها براي انتقام از طايفه ديگر، يك زن را گروگان گرفته بود كه اعضاي شوراي تأمين رودبار توانستند آن گروگان‌گيري را فيصله دهند و اختلافات تا حدودي كم شد. پيش از اين درگيري اخير هم زني كه باعث اختلافات شده بود، با دستور دادستاني به منظور حفظ جانش به بازداشتگاه منتقل شده بود. وي افزود: يكي از مردان طايفه‌اي كه با زني از طايفه مقابل رابطه داشت، به قول خود مبني‌بر ازدواج با آن زن عمل نكرد و همين باعث شد اين درگيري به‌وجود بيايد.

فرماندار رودبار جنوب با اشاره به اينكه ضاربان دو نفر بودند، گفت: تاكنون كسي دستگير نشده است، اما از سران طايفه‌ها خواستيم با ما همكاري لازم را انجام دهند. حتي با عموي ضاربان هم صحبت كرده‌ايم كه وي با ضاربان از طريق تلفن همراه ارتباط برقرار كرده و از آنها قول گرفته خود را تسليم قانون كنند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها