کد خبر: ۳۱۹۶۵۹
زمان انتشار: ۱۰:۳۴     ۱۹ خرداد ۱۳۹۴
مراسم بزرگداشت ارتحال آيت الله محمدمهدي آصفي عضو شوراي عالي مجمع جهاني اهل‌بيت(ع) از سوي مجمع جهاني تقريب مذاهب اسلامي در حسينيه شهدا قم برگزار شد.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از ابنا، پس از تلاوت قرآن توسط آقاي عليزاده و ذكر مصيبت، حجت الاسلام والمسلمين صالحي خوانساري به ايراد سخنراني پرداخت.

اين خطيب حوزه با بيان اينكه خداوند به كساني كه جمع علم و ايمان باشند، وعده درجات رفيع را داده است گفت: مولود ازدواج علم و ايمان، حكمت است كه از نبوت تا ولايت، امامت، اصالت و اتقان ترجمه و تفسير گرديده است.

وي افزود: انسان كتاب واقعي پروردگار و عصاره هستي است ولي اكثريت انسان‌ها خود واقعي‌شان را نشناخته‌اند و پيدا كردن خود، از ايمان منشاء مي‌گيرد.

صالحي خوانساري ضمن اشاره به روايت رسول اكرم(ص) در ارتباط با جايگاه برجسته عالمان دين در نزد پروردگار، اظهار داشت: كساني كه خداوند را در نزد بندگانش محبوب مي‌كنند، از مقام والايي برخوردار خواهند شد كه انبيا و شهدا به آنها غبطه مي‌خورند.

اين خطيب برجسته ضمن تجليل از مقام علمي و سياسي و اجتماعي آيت الله آصفي گفت: ايشان علامه‌اي فقيه، زاهدي بي اعتنا به دنيا، عالمي عامل و خادمي بدون چشم داشت بود.

وي افزود: ده‌ها اثر علمي، فقهي، فلسفي و تفسيري از علامه آصفي در محل كتاب شناسي شيعه به يادگار مانده است كه شامل ۱۳۲رساله، كتاب، جزوه و چندين پايان نامه و ۱۵۰مقاله و مصاحبه است.

حجت الاسلام صالحي خوانساري با بيان اينكه آيت الله آصفي گوهري كمياب بود، گفت: ايشان پيش از خود براي ديگران خيرخواه بود.

خطيب حوزه به امور خيريه علامه آصفي اشاره كرد و تصريح كرد: ايشان براي بسياري از خانواده‌ها در ايران، عراق، افغانستان، سوريه و ساير كشورها پدري مهربان بود و ۵۵ هزار يتيم تحت پوشش ايشان بودند.

وي در ادامه گفت: آيت الله آصفي مجتهدي كارآزموده و مبلغي زمان شناس بود كه رهبري مسئله شناس و آينده نگر براي عراق بود و تجليگاه آموزه‌هاي اخلاقي و ديني و فضيلت هاي فراموش شده بودند.

حجت الاسلام صالحي خوانساري به تشييع باشكوه پيكر ايشان اشاره نمود و خاطرنشان كرد: در اين مراسم از طوائف و قبايل عراق و نمايندگان بيوت مراجع و مقامات كشور عراق حضور داشتند و اين نشان دهنده شخصيت جامع الاطرافي اين عالم ديني است.

اين خطيب حوزه در پايان به پيام تسليت مقام معظم رهبري به مناسبت ارتحال آيت الله آصفي اشاره كرد و گفت: با توجه به اينكه تك تك كلمات پيام‌هاي رهبر انقلاب بر روي حساب و كتاب است، بي ترديد شخصيت علمي، معيشتي و ديني آيت الله آصفي بايد الگو و اسوه براي طلاب و روحانيون باشد.

در اين مراسم آيت‌الله العظمي علوي گرگاني و حجج الاسلام مصباح يزدي، حكيم، اراكي دبيركل مجمع جهاني تقريب مذاهب اسلامي، خاتمي، غروي، ممدوحي، سيد محسن خرازي، هادوي تهراني، فلاح زاده، اعضاي دفتر مقام معظم رهبري در قم، نمايندگان بيوت مراجع عظام تقليد، اعضاي جامعه مدرسين، طلاب و علماي حوزه علميه نجف و قم و اقشار مختلف مردم حضور داشتند.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها