أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۳۱۹۸۰
زمان انتشار: ۰۰:۵۲     ۰۴ دی ۱۳۹۰
جام جم آنلاين: با اين كه حدود به سه ماه به آغاز سال جديد مانده است شبكه‌هاي مختلف تلويزيون براي ساخت مجموعه‌هاي نوروزي خود از مدتي قبل دست به كار شده‌اند. گروه‌هاي فيلم و سريال شبكه‌هاي مختلف سيما، از هم‌اكنون براي جذب مخاطبان نوروزي دورخيز كرده و كوشيده‌اند مطابق روال چند سال اخير، بيش از يك سريال را براي پخش آماده كنند.


به نظر مي‌رسد امسال تلويزيون مي‌خواهد تعداد قابل توجهي از آثار طنز را به مخاطبان عرضه كند. نگاهي به عناوين و هنرمنداني كه در اين آثار نقش‌آفريني مي‌كنند نشان مي دهد كه رسانه ملي حساب ويژه‌اي روي آثار «طنز» باز‌كرده است.


شبكه يك


طبيعي بود كه بعد از پخش موفقيت‌آميز سريال جذاب «پايتخت» مسوولان شبكه يك به اين فكر بيفتند كه قسمت دومي براي اين اثر پرمخاطب بسازند. از مدت‌ها پيش زمزمه ساخت «پايتخت 2 » نيز به گوش مي‌رسيد و مدير شبكه يك هم مدتي قبل به طور تلويحي خبر ساخت اين سريال را تاييد كرد.


ماجراهاي «پايتخت 2 » حال و هوايي شبيه پايتخت يك دارد و قرار است تعدادي از بازيگران سري قبل در قسمت دوم هم حضور داشته باشند. مانند سري اول باز هم بخشي از داستان سريال در شمال و بقيه در تهران روي مي‌دهد.


«پايتخت2» به كارگرداني سيروس مقدم، گزينه‌ نهايي شبكه اول براي پخش در نوروز 91 است. «پايتخت 2» را محسن تنابنده مي‌نويسد.


شبكه دو


«سير و سركه» عنوان مجموعه اي از گروه فيلم و سريال شبكه دو سيماست كه به كارگرداني غلامرضا رمضاني و تهيه‌كنندگي ابراهيم زاهدي‌فر به عنوان سريال نوروزي شبكه دو شناخته مي‌شود.


نويسنده فيلمنامه اين سريال مجتبي خشك‌دامن است و در طراحي داستان آن غلامرضا رمضاني، هادي مقدم‌دوست، حسين مهكام و شهرام شكيبا همكاري داشته‌اند. قرار است تصويربرداري اين سريال همين هفته آغاز ‌شود.


پري اميرحمزه، پروين قائم‌مقامي، فردوس كاوياني و حميد ابراهيمي بازيگراني هستند كه حضورشان در اين اثر قطعي شده است. قرار است تصويربرداري اين سريال در 15 قسمت 45 دقيقه‌اي در لوكيشن‌هاي مختلفي صورت گيرد.


داستان اين مجموعه طنز درباره پيرزني است كه پسرش سال‌هاست در خارج از كشور زندگي مي‌كند. او قرار است براي ديدن پسرش به خارج از كشور برود و به همين دليل تصميم مي‌گيرد در آموزشگاه زبان انگليسي ثبت‌نام كند.


علاوه براين، سريال «سهمي براي دوست» به كارگرداني سيدمسعود اطيابي و تهيه‌كنندگي بهروز مفيد را هم از مدتي پيش جلوي دوربين برده است. اين اثر هم يكي از گزينه‌هاي نوروزي شبكه دو محسوب مي‌شود.


شبكه سه


شبكه سه سيما نيز در تدارك نوروزي براي مخاطبان خود،‌ سه مجموعه‌ طنز را در نظر گرفته است. سريال «به سوي خوشبختي» يا «دست بالاي دست» به كارگرداني فرزاد موتمن و بازي حميد گودرزي، جواد عزتي، رضا فيض‌نوري، بيتا فرهي، مجيد مشيري و مهرداد ضيايي يكي از گزينه‌هاي پخش در نوروز 91 از اين شبكه است.


اين سريال را خشايار الوند در 15 قسمت نوشته و تهيه‌كنندگي آن برعهده مجيد مولايي است.


محسن چگيني، تهيه‌كننده سريال «ساختمان پزشكان» نيز قرار است يك سريال را براي نوروز 91 شبكه سه بسازد.


گفته مي‌شود سريال جديد محسن چگيني به نام «دزد و پليس» را مهراب قاسم‌خاني با مضموني طنز در دست نگارش دارد.


شبكه سه سيما همچنين سريال ديگري را با عنوان «مسير انحرافي» در مرحله‌ توليد دارد. اين سريال را بهرنگ توفيقي كارگرداني مي‌كند و بازيگراني مثل چون پوريا پورسرخ، فرزاد حسني، پرستو گلستاني، بهنوش بختياري و شقايق دهقان در آن بازي مي‌كنند.


تصويربرداري اين سريال آغاز و بخش‌هايي از آن نيز ضبط شده است. پيمان عباسي فيلمنامه اين سريال را نوشته است.


«مسير انحرافي» چندين مسافر يک هواپيما را به تصوير مي‌كشد که هواپيمايشان در يک محل ناشناخته سقوط مي‌کند و بايد با وضع جديد خود کنار بيايند. محمد هاشمي اصل، تهيه‌كننده اين سريال است.


شبكه تهران


«پدر ناخوانده» عنوان سريالي است كه قرار است توسط سعيد سلطاني جلوي دوربين برود. اين اثر يك طنز اجتماعي است كه به تهيه‌كنندگي حميدرضا مهدوي آماده مي‌شود. نگارش فيلمنامه اين سريال برعهده اميرمهدي ژوله و خانم زارع‌نژاد بوده است. كار پيش‌توليد اين اثر بتازگي شروع شده است.


«دختري به نام آهو» هم نام سريال ديگري است كه براي پخش در ايام عيد در نظر گرفته شده است. اين سريال هم يك اثر طنز است و هادي كريمي نويسندگي آن را برعهده دارد و قدرت‌الله صلح‌ميرزايي هم كارگرداني آن را برعهده خواهد داشت.


پيش‌توليد اين سريال از 10 دي آغاز و در 13 قسمت 45 دقيقه‌اي آماده مي‌شود. اين اثر هم يك طنز اجتماعي است كه حسين قره‌تپه تهيه‌كنندگي آن را برعهده دارد.


جواد رضويان، چهره ‌نام‌آشناي حوزه طنز هم قرار است مجموعه «مهمانان ويژه» را در اين شبكه جلوي دوربين ببرد. نويسنده فيلمنامه اين سريال محسن كياني است و سعيد اردكاني هم تهيه‌كنندگي آن را برعهده دارد. پيش‌توليد مجموعه مهمانان ويژه آغاز شده است.



اخبار ویژه
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها